Vierailija

Mua jotenki on aina inhottanut ajatus tissiäni lutkuttavasta ipanasta ja nyt olen raskaana ja asia inhottaa edelleen. Onko vauvaa ihan pakko imettää? Onko siitä jotain haittaa ja saako asiasta kauheet haukut neuvolassa?

Kommentit (16)

Todennäköisesti saat heti haukut täältä kaikilta imetysfanaatikoilta moisesta aloituksesta.

Mutta itsehän sinä päätät, haluatko lastasi imettää vai et.

Imetys on kuitenkin helppoa (alku monesti hankalaa!), ruoka vauvalle kulkee aina mukana ja faktaa on se, että äidinmaito on vastasyntyneelle parasta ravintoa.

Mutta pelkästään IMETYS ei tee sinusta hyvää äitiä.

Kannattaa tutustua aiheeseen ja imetyksen etuihin ja miikkoihin rauhassa ja päättää vasta sitten kun näet vauvan ja kokeilet vaikka vain sairaalassa, vaikka vain kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itseki kuvittelin et se sattuu ja on epämielyttävää jne. mutta kun vauva oli tullut maailmaan HALUSIN imettää, se on luonnon järjestämä juttu.

mutta usein mielikuva ei vastaa todellisuutta, eli minä ainakin kokeilisin ja jos sitten vielä tuntuu, ettei ole minun juttuni niin vaihtaisin pikku hiljaa korvikkeeseen. Vauva kuitenkin saisi ensipäivät äidinmaitoa, mikä tekee suolistolle ja bakteerikannalle jne hyvää verrattuna korvikkeeseen.

Vierailija:

Lainaus:

- isä ei voi osallistua täysillä niin kauan kuin imetät (jos ei huoli pullosta)

- tissit venyy

- tissit voi rikkoontua alussa varsinkin verille, sattuu turkasesti!

- hormonit voi olla sekaisin pitkään imetyksen ajan ja voi kestää pidempään palautua, toisilla imetys taas kyllä edistää palautumista

- imetys julkisesti vaatii kanttia toisilta

- voi olla suihkutissiongelmaa ja rintaraivareita

- voit joutua imetysdieetille, kun vauva ei siedä tyypillisesti ihan tavallisiakaan äidin maidon läpi tulevia aineita ihan alussa (mm. kahvi, suklaa, sipuli, mausteet, ruis) Toisaalta voi olla että vauva on maitoallerginen eikä mikään korvikekaan käy.

Se imetysaika on kuitenkin niin lyhyt että ihme on jos ei sen aikaa voi " uhrautua" lapsen hyvinvoinnin takia.

ovat tosi terveitä .... kumpikaan ei ole sairastanut mitään rokkoa, ei tarvinnut koskaan antibioottikuuria, ei ole allergioita ja ovat tosi näppäriä pakkauksia, isompi jo koululainen ja pärjää hyvin.

mutta usko pois, siinä vaiheessa kun se on ajankohtaista niin se on yleensä maailman luonnollisin juttu. Musta tuntui esikoista odottaessa ihan viime metreille asti, että imetys ei oo mun juttu, mutta sehän oli maailman luonnollisin asia sitten siinä vaiheessa kun vauva oli syntynyt. Tiedän yhden tapauksen, jossa äiti oli päättänyt etukäteen, ettei aio imettää lastaan lainkaan ja sai synnärillä jonkinlaisen maidonerityksen estolääkityksen. Vauvan ollessa viikon-parin ikäinen äitiä alkoi kaduttaa aivan valtavasti, ettei ollut alkanut imettää ja hän päätti yrittää aloittaa imetyksen jälkijunassa. No, mitkään estolääkkeet eivät ole kovin tehokkaita joten tarvittiin vain muutama päivä pumppaamista ja sitten he pääsivät kuin pääsivätkin imetyshommiin.

- isä ei voi osallistua täysillä niin kauan kuin imetät (jos ei huoli pullosta)

- tissit venyy

- tissit voi rikkoontua alussa varsinkin verille, sattuu turkasesti!

- hormonit voi olla sekaisin pitkään imetyksen ajan ja voi kestää pidempään palautua, toisilla imetys taas kyllä edistää palautumista

- imetys julkisesti vaatii kanttia toisilta

- voi olla suihkutissiongelmaa ja rintaraivareita

- voit joutua imetysdieetille, kun vauva ei siedä tyypillisesti ihan tavallisiakaan äidin maidon läpi tulevia aineita ihan alussa (mm. kahvi, suklaa, sipuli, mausteet, ruis) Toisaalta voi olla että vauva on maitoallerginen eikä mikään korvikekaan käy.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat