Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

antaa kalapuikkoja??? Ja onko kalapuikot ihan " oikeaa, oikeaa" ruokaa ja terveellistä, ajattelin tehdä 2v. lapselle...

Kommentit (23)

Mutta ihan yleisesti olen monesti miettinyt että täällä suomessa on hirmuset ohjeet kaikista ruoista ja ym. raskaus ajasta lähtien. Miettikääpä niitä lapsia ja äitiejä jotka asuu jossain vähän eri puolella maailmaa...ei ole jokapaikassa Muksu- puuroja tarjolla ja silti lapset elää, kasvaa ja on terveitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No olen kyllä minäkin kirjoja lukenu, mutta kun en eläkkään pelkillä oppikirjoilla. Mitähän ihme järkeä siinä on? Mitäs kuvittelette että vuonna 1800 on pärjätty kun ei ole ollu kirjoja mistä lukea? Sillon on kyllä päjätty ihan äidin omalla järjellä, mutta nykyäitien järkihän ei tunnetusti toimi.

Vierailija:

Lainaus:

erikoista on se että tietämättömät täällä aina huutelevat maalaisjärjestä... pienen inflaation kärsinyt tuo sana ihan av-käytön ja määritelmien perusteella..

Kumma kyllä, meillä lapset maistelleet aika pienestä kaikkea samaa mitä me muutkin ja 5 lasta on hengissä. Ja kyllä, olen neuvolastakin kysynyt mitä saa antaa maistaa ja mitä ei. Eipä ole paljon kiletty antamasta mitään. Lapsi ei siihen yhteen kalapuikon syömiseen kuole. Osaakohan kukaan enää käyttää maalaisjärkeä.

Mä olen kyllä antanu kerran 7½kk vanhalle kalapuikkoa perunamuusin seassa. Muusasin kalapuikon pieneksi( otin kuoren pois) ja hyvin kelpasi.

Vierailija:

Lainaus:

No olen kyllä minäkin kirjoja lukenu, mutta kun en eläkkään pelkillä oppikirjoilla. Mitähän ihme järkeä siinä on? Mitäs kuvittelette että vuonna 1800 on pärjätty kun ei ole ollu kirjoja mistä lukea? Sillon on kyllä päjätty ihan äidin omalla järjellä, mutta nykyäitien järkihän ei tunnetusti toimi.

voi jestas. tutkitun tiedon soveltaminen käytöntään- oletko sellaisesta kuullut? ei se empatiaa tai normaaliaälyä poista. typeryyttä on ohittaa tutkittu tieto ja asettaa oma tietämyksensä jollekin jalustalle- kyllähän äiti aina tietää parhaiten. toki toki... aikuinen ihminen pystyy olemaan myös kriittinen omien uskomustensa suhteen.

mutta joo, kuten edellä jo todettu omat ovat vauvanne. tuskin yhteen kalapuikkoon kuolevat, mutta ei taatusti hyvää tee.

Ihmettelen vaan tätä nykyajan pelleilyä kun kaikkeen tarvitaan jonkun lupa. Yhden laspen äidit taas jakaa täällä noita omia fiksuja neuvojaan, vaikkei heillä ole kokemusta edes siitä yhden lapsen ruokkimisesta. Sori vaan että lasten kanssa vasta oppii...T: Minä joka puhuin maalaisjärjen käytöstä.

kuin vetää jotain säilöntäaine-suola-kalapuikkoa.

erikoista on se että tietämättömät täällä aina huutelevat maalaisjärjestä... pienen inflaation kärsinyt tuo sana ihan av-käytön ja määritelmien perusteella..

Tiedoksi sinulle että minäkin olen 4 lapsen äiti enkä ikinä antaisi lapselle tuon ikäisenä kalapuikkoja ihan sen suolan takia. Sen verran kuitenkin hankkinut tietoa vauvan sisäelinten toiminnasta.

huolehtia lapsensa hyvinvoinnista parhaansa mukaan. Jos nyt moista ruokaa haluaa tehdä, voi ostaa seitiä, keittää sitä ja muussata perunan kanssa ja laittaa vähän maitoa rinnasta tai korviketta sekaan... Myös yrttimausteita voi laittaa, vaikka tilliä, sille 7kk vaaville.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat