Seuraa 

minulla on 1,5 kk ikäinen vauva ja nyt hän on saanut flunssan. kovin on räkäinen mutta onneksi ei ole kuume noussu. onko kenelläkää tietoa millä saisi vauvan olon helpommaksi kotikonstein tai muutenkin mikä avuksi? kovin on räkää ja sitä kun ei kovin syvältä nenästä saa pois.. kiitos jo etukäteen :)

Kommentit (1)

Eli sängynpäätyä ylemmäksi, nukkuminen helpottuu, kun olo ei ole niin tukkoinen. Mahdollisuuksien mukaan kannattaa nukuttaa vaikka ulkona, jos kerta kuumetta ei ole.

Keittosuolatippoja ahkerasti nenuun. Niitä saa ihan apteekista ja niitä voi huoletta käyttää. Tipat tekevät nenässä olevan liman juoksevammaksi ja sitä kautta olon helpommaksi vauvalle. Tipat myös kostuttavat kuivunutta karstaa nenussa.

Ja ehkä meillä kaikkein toimivammaksi todettu: hengitysilma kosteaksi. Vauvan nukkumapaikan lähelle pyykkejä kuivumaan ja höyryhengitystä tarpeen vaatiessa. Mä itse teen niin, että käyn suihkuttamassa kylpyhuoneen seinät kuumalla vedellä ja siellä höyryssä sitten syöttänyt vauvan. Höyry tekee myös sitä limaa juoksevammaksi ja avaa nenua.

Apteekista ja hyvin varustelluista ruokakaupoista löytyy " limaimureita" , joista varsinkin Nenä-Fridaa on moni kehunut. Mä en ole sitä oppinut käyttämään, mutta me ollaan kyllä noilla muilla konsteilla pärjätty.

Nimim. Yksivuotias taapero joka kuukausi flunssassa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat