Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kyselisin kokemuksia turvakaukaloiden lämpöpusseista. Mikä olisi hyvä merkki/malli talvivauvalle (la marraskuussa)? Tiedättekö/muistatteko mitä maksaa ja mistä saa hankittua? Lyhyen käyttöajan vuoksi en ole valmis pussista älyttömän paljoa maksamaan, tuollainen 30-40 euroa on maksimi. Oon katsellut ainakin Eisbärchenin lämpöpusseja, ovatko hyviä? Fleecepussi vaikuttaa ihanan pehmoiselta, mutta onko se talvivauvalle liian kylmä?

Kommentit (14)

Miksi turvakaukaloon pitää olla lämpöpussi? Siis onhan nyt kyse autossa käytettävästä turvakaukalosta? Meillä ainakin jouluinen muksu hikoili/hikoilee siinä kaukalossa ilmankin...

pussissa on olkapäillä ja sivuilla tarrakiinnitys sitävarten, ettei tarvitse vöitä irroittaa ja pussin saa milloin vain pois kaukalosta/istuimesta.

Joten onnistunee myös vauvan kanssa..... tosin ne kauppakärryjen kauikalot on niin pienet, että voipi olla hankalaa asetella vauvaa pussissa kärryn kaukaloon..... en kyllä ole kokeillut......

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lisääkin otan oikein mielläni vastaan!

Tilhi05 jo ehtikin ihmettelijöille vastata, että mihin tuollaista pussia käytetään (kiitos ja kumarrus)! Esikoisella mulla ei tuollaista ollut ja itseasiassa kuulinkin koko pussista ekaa kertaa vasta muutama viikko sitten. Ensin ajattelin, että eipä sitä tuollaiseen viitsi rahojaan haaskata, mutta tarkemmin ajateltuna se on alkanut tuntumaan ihan fiksulta hankinnalta. Etenkin kun kohta on kaksi lasta, joita pitää pukea... Tuollainen lämpöpussi kun käy varmaan ihan myös vaunuillessakin, eli ei tarvitsisi lyhyille ulkoilureissuille pukea kaikkea alusta loppuun asti päälle.

Niin ja virvalle kommentti, että kyllä pusseja saa 30-40 eurollakin. Juuri se Eisbärcherin pussi, joka tällä hetkellä on mun listalla vahimmilla, maksaa sen 32-39 euroa liikkeestä riippuen.

-Adana-

mutta en löytänyt niistä merkki-/mallisuosituksia ja juuri niitä kaipailisin.

" mun mielestä ihan pelkkä fleece on liian ohut vastasyntyneelle, meillä ainakin oli kunnon topattu pussi fleece-vuorella, siis semmonen oikeen muhkee"

Niin munkin mielestäni pelkkä fleece olis liian kylmä, mutta ainakin sen Eisbärcherin fleecepussin tuotekuvauksessa lukee, että pusseissa on lämmin toppaus. Mietityttää vaan, että tarkoitetaanko tuolla, että toppaus on lämmin syksyllä/keväällä vaiko myös talvella...

Ainakin meillä nuo kaukalon 5-pistevyöt oli sen verran hankala pujottaa pussiin (vyöt piti irroittaa kaukalosta, pussi paikalleen, sitten vyöt kaukaloon), että pujotettiin ne vain heti aluksi ja annettiin pussin olla kiinni kaukalossa kunnes pussi sai lähteä kesäsäilöön. Siten saman pussin käyttö vuoroin kaukalossa, vuoroin vaunuissa voi olla aika työläs operaatio. Mutta tämä riippuu tietysti kaukalon vöistä, voin kuvitella, että esim. 3-pistevyöt voisi olla helpommat, ehkä.

Ja toimi loistavasti. Niin että miksikö? Siksi, ettei tarvinnut pukea niitä ulkovaatteita vauvalle, jos mentiin autolla kylään tai kauppaan. Vauva sisävaatteissa pussiin, tarvittaessa pipo päähän, sitten ulkokautta kylmään autoon, auton lämmetessä avattiin pussia/otettiin pipo pois, perillä taas autosta sisälle kylään/kauppaan ulkokauppa mennessä pussi kiinni siksi aikaa kun oltiin ulkona ja sisällä sisävaatteinen vauva pois pussista/kaukalosta.

-20 asteeseen riittävien ulkovaatteiden hankkiminen 50-senttiselle ei tuntunut fiksulta, sitä paitsi turvakaukalon vöitä ei saa välttämättä riittävän kireälle jos välissä on paksut kerrokset väljiä vaatteita, pussia sanotaan siksi turvallisemmaksi (vyöt ovat siis pussin sisällä jolloin ihon ja vyön väliin jää vain sisävaatteet).

...kun Lumia-Typykkä, että miks kaukaloon tarvii erillisen lämpöpussin, jos siis kyse on autossamatkustamiskaukalosta?? Meillä helmikuussa syntynyt vauva, eikä mulle tullu mieleenkään, että tarviis kunnon ulkovaatteiden lisäks muuta kun lämpimän auton. Meidän kaukalo ainakin tosi suojaava, kesällä pää märkänä tosi helposti...

Lähes kaikki virallisesti kaukaloon tehdyt lämpöpussit maksavat n. 60 euroa tai yli.

Itse ostin rattaisiin tarkoitetun lämpöpussin, johon tein lisäreijät kaukaloa varten. Ostin fleecepussin. Mielestäni ollut riittävän lämmin, ainakin tänne leutoon etelä-Suomeen. Toki tuulta ei hirvittävän hyvin pidä mutta onhan lapsella kuitenkin vaatteet alla.

Helpottaa ihan hirveästi, kun lasta ei tarvitse pukea tönköksi talvella, kun menee kyläilemään tai kaupoille. Kaupassa tarvitsee vain ottaa tumput ja pipon pois ja avaa pussin.

Välillä näkee vaunuissa noita lapsia, kenellä on villavermeet ja toppapuku ja vielä makuupussi sisätiloissa. Itse olen aina vähentänyt lapseltakin vaatteita, jos menemme kauppaan. Otan itsekkin hanskat ja pipon pois ja avaan takin, muuten tulee todella kuuma.

mäkin oon miettinyt. Kurja jos se on niin hankalaa, ettei pussia viitsi välillä siitä irroitella. Onko muidenkin kokemukset tällaisia vai voiko pussista ja turvakaukalosta riippuen kiinnittäminen/irroittaminen olla jopa helppoa? Onko jollakin kokemusta, että se onnistuisi jopa niin, että vauva on pussissa sisällä? Ihan pussin käytännöllisyyttä esim. kauppareissuilla ajattelin, kun esim. ruokakaupassa tulee usein käytettyä sitä ostoskärryjen vauvapenkkiä, kun eihän sinne kärryyn enää mitään tavaraa mahdu, jos siellä on turvakaukalo...

-Adana-

Paksu toppapuku vaikeuttaa turvavöiden kiinnitystä joka on turvariski kaukalossa. Pussissa vyöt kulkee sisävaatteiden päällä pussin sisällä.

Ja sitäpaitsi jää se pienen nyytin ulkovaatteiusiin tunkeminen pois kokonaan. Ja kaupassa voi vaan avata pussin vetoketjun jolloin on taas sopiva lämpötila vauvalla. Toppapukua ei pois saa mitenkään.

Vaunuissa on vauvan mukavampi olla pussissa kuin tungettuna pieneen toppapukuun jossa on vielä välissä paljon vaatteita. Meillä ainakin kädet sojotti taivasta kohden sieltä vaunuista paksussa toppiksessa.

Esim. nämä Lumikids pussit on jotkut kuosit tarjouksessa 49 euroa:

http://www.lastenvaatteet.com/index.php?cPath=1103_30

laita hakuun sana: lämpöpussi ni löydät kyseisen ketjun tyngän, mut lisään et mun mielestä ihan pelkkä fleece on liian ohut vastasyntyneelle, meillä ainakin oli kunnon topattu pussi fleece-vuorella, siis semmonen oikeen muhkee. Meijän tyttö siis syntyi uutena vuotena joten talvella sitä vastasyntyneellä käytettiin.

Mut siis, lue toi ketju, siel on aiheesta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat