Seuraa 

Haluan sen haikaralaatikon vauvamuistoille! Olen ottanut pakkauksen aina, nyt kyseessä on jo neljäs lapsi. Eli tavaraa en oikeasti tarvitsisi, mutta onhan siellä aina jotain aika sievää ja loput voi laittaa vauvakassikeräykseen tms. Nyt taitaa lämpömittari olla rikki eli se tulee tarpeeseen. Tosin aina olen säästänyt makuupussin " muinaismuistoksi" aikakauden tyylistä!

Sivut

Kommentit (30)

Esikoisen syntymästä jo kohta 6 vuotta, joten olin ehtinyt antaa pois vaatteita ja tarvikkeita ystäville ja erilaisiin keräyksiin. Joten ihan tarvetta äitiyspakkauksen vaatteille ja tarvikkeille on. Lisäksi olen ostellut aika paljon siistejä vaatteita kirpparilta.

mango 31+4

koska Suomessa tällainen etu on. Meidän perheen taloudessa sillä vaihtoehtoisella rahasummalla ei ole mitään merkitystä. Kaikkea on varaa ostaa muutenkin. Kivaahan se on niitä hipeltää vaikka eivät vaatteet mitään kummoisia aina olekaan. Mutta ap:n kanssa olen samaa mieltä: Sitten vauvakasseihin huonot :-) ja laatikko vauvatavaroille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Entisen pakkauksen vaatteet ovat ihan hyvässä kunnossa ja vähän käytettyjä. Se on suurin syy, miksi emme tällä kertaa halua pakkausta, vaan otamme rahana.

Olen toki tyytyväinen siihen, että tuollainen mahdollisuus on olemassa eikä lahjahevosta pitäisi katsoa liian tarkasti suuhun, mutta mieluummin käytän tilalle saamani rahan (140 e) uusiin, juuri minun makuni mukaisiin vaatteisiin. En esimerkiksi keksinyt aikanaan juuri mitään käyttöä pakkauksen toppahaalarille. :-)

toivoovauvaa:

Lainaus:

Olin ehtinyt antaa ne jo siskolleni joka sai vauveli 11kk sitten.

Nyt kun olin niitä samojatoivonut takaisin päin niin ilmoitti ettei voi luopua niistä koska heille tulossa toinen vauva alkuvuodesta.

Joten katsoin mukavammaksi hommata tälle neljännelle uusia vaatteita koska nuo edelliset olivat suurin osa olleet sitten jo neljällä lapsella.

Jos olit vaatteet antanut lainaan, niin tottakai sinun ne kuuluu saada takaisin silloin kun tahdot. Itsekin olen vaatteiden lisäksi antanut lainaan esim. turvakaukalon, jota käyttää nyt pikkuinen, jolla olisi kaukalolle ehkä käyttöä vielä kun meidän vauva syntyy, mutta tottakai saamme sen silti takaisin heti kun tarvitsemme sitä - meidänhän se on, olen vaan hyvää hyvyyttä antanut muidenkin sitä käyttää silloin kun ei itsellä ole käyttöä ollut. Olisi kohtuutonta, että minun pitäisi (taas) hommata vauvalle ne kaikki mitä olen joskus jo hommannut vain siksi, että joku ei niitä minulle takaisin lainasta antaisikaan. Saahan sinunkin siskosi halutessaan valita äitiyspakkauksen..

Sitten kysymykseen. En ota äitiyspakkausta tästä kolmosesta (en ottanut tokastakaan), koska esikoisesta otin (-03) ja meillä on yllin kyllin pieniä vaatteita, ja ne kaikki tarvikkeetkin on tallella. Rahalla voisin ostaa vaikka vaippoja.

Meilläkin tulossa pieni ikäero (1v 8kk), joten nyt harkinnan jälkeen päätimme ettei pakkausta oteta. Pääasiallisena syynä on toki tämä että edellisen jäljiltä kamppeet erittäin hyvässä kunnossa ja tärkeimpänä syynä se, että en jaksa ylimääräistä, tarpeetonta roinaa nurkissa enkä miettiä sitä, että mihin niitä sitten oikein voisi dumpata.

Meillä on suuri kauppakeskus lähellä, niin että sinne vaan jos ei kertakaikkiaan varastoista löydy tarvittavia juttuja. (Ykkösen jäljiltä on tosi paljon kaikenlaista vaatetta ja muuta tavaraa, pääasiassa tarpeellista.)

Toisaalta huuto.net on monesti osoittautunut paljon paremmaksi ostospaikaksi kuin kauppakeskus, siellä laajemmat valikoimat ja ne toimitetaan kotiin...kunhan ottaa riskin että aina tavaran kunto ei ole ihan sitä mitä pitäisi. Pääsääntöisesti kuitenkin tosi tunnollisia ja mukavia myyjiä siellä, kiitokset heille.

140 EUR ei sinänsä meidän taloudessa näy.

Sille pakkaukselle, kaikki valmiina jo kun esikoinen synty. Silloinkaan et ottanu pakkausta vaan 140e(+sit omasta pussista 80e) hankin tutuntutulta vaunut ja turvakaukalon.

Ja enemmän käyttöä on nytkin rahalle kuin pakkaukselle..

Kolmas tulossa, ja vaikka paljon ei ole vaatteita kun olen antanut ne kaverille. Tarjosi niitä takaisin mut sanoin et saa pitää. Laskin et sil rahalla mitä saan pakkauksesta niin saan myös paljon kirppikseltä vaatteita ja uuden kaukalon. Ja näin on käynyt. Vaatteisiin on mennyt ehkä n.20e ja gracon autobaby maksoi 100e. Pari kk käytetty, ostin sen lastentarvikeliikkeestä. Edelliset omistajat oli vaihtaneet sen kapeempaan malliin kun eivät olleet ennen vauvan syntymää tajunneet kokeilla et mahtuuko kaukalo, istuin ja koroke takapenkille samaan aikaan. (kun on 3lasta) Ei ollut mahtunut gracon alustan kans.

B rv 22+5

Mielestäni siellä on niin paljon sellaista mitä en tule käyttämään, että sillä rahasummalla saan kaiken mitä tarvitsen laatikostakin ja saan itse vielä valita.

Tulevalle esikoiselle otin pakkauksen ja lisäksi olen ostanut paljon käytettyjä vaatteita sekä kirppareilta että huuto.netistä. Mahdolliselle seuraavalle lapselle tuskin tarvitsemme enää pakkausta.

En tykännyt tämän vuoden toppavaatteista, joten tarjosin niitä tämän lehden Vauvat-palstalla vaihtoon ja sainkin vaihdettua 2005:n käyttämättömiin vastaaviin, joiden väristä taas itse tykkään. Kannattaa yrittää vaihtoa, jos ei jostain tavarasta itse tykkää. Ainakin toppavaatteille olisi ollut todella paljon halukkaita vaihtajia. Tiedoksi myös, että käyttämättömiä toppavaatteita näkyy olevan myynnissäkin sekä tämän lehden että huuto.netin palstoilla.

Me otamme pakkauksen koska tulija on ensimmäinen. :) Kävin jo kurkkimassa sisältöä netissä ja ihan kivallehan nuo näytti. Voi sitten oman maun ja tarpeen mukaan ostella lisää.. Saa nähdä sitten jos meille suodaan lisää jälkeläisiä, otetaanko uudestaan.

Mammanalku + tiitiäinen 13+3

Mä otin pakkauksen esikoista odottaessa ja aion todellakin ottaa myös nyt. (Ikäeroa tulee n. 1 v 1,5kk ja en ole kerennyt antaa vielä mitään pois, mutta silti)

Syitä siihen:

- Mun mielestä on todella kivä hypistellä niitä vaatteita, pestä ja viikkailla valmiiksi kaappiin.

- Onpahan sitten uudella tulokkaallakin jotain uuttakin päälle pantavaa, lisäksi vaatteet ovat erittäin korkealaatuisia.

- Äitiysavaustus rahana on naurettavan pieni.

- Mä ajattelin myös säästää kaikki pakkauksen vaatteet, pussilakanat ja lisäksi ajattelin laittaa sinne myös rotinalahjoja ja esim. ensitutin ja vaippoja. Ajattelin antaa sit sen lapsilleni kun saavat omia lapsia. Näkevätpähän kehityksen kulun!

Tässä siis mun mielipiteitä, miksi kannattaa ottaa pakkaus...

Hanna

Esikoiselle otettiin, saatiin ne pienet tuikitarpeelliset jutut (mm. kynsisakset, kylpymittari jne...). Kaikki vaatteet möin pois ennenkuin kakkonen tuli. Kakkoselle ei otettu pakkausta vaan ostettiin sillä rahalla kaukalo, joka oltiin tyhmyyksissämme lainattu broidiltani esikoiselle. Vaatteet olen aina tykännytkin ostaa itse, kun ovat niin makuasioita. Kirpparilta suurimman osan olen hankkinut. Myös kakkosen vaatteet on myyty (vain 2 muistoasua on jäljellä kolmoselle, toinen esikoisen, toinen kuopuksen). Kaikki saavat " omat" vaatteet.

Kuten muillekin, minullekin ekaa odottaessa pakkauksen saaminen jotenkin vain kuului asiaan :) Silloin siinä oli enemmän vaatetta kuin nykyään, joten sikälikin siinä oli mitä hiplata. Toppahaalari, vanuhaalari ja makuupussi olivat kovalla käytöllä. Sisävaatteet ei loppujen lopuksi niin kovassa käytössä olleetkaan, eivät vain olleet meidän tarpeita vastaavia.

Tätä toista odottaessa on ollut taas päivän selvää se, että pakkausta en ota. Esikoisen toppa- ja kevythaalari on hyvässä kunnossa, samoin makuupussi. Ne siis tavarat, joista pakkauksessa pidin. Vaatteita on muutekin tarpeeksi toista silmällä pitäen, eikä pakkauksen tilpehöörille (kynsisakset oli aivan surkeat, kylpyveden lämpömittari hajosi heti jne...) ole tarvetta, parempilaatuista tavaraa löytyy kaupasta. Ja esim. tämä pakkauksen kestovaippa ei kiinnosta mua tipan tippaa.

Otimme siis rahan ja sillä saimme esikoiselle turvavyöistuimen :) Paljon tarpeellisempi meille kuin laatikollinen " ihan ok" tavaraa, jolle ei mitään todellista tarvetta ole.

Esikoisen (synt -05) ajoilta jäi suurin osa vaatteista tosi hyvään kuntoon, joitakin vaatteita pidimme ehkä kerran tai pari. Tosin toppapuvusta en pitänyt (beessi) joten en pidä mahdottomana että päätyisin kuitenkin ä-pakkaukseen jos uusi toppapuku on erityisen nätti:)

meillä tulee niin pieni ikäero (1v4kk) että en koe kannattavaksi. Kaikki tavarat ovat vielä tallella ja hyvässä kunnossa. Muutamia asioita on joita sieltä haluaisin, mutta en viitsi parin tavaran takia ottaa koko laatikkoa. Mielummin koitan sitten vaikka ostaa joltain.

Tipy+ipana 1v

mutta nyt kun toinen tulossa " pienellä" ikäerolla n.1½v, niin en aio ottaa. Meillä jäi tosi paljon vaatteita käyttämättä tuosta esikoisenkin pakkauksesta, koska lahjaksi tuli niin paljon kivoja vaatteita.

Olen kuitenkin todella kiitollinen, että Suomessa tällainen avustus on.

Suurimpana syynä lienee pelkästään se, että minä haluan. Esikoiselta on jäänyt hurjasti pieniä vaatteita ja kaikki äitiyspakkauksenkin vaatteet ovat hyvässä kunnossa, mutta kun haluan tälle kakkosellekin tuon pakkauksen.

Osan vaatteista säästän lapsille muistoksi ja osan varmasti laitan kiertoon jossain vaiheessa. Musta kuitenkin tuo 140¿ on pieni raha ja sen saa nopeasti katoamaan kauppoihin. Itsestäni kun kuitenkin tiedän, että en jaksa kierrellä alennusmyynneissä ja kirppareilla etsien.

Ja jotenkin se niin kutkuttaa ajatuksena, taas saada hypistellä niitä ihanuuksia joita tulee het laatikollinen kerralla! :)

Puzzle

seuraaville neljälle lapselle en ottanut.

Esikoisen odotukseen jotenkin kuului se pakkauksen ottaminen ja fiilistely.Silloin ei ollut H&M tullut vielä Suomeen joten vauvojen vaatteet olivat kalliimpia eivätkä muutenkaan niin kivoja. Ei niitä pakkauksen vaatteita paljoakaan tullut käytettyä ja haalarikin oli kamala,leikkaussalin vihreä ruosteenpunaisella yläosallä :( Makuupussi taitaa olla se mitä kaikilla lapsilla olen käyttänyt.

Pidän enemmän selkeästi tyttöjen tai poikien vaatteista,en neutraaleista.Pakkauksessa kun ei koskaan tiedä minkälaista vaatetta on tarjolla.

140 eurolla hankkii jo paljon tavaraa vauvalle.

Heissan, otan ensimmäisellemme pakkauksen, mutta vaatteiden kuosit mietityttää, tuskin niitä tulee paljon käytettyä. Haluan kuitenkin ne tavarat ja muut. Toiselle (jos toivottavasti saamme) en varmaan ottaisi.

Heini

ps. minunkin silmään otti tuo sisko joka ei palauttanut hänelle lainattuja lastenvaatteita. Hmmm

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat