Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sinusta on oikeus jokaiselle tehdä ilmoitus ja sinä saat tekemästäsi asiasta sakon.

Sivut

Kommentit (27)

jatkaa yleensä tuhojaan siellä. On otettu lempileut pois, on kieletty katsomast dvd:tä. siis oikeasti on kokeiltu kaikki keinot. sylissäpitäminen. lelut pois. jäähy... Mutta muistelen itse olleeni myös tällainen jääräpää joka tarvitsee kokopäiväksi ja jatkuvasti toimintaa jottei hairahdu tekemään vaarallisia juttuja.

Joten luotan siihen , että tästä minunkin lapsukaisestani tulee järkipäinen kunhan saa lisää ikää ( 4v) ja laitan sen tuossa harrastamaan jalkkista tai jotain mihin menee energiaa jää nämä hörhöilyt vähemmälle :)

Meillä täällä vaan ei kamalasti aktiiviharrastuksia ole näille pienille joten kun kasvaa eli siis täyttää 5 niin pääsee futikseen , itseenikin tehosi aikoinaan railakas urheilu mihin sain kaikki energiat tuhottua:) ja ihan kaiketi ?? järkipäinen minusta on tullut.

Joten tämä tästä rauhoittuu uskoisin näin seuraavan ½ vuoden aikana:) se toinen termiitin omaistava .

Yleensä ei tarvitse hirveän montaa kertaa kurittaa kun lapsi oppii jo katseesta tai äänensävystä mikä on sallittua mikä ei. Siinäpähän ilmoittelette minne huvittaa. Nää kaiken maailman adhd:t on juuri sitä kun vanhemmat eivät osaa enää kasvattaa lapsiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja tehnyt sen uudestaan ja uudestaan ja selittänyt että noin ei tehdä. Samalla olet varmaankin kiinnittänyt lapsen huomion johonkin muuhun. Sitten olet varmaankin laittanut jotain siihen rasian eteen, ettei se lapsi pääse sinne (tuolin tms.) Eli olethan kokeillut ensin kaikki nämä ennenkuin käyt fyysisesti käsiksi lapseesi?

Jos lapsi on jo niin iso, että kommunikoi itse ja ymmärtää oikean ja väärän, sitten viet jäähylle omaan huoneeseen tms. jos ei muuten usko.

Kummasti niitä muita keinoja löytyy niin kauan kuin ei ole todistajia näkemässä.

Sama juttu muussakin perheväkivallassa: selitellään, että en voinut mitään, vintti pimeni, se ansaitsi sen ym. ym. Kuitenkaan samalla tavalla ei toimita missään muualla tai ketään muuta kohtaan kuin siellä piilossa seinien sisällä.

mahdollisesti oikeasti kuolee siihen sähköiskuun?

Oli sitten kotina oma tai vieras? Kun , että se oikeasti se toiminta lopetetaan. Tässähän ei muuten ole kyseessä sitten se että lapsi hakataan tai murjotaan tai muutakaan kamlaa. siis oikeasti kamalaa. esi merkiksi meillä se nippaus siis niska villasta nippaaminen etusormi peukalo tuntuu varmaan oikeasti yhtäpaljon, kuin takkusta tukkaa harjaa selväksi. Ja muuten tuntuukin yhtäpaljon. kokeilkaas vaikka. siinä tehona siis ainakin meillä toimii ehkä lähinnä, se että se on se teko eli jos ei nyt jo lopu niin nippaan niskavillasta. ymmärtääkö?

Eli siis meillä ei lyödä, ei piiskata, ei murjota eikä muuten anneta sitä luunappiakaan kun se sattuu ihan sikana, vaan nipataan niskavilloista.

Väitän muuten , ettätäällä ei ole selaista äiti jolla on yli uhmaiän kasvaneita lapsia ettei olisi _ikinä_ tehnyt jotain fyysistä lapselleen eli siis esim. kun se muksu ei usko niin napannut kädestä kiinni ja raahannut huoneeseen tjms. sekin on muuten suomen lainmukaan fyysitä kurittamista ja niin ollen kieletty....

ole käynyt moneen viikkoon jäähyllä. Jäähy on hyvä " rangaistus" tottelemattomuudesta lapselle. Fyysistä väkivaltaa ns. kuritusta en hyväksy ollenkaan!

Olin kyllä järkyttynyt. Äiti ei edes koittanut saada lasta muuten mukaansa, vaan heti oli tukassa kiinni. Eikä tämä häntä mitenkään nolottanut.

Itse en olisi hänenoloiseltaan tällaista odottanut, kun oli niin kiltin ja " hyvän äidin" oloinen. Muutkin vähän kauhistelivat tätä.

Moni on varmaan antanut pienen tukistuksen lapselle joskus, mutta aika usein se on se viimeinen keino.

kärpäsestä kyllä härkänen. Mielestäni lyöminen ja pienet luunapit ovat kaksi aivan eri asiaa! Mitä tekisitte itse tilanteessa, kun lapsi ei usko vaan jatkuvasti työntää esim. avaimia sähkörasiaan? Itse olen antanut luunapin ja se varmasti sattuu vähemmän kuin sähköisku. Ja tosiaan, meidän lapsi ei käskyjä kuuntele vaan on todella uhmakas. Rajat ja rakkautta löytyy myös. kyseessä siis 4-vuotias.

on muuten koetettu ja laspi on luvannut olla laittamatta enään mitään ja sen jälkeen, kun silmävälttää on taas siinä tekemässä vaarallisuuksia. eli kun asiasta on sanottu 105 kertaa on poistettu tilanteesta on pidetty sylissä niin silti vaan meneee.?

eli kauanko äidin/isän on pakko leikkiä pelleä/ papukaijaa??

En siis ole sama joka tuota kysi, mutta omaan myöskin pienen täystuho termiitin. Ja monasti on keinot lopussa. Kun aina vaan menee ja menee vaikka kuinka teet ja mitä.

Vasta, kun tekee totaali stopin eli ottaa esim ihan vaan etussortmila niskavilloista ja sanoo että nyt riittää. niin loppuu ja menee leikkimään muita juttuja.

Kiitos luojalle näitä tilanteita ei ole usein, mutta silloin tällöin siis kerran kuussa, kun pojalle iskee kunnon teempäs kausi.

en kai mä satuttaisi lastani ellen olisi tehnyt asian eteen kaikkeni! Minulla on muitakin lapsia, mutta tämä kuopukseni on todella kovapäinen kaveri ja tekee tuota asiaa ihan uhmatakseen minua. Toki on estelty, kiinnitetty huomio muualle jne. mutta kun nämä lapset ovat niin erilaisia!Ja todellakaan en ole koskaan lyönyt lastani, vaan ainoastaan kevyesti napauttanut niihin sormiin, jotka ovat pistorasiaan matkalla.

Viimeski eilen otin poikaa niskavilloista kiinni kaupassa. Poika juoksi ja otti tavaraa hyllystä. Monen monta kertaa minä sanoin, mies sanoi ja taas minä sanoin asiasta. Ei mitään reaktiota. Sitten poika juoksi karkkihyllyille ja nappasi karkin sieltä. Komennettiin viereen, juoksi karkuun. Ihmiset kyselivät , että etkö saa kuria lapseen. Lopulta otin pikkasen tukasta kiinni ja kiltisti käveli poika vierellä sen jälkeen ja kukaan ei kommentoinut toimintaani mitenkään. En tosiaan edes itse viittisi alkaa neuvomaan muita äitejä, jos näkisin heidän pikkasen tukistavan lapsiaan. Eniten ärsyttää ihmiset jotka puuttuvat toisten asioihin ja kasvatukseen tietämättä mitään koko hommasta.

tähän kysymykseeni, että jos lapsi on selvästi satuttamassa esim. itseään työntämällä tavaraa sähköpistokkeeseen eikä kielto ei komento auta niin mitä sitten? Itse saan kielletyn, vaarallisen toiminnan loppumaan vasta luunapilla. Ja näin estän lasta satuttamasta itseään pahemmin.

Lapsihan hakee selvästi huomiota tuolla käytöksellä, kun tietää että pistorasiaa sorkkimalla saa varmasti kaiken huomion heti. Oikeesti, kokeile edes: Laita kaikkiin pistorasioihin suojat ja kun lapsi seur. kerran menee sorkkimaan, ole niinkuin et huomaisikaan asiaa ts. älä noteraa millään tavalla. Olen varma, että jonkin ajan kuluttua voit poistaa suojat pistorasioista kokonaan kun lapsi ei ole niistä yhtään kiinnostunut.

Lyöminen, puristaminen yms kyllä on. Luunappi kirpasee kerran siitä ei kukaan mitään traumoja saa ja mielestäni se on parempi keino kuin jäähyt, sylit tms.

Suomessa vaan on tälläinen päähänpaijaamiskasvatusmetodi josta ei tule kuin näitä adhd-lapsia ja muita velliperseitä.

Ja todella lyöminen ja luunappi ovat aivan eri asiat, on olemassa myös henkistä väkivaltaa tai jopa mielestäni pahinta on " rakastaa lapsensa kuoliaaksi" , eli mennään täysin lapsen ehdoilla, eihän siinä voi lapsella olla hyvät oltavat kun joutuu tekemään vanhempiensa päätöksiä, eikä napanuoraa katkaista ikinä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat