Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

RV vasta 16 eli ilmeisesti olisi toivoa, että siirtyy itsestään? Vai tietääkö joku mihin mennessä siirtyy, jos on siirtyäkseen? Ja entäs sitten jos ei ole siirtynyt? Kauanko seurataan? MIssä vaiheessa on varma sektion paikka?

Kaikki kokemukset tervetulleita, mitään tietoa aiheesta ei ole (kuten varmaan kysymysten määrästä arvasittekin ;)

Kommentit (9)

Kiva tietää, että on hyvät mahdollisuudet siirtymiseen. Kammoan leikkauksia yli kaiken ja kun alatiesynnytyksestä jo on kokemusta, tuntuui se helpommalta vaihtoehdolta. Nyt sitten vaan odotellaan.

ap

minä olen 2,5 vuotiaan äiti ja nyt 40+2 viikolla raskaana. molemmissa raskauksissa ekassa ultrassa istukka kohdunsuun edessä. rakenneultrassa viikolla 20 ja jotain pois siirtyneet. siiä välissä ei katsottu. jos ei olis ollu siirtyny ni olisvat seuranneet ja sitten sektio kaiketi se pariviikkoa ennen laskettua-aikaa, jos raskaus etenee normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ihan keskellä siis. Toisessa ultrassa rv 18+ istukka oli alkanut siirtymään eteen vatsan puolelle, mutta oli edelleen kohdunkaulakanavan päällä vähän. Ultraaja uskoi, että istukka tulee siirtymään kokonaan pois, mutta se varmistettin vielä (vasta!) viikolla 32. Silloin kaikki olikin jo kunnossa ja istukka normaalisti eli minulla etuseinämässä.

Vauvalle tehtiin samalla painoarviotakin rv 32:lla ja paino osui aivan nappiin (suhteessa laskettuun aikaan, kun syntyi hieman ennen la). Sain rv 38+ terveen tytön. Istukka todettiin osittain repeytyneeksi (siirtyessään repesi? pohdin itsekseni...), mutta onneksi se oli ollut riittävä loppuun asti, eikä tyttö ollut sen vuoksi kärsinyt aliravitsemuksesta. Muistan kyllä kuinka joskus puolivälissä raskautta tuntui repiviä kipuja vatsalla, vaikka yritinkin olla varovainen. Pelkäsin silloin istukan ja vauvan puolesta. Otathan siis varovaisesti, niin kauan kuin istukka on etinen, ettei repeäisi. Toivottavasti sinullakin menee raskaus hyvin ja saat synnyttää normaalisti alakautta.

Kysyttävää?

rv 36+6 tehtiin suunniteltu sektio, kun lapsivesipunktiossa oli todettu vauvan keuhkot valmiiksi. Sitä ennen volin 4 vk vuodelevossa sairaalassa, kun lirautti verta yhtenä yönä.

Seurattiin istukan paikkaa ihan viimeiseen asti. Sektio tehtiin kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa (aika aikaisin siis, mutta mulla oli supistuksia jo varhaisilla viikoilla ja otettiin varman päälle). Sektio meni hyvin, lapsi voi hyvin, parannuin nopeasti. Verta vuosi vähän enemmän kuin sektioissa yleensä, kohdun pohja jää helposti vuotamaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat