Vierailija

Valittavat miten heidän vanhempansa eivät hoida heidän lapsiaan, mutta loukkaantuvat, kun joku vihjaiseekin, että heidän pitäisi myös hoitaa vanhempiaan.

Ne isovanhemmathan ovat tehneet jo ison työn omien lapsiensa hoidossa.

Kaikki pitää saada, ja aina pitää valittaa. Ja kuvitellaan, että ennen olisi ollut jotenkin hienompaa.

Nykyajan isovanhemmat ovat sota-ajan ja pula-ajan lapsia, eiköhän heilläkin ole ollut joskus kurjaakin.

Kommentit (1)

Mun vanhemmat ei todella oo mitään pula-ajan kasvatteja, saati sota-ajan.

Meillä on välimatkaa useita satoja kilometrejä, joten meidän lapsia ei tosiaan hoidateta isovanhemmilla kuin poikkeustilanteessa.

Omia vanhempiani pidän jossain määrin itsekkäinä tässä asiassa, en niinkään omien kokemusteni kuin siskoni perheen kokemusten valossa. Heille syntyi toinen lapsi alkukesästä keskosena. Esikoinen on 2-vuotias uhmaikäinen. Siskoni sai vielä kohtutulehduksen ja oli todella kipeä. Vanhempieni oli juuri tuossa saumassa mm. mentävä mökille leikkaamaan ruohoa ja laittamaan kukkapenkkejä ja kasvimaata melkein viikoksi ja käytävä myös Tallinnassa, koska heillä oli Tax Freesta saatu lahjakortti joka oli menossa vanhaksi. Pari päivää lopulta äitini hoiti esikoista ja voivotteli kun ei ehdi pelaamaan golfia.

En sano, että heillä olisi ollut velvollisuus jättää kaikki ja mennä auttamaa siskoa, mutta jotenkin luulisi, että tuollaisessa tilanteessa _haluaisi_.

Mun isovanhemmat on sitävastoin omasta halustaan ja vaatimuksestaan hoitaneet minua, siskoani ja veljeäni kaikki kesät, käytännössä asuttiin mökillä mummon ja ukin kanssa kesän alusta koulujen alkuun. Eli kyllä meillä ainakin ennen oli tässä suhteessa asiat paremmin ja omat vanhempani kyllä saivat apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat