Vierailija

Aloitin taas 19v jälkeen sitä opiskelee ja ei yhtään helpommalta tunnu kuin aikaisemminkaan.

Onko kellään oppimistyylejä tarjolla, miten saisin taottua noi sanat päähän?

Kommentit (11)

lastenkirjoja. Tutkailkaa yhdessä kirjoja, vaikka niitä ensikirjoja, joissa on nimetty esineitä jne. Opit arkipäivän sanoja tällä tavoin.

Sitten voit myös katsoa jotakin ruotsalaisia sarjoja, leffoja, kuunnella musiikkia ja koittaa kääntää sanoja suomeksi.

Jos tykkäät näistä keskustelupalstoista, niin mene ruotsinkielisille palstoille ja seuraa keskusteluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sanoja vielä voi oppia pänttäämällä, mutta oikeasti opin kieltä vasta kun hakeuduin sellaiseen paikkaan, missä oli pakko puhua ruotsia.

Tosin kielioppia en osaa vieläkään ja tosi paljon olen jo unohtanut puhumistakin (en ole tarvinnut ruotsia vuosiin).

Minä vaan olen tällainen, että kielten opiskelu on vaikeaa.

Saman olen huomannut muuten viittomakielen kanssa. Yhtä tuskaa sekin vaikkei tarvitsekaan ääntämisestä huolehtia.

mutta olen asunut Suomessa niin kauan ettei vapautus koske oikein minua. Suomen kielessä välillä tulee kielioppi virheitä mutta sujuvasti sitä puhun mielestäni.

Itse olen aina tykännyt ruotsista! Ja osaan sitä hyvin.

Koitapa jotenkin innostaa itsesi koko kieleen, osta ruotsinkielinen naistenlehti, kuuntele radio x-tremeä, tilaa Husis tms...

Ne ovat yleensä sen verran yksinkertaisia, ettei tarvitse joka sanaa katsoa sanakirjasta. Lue myös ruokapöydässä maitopurkin ym. ym. tuoteselosteet sekä ruotsiksi että suomeksi. Ja kaikkien muidenkin ruokien. Jos tykkäät leipoa, lainaa ruotsinkielisiä reseptikirjoja; etenkin karkkireseptejä on helpompi löytää ruotsiksi kuin suomeksi. Jos sinulla on joku erityinen harrastus, yritä löytää siitä kertovia sivuja tai keskustelupalstoja netistä.

Lycka till! (Meniköhän tuokaan oikein...)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat