Seuraa 

Kyselisin kokemuksia turvakaukaloiden lämpöpusseista. Mikä olisi hyvä merkki/malli talvivauvalle (la marraskuussa)? Tiedättekö/muistatteko mitä maksaa ja mistä saa hankittua? Lyhyen käyttöajan vuoksi en ole valmis pussista älyttömän paljoa maksamaan, tuollainen 30-40 euroa on maksimi. Oon katsellut ainakin Eisbärchenin lämpöpusseja, ovatko hyviä? Fleecepussi vaikuttaa ihanan pehmoiselta, mutta onko se talvivauvalle liian kylmä?

Sivut

Kommentit (29)

niin esitänpä sitten uutuutena mieleeni nousseen kysymyksen. =) Entäpäs sitten kun on tilanne, että vauva pitäisi noistaa kaukalosta pois pusseineen päivineen. Onnistuuko vöiden pujottaminen pussista ulos vauvan ollessa pussissa sisällä? Ja onko sitten jo ihan extreme-osastoa, jos aikoo saada vauvan pussissa takaisin kaukaloon? Meillä kun esim. ruokakaupassa tulee usein käytettyä sitä ostoskärryjen vauvapenkkiä, kun eihän sinne kärryyn enää mitään tavaraa mahdu, jos siellä on turvakaukalo...

-Adana-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos synnytykseen on vielä puoli vuotta, olet aika luottavainen, että tavarat todella pääsevät käyttöön. Taidan olla ilonpilaaja, mutta koskaan ei tiedä. Meillä tarvikkeet hankitaan vasta sitten, kun vauva on olemassa, ties vaikka syntyisi keskosena ja viettäisi aikansa kaapissa.

Ostin tänään Eisbärchenin pienen lämpöpussin helmikuussa syntyvälle esikoisellemme ja uskon, että se tulee ajamaan asiansa täysin. Kuolasin pussia semmoiset pari viikkoa ja nyt oli pakko sitten ostaa. :) Ihanan pehmeä se on. Todella vaikea löytää käytettynä.

Jolanda + koukkis rv 19+3

kuvissa ainakin se jää kauhean avoimeksi vauvan pään kohdalta, onko siinä hupussa jotain kiristyssysteemiä?

Babyidea myy Pikkukarhun lämpöpussia, jossa yläosa menee paljon paremmin suppuun, tosin siinäkin suositellaan kaulurin käyttöä.

http://babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html

Itse haluaisin ekoiksi kuukausiksi jonkinlaisen lämpöpussin, nyt iha alkuun mennään babywrapin ja fleesevatteiden kanssa, mutta mietityttää täälläkin mikä malli paras...

Mayella rv 39

Mä ostin viime talvena meidän poitsulla Lumikidsin turvakaukalopussin. Se on kotimainen, mutta aika kallis. Tais olla n. 70-80 euroa. :/ Mutta ihastuin niiden ihaniin kuoseihin. On ollut todella superhyvä ja käytimme sitä todella paljon muutenkin kun turvakaukalossa... Suosittelen!!

Kyllä se lämpötila vaikuttaa paljon, mitä marraskuiselle kannattaa pukea. En kyllä talvivauvalle vielä tässä vaiheessa hommaisi pakkaspusseja. Esim. tämä syksy on ollut niin lämmin, että meillä meni suunnitelmat uusiksi. Meillä oli hankintalistalla kohta syntyvälle vauvalle Lodgerin lämpöpussi, mutta nyt kyllä hommataan Snug as a Bugi. Sillä varmaan mennään useampi kuukausi. Juuri mietimme mieheni kanssa, onko ilmasto todella muuttunut, koska reilu 5 vuotta sitten syyskuussa oli kylmää, kosteaa ja tuulista. Nyt pyöritään hurjissa päivälämpötiloissa ja todelliset pakkaset tulevat vasta tammi-helmikuussa.

meillä on Maxi-Cosi Cabrion oma lämpöpussi.

Mutta ei kai sekään välttämätön ole...harvat asiat onneksi ovat :)

Tammikuun pienelle lämpöpussi on varmaan vielä parempi juttu, semminkin, kun se nyt on jo valmiiksi olemassa.

ei kuulosta kovin turvalliselta, siellä kaupassa liikkuu muitakin ja joskus arvaamattomia tapauksia. Esim. meillä esikoinen törmäilee silloin tällöin kaupassa kärryjen kanssa muihin kärryihin. Miten mahtaa kaukalo siellä toisen kaukalon päällä pysyä, jos tällainen vipeltäjä tärayttää niihin kärryihin. Eri asia on, jos sen kaukalon laskee sinne häkkiin mihin tavaroita on tarkoitus laittaa, ei pääse putoamaan maahan.

kun menette kauppaan? Eikö kaukalonne mahdu " kaukalokärryn" kaukalon päälle? Korkeahan siitä hässäkästä tulee, mutta eipä tarvitse vauvaa herätellä ja nostella kaukalosta pois ja takaisin. Itse en pöhkö tuota heti esikoisen kanssa tajunnut vaan eräs ystävällinen äiti-ihminen minulle asiasta vinkkasi, kun mies keräsi toisiin kärryihin ruokia ja minulla oli toisten kärryjen pohjalla vaavi kaukaloineen. =)

tähän mennessä tulleista vastauksista! Lisää kommentteja kuitenkin otan mielelläni vastaan!

Se Pikkukarhun lämpöpussi on ymmärtääkseni juuri se sama pussi, mitä tarkoitin kun alkuperäisessä viestissäni puhuin Esibärcherin fleecepussista... Ja Lastentarvikkeen sivuilta löysin ainoastaan yhden pussin, Heitmann oli nimenä, mutta kuvan perusteella näytti mielestäni tuokin juuri siltä samalta Pikkukarhulta/Eisbärcheriltä. Kuva oli osoitteessa: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=749&toimi.... Eli olisikohan se Tiinulian ja nalle-emon suosittelema " Jääkarhu" myöskin sama pussi? Muistatko Mayella mistä sinä olet Lastentarvikkeen lämpöpussikuvia katsellut, olet ilmeisesti nähnyt eri kuvia kun mä...?

Kylläpä on hankalaa turvapussin valitseminen! (Vaikka en vielä edes ole varma raaskinko sellaista ostaa). Vahvimmin olisin nyt kallistumassa sen Pikkukarhun fleecepussin kannalle, mutta siinä vähän mietityttää se, onko se riittävän lämmin talvivauvalle? Ja saako sen yläosan tosiaan niin tiiviisti suljettua, että alle ei tarvitse pukea kun myssy ja kauluri? Kiitos, jos joku vielä jaksaa kommentoida!

tuo lastentarvikkeen pussi, maksoi muistaakseni 39e... Ja oli todella hyvä ostos...toppapukua ei juurikaan käytetty. Alle kun ei tarvinut kuin hatun ja sisävaatteet. Suosittelen.

t.nalle-emo

Itse lämpöpussiin en osaa ottaa kantaa, mutta silmääni pisti tuo viesti kaukalon laittamisesta ostoskärryjen oman kaukalon päälle.

Älkää nyt hyvät ihmiset tehkö mitään omia virityksiä, vaan laittakaa vauva joko siihen kaukalokärryyn ilman omaa kaukaloa tai kärryjen pohjalle. joku voi tosiaan törmätä ihan vahongossa kärryihinne, jolloin kaukalo saatta sieltä tipahtaa.

Serkkuni on tälläsen tapauksen nähnyt!

onnipapunen rv 8+6 & " iivari" 1v

Juuri tästä syystä me ei pujotettavaa lämpöpussia hankittu. Tuo multipurpose baby wrap on paljon kätevämpi, vauvan voi peittoineen kaikkineen siirtää kaukalosta ostoskärryyn tai syöttötuoliin isompana. Peitto siis seuraa vauvan mukana. Melkoista akrobatiaa ja hien vuodatusta olisi se lämpöpussin siirteleminen ja aina niiden remeleiden pujottolu halkioiden läpi autossa.

Meillä MAXI COSI:n turvakaukalopussi tulossa käyttöön marraskuussa syntyvälle = ). Vaikuttaa paksulle ja hyvälle = ).

Huuto.net:istä ostin.

juuri se pussi mitä olet katsonut. mutta ei ole siitä viel kokemusta muuta kun rattaissa. tuossa nyt odottaa kaukalossa vauvaa syntyväksi. rattaissa ollut ainakin hyvä ja mielestäni senkin takia että se menee kaukaloon ja myös rattaisiin. itse en sellaiseen pussiin lämmennyt mikä käy vain kaukaloon.

T:Hexu ja masukki 39+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat