Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (51)

Minks, kiva kun sait saikkua ja samalla asioita selvitellyksi! Voin kuvitella että on vähän ongelmallista tehdä omalle vanhemmalleen töitä, vaikka on siinä varmasti puolensakin. Nyt voit ainakin nauttia miehen läheisyydestä ihan kunnolla, kun sitäkin kummasti raskaana ollessaan kaipaa koko ajan :)

Mullakin jatkettiin tänään saikkua äitiysloman alkamiseen saakka. Olin nyt viikon töissä ja totesin, ettei selkä kestä istumissa, ja seistessä taas supisteli aika runsaasti. Neuvolalääkärin mukaan parempi laittaa saman tien siihen lokakuun loppuun asti sairaslomaa, koska ei se tilanne korjaudu mahan kasvaessa entisestään.

Neuvolassa muuten kaikki ok, mutta painoa tullut kilo viikossa (kahden viikon takaisesta punnituksesta)!! Taisi se Tukholman reissu ja laivalta tuodut karkit tehdä tehtävänsä ;) Eli nyt taas paluu arkeen ja normaalit syömiskuviot.

Niin ja hemppa oli laskenut 118, mikä on mulle huiman matala (lähtöarvo 142). Vielä kuukausi sitten oli 129! Eipä siis ihmekään, että on viime viikkoina väsyttänyt, ja on tuntunut että silmissä mustenee...

RR oli 120/71, pissa puhdas, sf-mitta sellaiset 25,5 (puolisen senttiä tullut kahden viikon takaisesta yläkäyrälle osuneesta mittauksesta), ja kohdunkaula oli lyhentynyt kolmesta sentistä 2,5 senttiin. Liekö tuo sitten ihan normaalia, kun ei lääkäri edes maininnut asiaa..?

S-siilille onnittelut liikkeiden tuntemisesta! Mullakin tuntui alussa hyvin nimenomaan istuessa, esimerkiksi kun tässä koneella naputtelin tekstiä vähän etukenossa. Kyljellään maaten kuului vasta aika myöhäisillä viikoilla, vaikka monet kehuivat sitä parhaaksi asennoksi tunnistaa pikkuisen liikkeet. Ja mieti, ei mene kuin pari viikkoa, niin ne liikkeet saattavat jo näkyä vatsan päälle! :)

Kandi & muhku 26+6

mäkin voisin ainakin alustavasti harkita tuota kulttuurielämystä. milloin pitäisi tietää? koita vaan kandikin innostua. voin jo kuvitella kolme isomahaista mammaa ryyntäämässä vessaan väliajalla;)

saikusta: sama juttu, mullakin lukee saikkulapussa supistukset. koska omalääkäri ei halunnut laittaa mitään ahdistust, masennusta tms. kuitenkin niin selkeesti mun loman tarve töistä johtuvaa et ei sitä tarvii sen enempää tutkiskella. jos ois jonkun psyk diagnoosin laittanut, niin sit ois vissiin vaatinut pitempiaikaista seurantaa.

myös toi herkkyys ja itseensäottaminen kuulostaa tutulta. siis ei riittänyt että töissä murehdin mitä ne asukkaat puhuu, vaan sit kannoin syyllisyyttä siitä kun muut työntekijät joutu tekeen enempi iltoja ja viikonloppuja joita mä en tehnyt ollenkaan.

eli tällä hetkellä susille ois vaippa menossa...

tikru 26+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tikru: Mun meseosoite on opsitopsi@hotmail.com, lisää ihmeessä listallesi! Mukava olis jutella ihan reaaliajassa, jos samaan aikaan joskus satutaan koneelle. Ilmoitelkaahan muutkin osoitteitanne! Rupesin vaan miettiin, et mulla toi mese on kannettavalla, jota töissä olen käyttänyt. Täällä kotona ollessa käytän tätä pöytäkonetta ja sillonhan mut tavottaa vaan mieheni mesenimellä.. Eli otanpa selvää kui ton vois järjestää! Mutta lisää nyt tuo nimi kuiteki, tuleepahan joku syy availla kannettavaakin joskus.

saikusta: Mä olen kanssa pähkäillyt ihan samaa ku sä tikru. Eli mitä teen kun pää ei kestäis enää töitä, ainakaan poissa täältä kotoa miehen ja kissojen luota. Mun lääkäri oli sitä mieltä, että kirjoittaa mielellään lisää. Mullakin tää olis vika lomavko. Mutta koen kyllä syyllisyyttä jäädä nyt jo kotiin, vaikka rahallisesti se olis järkevintä (en jaksa selittää kui, mutta liittyy siihe et olen tuntipalkallinen ja tunteja en saa enää paljon ja laskis siten mun koko ens vuoden äippärahaa ku ois alhaiset kk tulot tän loppuajan). Eli en nyt yhtään tiedä mitä tehdä. Lisäksi kun olen tuntityöläinen niin en saa sairaslomalta mitään palkkaa. Kelan sairauspäivärahan omavastuu on 9 arkipäivää ja se ylittys vasta yli 2vkon saikulla. Tienaisin varmaan enemmän saikkurahalla ku palkalla, jota tulis siis tosi vähän nykyises työssä. En tiedä. Toisaalta äippälomaan on niin pitkä aika että en kehtaa sairaslomalla olla siihen saakka. Millon sulla sit alkais äitiysloma? Mulla varhennettu alkais käsittääkseni joskus 30.10. ja varsinainen vasta 23.11.

Surull.siili: Juu, kissasuojus vielä puuttuu! Mä kans kattelin että liian kallis on uutena, 85e. Mies jo ilmoitti, että hän tekee sellasen ite, tarvikkeet ei maksa ku kympin (lisää tähän toinen kymppi, mies aina aliarvioi tällaset). Mutta siis ei pitäs olla vaikea ite nikkaroida, jos vähänkään on halua ja välineitä siihen. Katotaan nyt sitten perunko puheet kun päästään rautakauppaan, että löytyykö siistiä verkkoa ja lankkua.

kandi: Teilläkin kaksio! Kiva et on muitakin. Meillä neliöitä on vajaa 60, oma sauna ja pieni piha. Tosi ihana asunto ja sillä tätä on maalailtukin ja ajateltu et täällä ollaan kunnes toista lasta pukkaa. Mä en kyllä erota sitä, kui päi vauva millonki on. Viimeses ultras luki kyllä että RT eli kai raivotarjonta? Mutta itse tunnen kyllä potkuja vähän väliä myös alhaalla lantiossa. Mä veikkaisin että tuo pyörii tuolla ku väkkyrä ja potkii millon minnekin. Voikohan olla mahdollista.. Oletpa sä jaksanut neuloa! Huh. Mulla vasta tuo eka villapaita vaiheessa :D Onkohan mulla edes sukkaohjeita, vois vaihtaa niihi välil ni sais jotain valmiiksikin.

Minks 27+1

baletista vielä: Eli kaikille käy, et mä vaan varaan jotku paikat ja lippuja tuli yht 5kpl, joista 2 opiskelijaa?

söpösimmu; Meillä oli ainakaan esikoisella tarkoitus käyttää tuota kaukaloa myös sitterinä. Sitten saimmekin lahjaksi tuon sitterin ja kyllä olen ihan tyytyväinen ollut että ovat olleet erikseen. Mutta kyllä sitä olisi ilmankin pärjännyt. Nyt tosiaan tuo esikoisen 9 vuotta vanha sitteri on jo sanonut itsensä irti (selkänojan säätö ei enää toimi kunnolla vaan saattaa rösähtää yhtäkkiä).

kandivaihe; toivottavasti olet jo saanut ä-pakkauksen! Valitettavan usein siinä pakkauksen tulossa menee se täysi 2 viikkoa... Muistan kyllä kuinka ihanaa sitä oli hypistellä ;)

Minks; tuo onkin tuo liikunta paras keino ehkäistä noita pahempia raskausajan kremppoja. Tsemppiä sulle, että jaksat samaan tahtiin loppuun asti (muistat kuitenkin seurailla itseäsi, ettet liikaa rasita itseäsi). Paremmalla yleiskunnolla synnytyskin varmasti menee paremmin ja toipuminen siitä on nopeampaa!

tigger; onnea ä-pakkauksesta! Kyllä se on ihanaa sitä tutkia ja miettiä millainen käärö sieltä sitten vaatteiden täytteeksi putkahtaakaan. Mulle ainakin tuo pakkaus oli yksi sellainen vauvan tulon konkretisoiva asia silloin esikoista odottaessa...

Voi kun tekisi itsekin mieli jo käydä ostelemassa vauvalle loput tarvikkeet (siis mitä ei ole tuolta kuopukselta tallessa), mutta yritän sinnitellä tuonne joulukuulle, kun käyn ostamassa sen hoitopöydän, saa sitten laiteltua kaikki suoraan sinne ja samalla sitten järjestelee koko vauvan nurkkauksen meidän makkariin. Tosin mobilen ostin tuosta kirpparilta kun löytyi niin kiva ja edullisesti ;)

Hyvä että sokerirasituksessa oli kaikki ok. Itsellä olis sama edessä parin viikon päästä...

Liikunnasta; mulla on kyllä jäänyt lähes kaikki liikunta :(. Tai no olen minä lenkillä käynyt lähes päivittäin, mutta kun mulla on toi nuorimmainen mukana niin vauhti on sellaista ettei siitä oikein muuta hyötyä ole kuin että saa raitista ilmaa. Täytyisi kyllä yrittää sen verran saada irrottauduttua näistä kotiympyröistä että tulisi edes jotain tehtyä, vaakakin alkaa jo näyttää huimia lukemia ja vielä olisi monen monta viikkoa tätä raskautta jäljellä :/...

ON: tänään käytiin kuopuksen kanssa " uimassa" . Eihän se nyt varsinaisesti mitään uimista ollut, mutta käytiinpähän heittelemässä palloa ja kumirenkaita siellä altaalla. Nyt tässä odotellaan että ensimmäinen koululainen kotiutuu...

maria80 ja Patu-Alli rv 23+5

Surullinensiili:

Osuvasti kirjoitit, ettei sitä anna itselleen aikaa ajatella vauvantuloa. Niin se oli minullakin pitkän aikaa ja vieläkin vähän. Tuntuu, että niin kauan kuin on töitä ei voi täysillä heittäytyä äitiyteen. Nyt olen kyllä lipsunut aika lailla jo tuon äitiyden puolelle... työt siitä kärsii, kun ei ole motivaatiota. Mutta kyllä säkin ton kasvavan masun ja liiketuntemuksien vahvistumisen myötä rupeet kuin itsestään miettimään vauvaa enemmän joka päivä :) Etköhän sitten rupee hankintojakin tekemään ilman että kiire tulee! Nostan muuten hattua sulle, että olet neulonut hääpukusi itse! Oikeesti, olet kyllä tosi taitava käsitöissä! Itse en kuuna päivänä tuohon kykenisi. Mietin onnistuisinko edes vauvalle unipussin ompelemaan. Ylpeä olen siitä, että mun vauvan villapaitani on kohta hihoja vaille valmis! :D

Niin ja tuosta herkistelystä. Eihän sille mitään mahda :) Sanoit olevasi pessimisti, niin luulen, että osaksi herkistelysi johtuu siitä, että myös onnentunteet ovat muita vahvempia :) Tai ainakin omasta puolestani voin sanoa niin. Jotenkin elää elämää vahvemmin kuin muut. En osaa selittää, mutta ymmärrän kyllä sua. Mulla samantyylisiä " noloja tilanteita joissa ei voi hallita itkuaan" on ollut hautajaisissa. Se liittyi tiettyyn aikaan mun elämässä, ehkä sitä itki omia alitajuisia juttujaankin, en sano että sä teet niin, mutta näinkin voi olla. Tilanteen vain laukaisee joku herkkä hetki.

Söpösimmu ja surull.siili:

Ekat selvät liikkeet tunsin rv 18+1. Mutta mä olinkin vähän myöhäinen vrt täällä muihin. Hyvin mahdollista, että teidän kuplatuntemukset on vauvan liikkeitä! Kalenteriin olin kirjoittanut 16+6 kohdalle, että pientä kuplimista tunsin junassa istuessani. Sellaista poreilua. Kandi tosiaan mainitsi, että tunsi liikkeet parhaiten makuultaan, jalat sängyn reunojen yli, mutta mulle tuo ei tehonnut. Vaikka mitä tein niin en niitä tuntenut. Viikolla 18+1 potkut olikin sitten niin selviä että tulin pahoinvoivaksi siitä mylläämisestä eikä liikkeet miltään ilmavaivoilta tuntuneet! Ei niitä voinut kuvailla muuksi kuin potkuiksi.

Söpösimmu: Joo musta tuntuu et liikun enemmän nyt raskausaikana kun parina viime opiskeluvuotena. Sillo ei ollu aikaa eikä rahaa. Paljon motivoi tuleva synnytys ja tietysti oman terveyden kautta lapsen terveys. Ja ihme onkin, ettei mulla ole vielä suurempia vaivoja! En mä nyt paljon liiku vieläkään, en ole mikään himoliikkuja :) Jumppailen, joogailen ja sauvakävelen. Hyvä nimi teillä tuo Vempula!

kandivaihe: Ai Ä-pakkauksen pitäs tulla paris viikossa? Huh. Tuleekohan. Mä laitoin hakemuksen viikko sitten postiin. Onkos Tiggerille jo tullut? Etkös sä laittanu meistä ensimmäisenä? Harmi kandi tuo sun selkä.. Kyllä mulleki varmaan tulis syyllinen olo sairaslomalla, vaikka nyt kyllä sellaista toivonkin, kun ei yhtään huvita enää työt. Ke:na on lääkäri ja katotaan mitä se sanoo kohdunkaulan tilanteesta. Onko syytä löysätä tahtia vai jatkaa samaan malliin.

(.) Vauva melskaa mahassa ihan hirveästi. Eilen illalla ihan pelotti miestäkin, että kuinka me tuollaisen kanssa selvitään joka tunnin meuhkaa yhteen menoon niin että koko maha pomppii ja paisuu milloin mistäkin kohdasta. Ei tartte tunnustella kun vaan katsoo. Nyt myös tuntee millon se tuolla kääntyilee, kun muljahtelee sellai ja näkyy kohoumana. Aika huisia.. Pitää saada videolle :)

Minks 26+0

no niin, nyt on pakkaus kertaalleen pengottu läpi, miehen kanssa. tosin hän oli kiinnostuneempi niistä kortsuista ja liukkarista;) voi raukkaa, kertookohan se jotain meidän yhdestä ässästä?

mut siis itse asiaan: olikos täällä innokkaita kestovaippailijoita? kun meillä ei ole suunnitelmissa ainakaan ihan vauvasta asti. me meinaan voitas tuo äippäpakkauksen pikkunen kestovaippa-setti antaa eteenpäin, ettei jää turhaksi. eli ilmoitelkaa jos jotakuta kiinnostaa.

tikru taas

Mikähän tota hotmailia oikein riivaa? Ilmankos kukaan ei ole ilmoittautunut meidän häihin sähköpostitse, tehtiin sitä varten hotmail-osoite :) Mulla on boksi ihan tyhjä joten ei voi tilastakaan olla kiinni, mikä lie ongelma. Täytyy perustaa johonkin muualle posti jos ei toi ala pian toimiin.

Jep, opiskelija :) Minksille tiedoksi. Mulle on ainakin ihan sama vaikka olis parven sivusta tai vähän ylempää, hieno kokemus se on varmasti joka tapauksessa, mistäpäin katsoen vaan. En varmaan edes osaa kattoo sieltä lippupalvelusta... Ja kannatan kahvittelua/ruokailua ja jälkeen(kin) sopii hyvin!

Me käytiin tänään parissa vauvatavaraliikkeessä kun satuttiin oleen sillä puolen kaupunkia ja halusin nähdä onko satanen pinnasängystä halpa vai kallis ja 72 euroo turvakaukalosta halpa vai kallis, kun citymarketissa on lokakuussa tarjouksessa Brion pinnasänky ja Carenan turvakaukalo. Mitäs olette niistä mieltä? Onhan se vähän aikaista meille mut sais edullisesti nyt. Miten ihmeessä te ootte osannu ostaa kaikki tavarat? Voi vitsi kun ne alko vaunuistakin selittään kaikkee ja merkkejä on vaikka kuinka hirveesti joista valita. Eihän sitä osaa ikinä päättää mitkä ostaa. Varmaan tuo asian aika todelliseksi kun kasaa pinnasängyn, kyllä aika vaan menee nopeesti, miettikää nyt kohta on yhdeksän kuukautta mennyt ihan hupsista vaan. Onko teillä muuten Minks kissasuojus pinnasänkyyn? Mä kysyin sitä ja metallikehyksinen verkko maksaa 80 euroo, melkoinen hinta mut pakko se on jonkunlainen hankkia...

Mä en kestä sitä kaverien touhotusta kun niille kertoo raskaudesta. Sattui sillä tavalla sopivasti et kukaan muu ei päässyt polttareihin joten olis ollu vähän tyhmää et mä olisin yksin heilunu humalassa. Mukava et ihmisillä on erinäisiä kisoja ja kolmivuorotyö niin on melkko vaikee järkätä kaikille sopiva viikonloppu. Meillä ei juuri edes tule kavereita häihin ja tyhmä kutsua polttareihin jos ei ole kutsuttu häihin. Mä en olis edes halunnu tässä vaiheessa polttareita siis riehumis/ryyppäys juhlia koulu on kyllä niin vieny voimat. Olis se kyllä ollu tylsää siitä syystä paljastaa et muut olis jo hankkinu juomat ja sit pamauttaakin et en voi juoda kun oon raskaana. Onneks tää homma meni hyvin näin :) KOhta on pakko paljastaa ei mikään vaate enää meinaa peittää kun oikein alkaa pömpöttää...

täydelliset naiset alkaa kohta, eikun telkkarin ääreen :)

surullinensiili 18+0

Baletista; En taida liittyä seuraan vaikka aika houkuttelevalta kuullostaakin (voin vain kuvitella teidät viisi isomahaista siellä rinnakkaiin ja rynnimässä sitten väliajalla vessaan ;)). Mutta toi 19.11. sattuu olemaan mun synttäripäivä ja varmaankin sitten kestitellään vieraita. Ja taitaisi tulla matkakustannuksineen vähän turhan kalliiksi. Mutta ihanaa reissua teille kuitenkin!

maria80 rv 24+3

Ihan pikaisesti ennen kuin lähden miestä hakemaan...

Minks: Lisäsin sut mese listalle :) Mä suunnittelin kans kissan laittoo kantoliinaan mut kun ei niitä saa edes silittää saati pitää sylissä niin oli huono idea. Mä koitin kans sitä kietaisu ristiä, mutta jotenkin ei kyllä onnistunu. Se liina on sen verran jäykkä kun on uus että varmaan vaikutti asiaan. Laitoitko sä sen solmun eteen vai taakse? Mulla tuli liinan mukana sidontaohjeita, mutta mun mielestä kuvalliset ja sanalliset ohjeet ohjas erilailla. Täytyy varmaan kattoo niitä ohjeita netistä. Nyt on ollu niin kiireistä etten oo edes ehtiny harjoitteleen. Hääkarkit on pakkaamatta ja ohjelma suunnittelematta... Onhan tässä vielä kaks viikkoa :)

Vauveli potki eilen niin kovaa et mies tunsi mahan päältä. Se oli ihan tohkeissaan :) Eihän se tietty potkassu kun kaks kertaa. Mies yritti saada sitä potkiin lisää. Oikein rupes huvittaan kun toinen tuuppi mahaa :) Nyt on jotain ihme kipuja vasemmalla alavatsalla. Siellä on varmaan ilmaa jumissa jossain suolenmutkassa. Hyviä vinkkejä asennoista otetaan vastaan millä saa kohdun pois painamasta sisuskaluja, oliskohan kyljellään hyvä? Ootteko muuten maannu vielä selällänne? Joskus vaan täältä luin et tiettyjen viikkojen jälkeen ei sais nukkua selällään kun vauva ei saa tarpeeks happee kun painaa suonia. Mulle edelleen mieluisin asento olis selällään ja nukkuessa on mahdoton tietää mihin asentoon kääntyy. Kai sen nyt itekin huomaa jalkojen puutumisena tai muuna jos ei selällään oo hyvä olla, vaikutti taas niin vauhkoilulta tuo kielto, kai sitä oma kroppa kertoo mikä on hyväks ja mikä ei.

Jaa täytyypä jatkaa illalla, nyt on lyötävä ruoka uuniin ja lähdettävä miekkosta hakeen.

surullinensiili eli Kaisa 18+4

Jep, lippuvaraus näyttää menevän munkin kohdalta ihan oikein. Tavallinen työtallaaja oon jo, joten maksan täyden hinnan. Siellä me sit mennään rivissä ja vertaillaan mahojamme " Kato mulla on jo tällänen, ja mulla tällänen" :) Kahvittelu tai ruokailu sopii ennen tai jälkeen miten vaan!

Ihanaa, kun te ootte jo saanu noita huoneita edistymään noin hyvin vaavia varten. Mun pitää vaan kauheesti koko ajan siivota yhtä huonetta, kun pitää saada siitä tulevasta vauvan huoneesta kaikkee pois ennen kuin sinne mahtuu mitään uutta. Niin, nyt on sit kyllä vaatehuoneeseen laitettu odottamaan eka body ja puolipotkarit (H&M). Niin kauan puhuin miehelle, että tekis mieli jo jotain ostaa, että se sano, et hanki nyt vaikka body ja potkuhousut. Hän kuulemma odottelee vielä joulunjälkeisiä alennusmyyntejä. Eiii, minä en jaksa oottaa niin pitkään!

susi: Kyllä tais se kaveri kylpylässä vähän vihjasta, että ilmeisesti arvasi sun tilanteesi. Noo, eiköhän se pian sillekin tule paljastumaan ja hyvän reaktion varmaan sieltä saat ;)

ON: Viikonloppuna masussa oltiin mamman pettymykseksi taas ihan hiljaa, mut eilen ja tänään oon tuntenu selviä loiskahduksia tai jotain sen tapasta :)

Söpösimmu ja Vempula 17+5

Mukana ollaan. Sain just yhen häälahjaksi saadun lahjakorttimenon varattua, ja huolehdin, ettei se mee balettiasian päälle. Kannatan lipuiksi vaikka keskiluokkaa, vaikkakin ymmärrän opiskelijoita hyvin, eli halvempikin käy. Mikä tahansa päivä on hyvä, ja onhan se sunnuntaikin vaihtoehto. Eli aivan joustavasti pääsen messiin; työelämässä kun olen jo, niin käytän tän hienon tilaisuuden hinnalla millä hyvänsä, kun ei oo vielä muksua kainalossa ;)

Söpösimmu

Kiitos tikru, enpä hoksannut että noita palvelupisteitä on joka puolella suomea! Tossa varausta tehdessä sekin kyllä selvis. Tampereella on jopa neljä pistettä josta noutaa! Liput on noudettava ja maksettava JO 10.10.2006 mennessä! Eli se on ensi viikon tiistai. Jopa on hätäistä. Eli toivoisin tietysti että pystyisitte maksamaan sitä ennen tililleni. Jos vaihdettais sähköpostiosoitteita niin ilmoitan sillai tilinumeroni, ei tartte sitä jaella kaikelle kansalle :) SuSi jo omansa ilmoittikin, minun on harjohanna@gmail.com.

Oletteko käyneet sienestämässä? Mä kävin toissapäivänä. Olin löytävinäni kanttarelleja, mutta ne olivatkin valevahveroita :/ En tunne sieniä hirmu hyvin, kirjan perusteella totesin etteivät olletkaan niin arvokkaita. Syötäviä kuiteki. Suhtaudun kyllä sieniin aika epäilevästi tässä tilassa. En tiedä uskallanko keräämiäni sieniä syödä ennen kuin tämä suora napanuorayhteys katkeaa, vaikka osan sienistä tunnistin varmoiksi rouskuiksi. Silti. Ryöppäsin rouskut ja laitoin pakkaseen, syön sitten ensi vuoden puolella :) Valevahverot on vielä kysymysmerkki, taidan vaan nekin iskeä pakkaseen.

Minki

Mies ei mennytkään treeneihin joten en päässyt perjantai illan iloksi tänne turisemaan aikaisemmin. No nyt katsoo nyrkkeilyä joten hyvää aikaa mulla tähän :)

Minks: Täytyy tutustua tohon linkkiin kun ehtii paneutuun kunnolla. Mä oon jossain muuallakin nähny tosi selkeitä ohjeita. Kyllä sitä vielä ehtii :) Kuinka kauan teillä meni et vaunut tuli saksasta? Ja tuleeko ne halvemmaks sillä tavalla? On niin turkasen kalliita liikkeissä et kaikki halvemmat vaihtoehdot kiinnostai mut kuitenkin haluttais hyvät vaunut jotka menis mahdollisesti useammallakin lapsella. Mulla on muuten sellanen käsitys et vauva mahtuu pyöriin mahassa aika pitkään. Mä en tiedä mistä se 36 viikkoa tuli mieleen, mut ilmeisesti siinä main pitäis alkaa viimeistään oleen pää alaspäin, sun viikoilla pikkuisen pitäis olla vielä hyvin tilaa mennä ympyrää :) Ihanan isoja teidän katit, minkä rotusia ne on? Meidän pikku maatiaiskisuista toinen on varmaan nippanappa neljä kiloo ja toinen hyvä jos kolmea ja molemmat kuitenkin kolleja, mutta ei niille ruuastakaan kelpaa kun kastikkeet...

Meitsi täyttää joulukuussa sen 23 ja mies täytti kesällä 30. Hurja seitsemän vuoden ikäero mut ei kyllä huomais... :) Mä väittäsin et toi neljä vuotta ei ihan kaikille miehille riitä :D Ei vaan ihana et miehellä on samat toiveet kun itsellä perheen perustamisen ja muun suhteen. Ja minä kun vielä jokunen vuosi sitten vannoin etten ikänä ottais itseä paljon vanhempaa miestä...

Ai niin piti sulta söpösimmu jumpassa jo kysellä mut enhän mä muistanu enää. Ootko jo hankkinu äitiys vaatteita? Säkin kun oot pitkä niin ootko löytäny sopivia housuja? Olikos täällä muita pitkiä? XXXL kokoa kyllä löytyy mut eipä tietenkään normi kokoa extra pitkällä lahkeella vai onko? Pillifarkut ja lappuhaalarit on poissuljettu mun kohdalla. Muuten siitä vaatteiden ja muiden pikkutavaroiden ostosta, jos ei mies lämpee ajatukselle tee kuten minä, pieni nätti pahvilaatikko vaatehuoneeseen johon kerää vähitellen kaikkea, miehen mielialasta riippuen katsoo onko syytä kertoa tänään hankinnoista vai mahdollisesti parempana ajankohtana :) Mulla on pikkupipoja, pari bodyä, yhet potkarit ja pyyhkeitä jemmassa... :) Mies kyllä tietää kaikista ja laatikostakin, mut ei sitä kiinnosta niin paljon et kyttäis mitä ostelen ja varmaan arvaa etten kovin kauan pysty pitään salassa... :)

Täytyy siis jatkaa selällään nukkumista toistaiseksi. Mä tykkään nukkua toinen jalka koukussa ja puoliksi mahallaan, se on siinä ja siinä voinko vielä olla siinä asennossa, tulee kyllä mulle kans tuskalliset oltavat kun on mahalla nukkuminen mahdotonta. Tuetteko muuten nukkuma-asentoa tyynyillä? Mun on varmaan kokeiltava sitä jossain vaiheessa saa vähän tukevamman asennon kyljellä.

Onko teillä itku herkässä? Mulla on ihan jatkuvasti ja oudoissa tilanteissa. Radiossa kerrottiin eläintenetsintäpartiosta ja aloin itkee. Eläimet on sellanen asia et heti alkaa itkettään. Mä kauhulla odotan häitä, ei oo kiva pillittää aamusta iltaan kaikkien nähden... Minkähän pöytäliinan sitä yrittäis kukkapuskaan piilottaa et riittäis silmien pyyhkimiseen?

Mitähän muuten tiggerX:lle, annuliiinulle ja pomppuX:ille kuuluu? Ei oo maria123:kaan näkynyt, meillä oli muistaakseni viikot tosi samassa. Tulkaahan kertomaan kuulumisia jos taustalla pyöritte!

mukavaa viikonloppua kaikille!

surullinensiili

minks tai johanna:

kyllä noita palvelupisteitä on treellakin mm. sokoksella ja stokkalla, eli niistäkin voi hakea. ja tosiaan milloin tarttee maksaa, mulle kävisi parhaiten kuun puolenvälin jälkeen, mut voin toki yrittää ennen sitäkin:)

tikru eli minna

satanen pinnarista on mun mielestä ihan ok hinta. tietty halvemmallakin sais, mut sit toisaalta kiva ostaa sellanen joka kestää käytössä. ei mulla siis sinällään oo mitään vastaan esim ikean pinnareita vastaan, tosin tulee niillekin hintaa kun treelta lähtee hakeen ja sit vielä ikeassa aina huomaa kaikkee kivaa mitä ei oo suunnitellut ostavansa;)

turvakaukalostakos kysyit myös? 70 euroo ei tosiaan oo paha hinta uudesta. ite katottiin silmät pyöreinä kun muksutallissa oli kaukalot min 130 egee. mut sit onneks kaverit kysyi et halutaanko heiltä ostaa, kun heille jäi juuri pieneks, ja saatiin 20 eurolla.

no noi kaukalo ja sitteri tuli aikasin just siks kun on kavereilta ja he halus niistä eroon pian. sänky, pöytä ja vaunut piti hakee marraskuussa, mutten malttanut odottaa:) ja kun meillä simppikselle toi oma huone, niin siellä on tilaa noille tavaroille, kuten joku sanoikin niin vauvan tulo tuntuu konkreettisemmalta.

nyt pitäis patjaa, vaatteita jne " pienempää" jossain vaiheessa kattella, mut niitä kyllä ehtii. ja just noi kaverit sano et esim tuttipulloja, tutteja jne on turha hirveesti hankkii kotiin etukäteen, et mies ehtii kyllä hankkii kun me ollaan sairaalassa. näkee mm. että innostuuko ees pieni tuteista, millanen tuttipullo ois hyvä jne. täytyy sitä kyllä jotain itekkin ostaa:)

mut kuten sanoit, täydelliset naiset kutsuu, ja sitten sänky

tikru

Ajattelin käydä kysäseen tota vitamiini asiaa apteekista. Vähän on kyllä vauhko olo, kun purkin kyljessä kuitenkin lukee et raskaana oleville. Täytyy kattoo viittinkö.

Kylpylässä oli ihana lillutella. Uiminen voi olla loppuraskaudessa tosi ihanaa kun vesi kannattelee painoa. Maha ei onneks pömpöttäny kovin paljon ainakaan mun mielestä... Käytiin syömässä seisovassapöydässä ja kaveri kysy ihan tosissaan et söitkö kahden edestä... Huomaskohan se sittenkin mahan pömpötyksen? No eipä tätä enää kovin kauan peitä.

Söpösimmu: Hienoa et säkin jo tunnet liikkeet varmasti! Mulla tuntuu vielä aika harvoin. Joskus tosi selvästi tökkimistä ja joskus vaan pieniä kuplia. Mulla tuntuu parhaiten kun istuu ja on farkut jalassa, kai se antaa vastuksen ja tuntuu paremmin. Tänään tuntu selällään maatenkin, mut kovin vähän aikaa. Mutta eiköhän ne kohta ala oleen säännöllisempiä.

Huomaatteko et iltasin simahtais helpommin kun ennen? Mä oon kahtena iltana nyt nukahtanut telkkarin ääreen eikä moista ole tapahtunut hetkeen ennen raskautta. Hyvä et uni maistuu etenkin iltasin, mut aamut on aika vaikeita.

Ai niin Tikru: sähköpostini on surullinen_siili@hotmail.com, jos haluat vaippa-asian tiimoilta ottaa yhteyttä ja saa muutkin ja muutenkin käyttää jos on tarvetta :)

Mukavaa viikkoa kaikille!

surullinensiili 17+6

Kandivaihe; mulla oli kanssa tuo pesuaineiden (ja bensan yms.) haisteluhimo viime raskaudessa. Ja nyt on taas alkanut kiinnostaa nuo hajut... Muistan vain kun viime raskauden aikana mies kirosi, kun sai koko ajan olla täyttämässä auton tuulilasipesunesteen säiliötä ;)...

maria80 ja Patu-Alli rv 24+5

Kandiko se kyseli karvan kasvusta, mulla oli tuota karvan kasvua kolmannessa raskaudessa ja nyt massu on saanut taas " tutun" karvapeitteen. Tosi naisellinen ;)

Ä-pakkausta en tällä kertaa ottanutkaan, kun mulla noita vaatteita ja makuupusseja on entuudestaan. Ostan sitten rahoilla mielummin uuden sitterin (vanha jo rikki) ja ehkä muutamia uusia vaatteita ja loput laitan sitten hoitopöytään. Hakupaperit sain viime tiistaina ja varmaan ensi viikolla toimitan ne tuonne kelaan. Viimeksi päätös tuli jo muutamassa viikossa, mutta sitähän ei sitten koskaan tiedä että kuinka kauan päätöksessä tällä kertaa menee :/.

Sitten oli vielä tuosta turvakaukalosta puhetta. Omasta mielestäni se sellainen varuste, joka ehdottomasti kannattaa hankkia uutena ellei sitten saa sitä luotettavasta lähteestä (eli voi olla varma että se on kolaroimaton sekä oikein säilytetty). Myöskään liian vanhaa ei kannata ostaa edes luotettavalta taholta (oliko se suositus että alle 5v), sillä muoviosat vanhetessaan haurastuu eikä istuin anna silloin riittävää suojaa kolaritilanteessa. Vaikka automatkoja olisi vähän, sitä ei ikinä voi tietää milloin se kolari tapahtuu. Jos automatkoja on todella harvoin, kannattaa ehkä harkita istuimen vuokrausta aina tarvittaessa! Neuvoloista saa ainakin vuokrattua sekä joistakin lastentarvikeliikkeistä ja myös vakuutusyhtiö ifistä!

ON: tuo on nyt tuo närästys tullut jäädäkseen, lähes koko ajan on sellainen kestonärästys päällä ja auta armias jos (kun) erehdyn juomaan kahvia :/. Mutta onneksi on renniet ja maito ;)... Mulle olisi myös tarkoitus tehdä tuo sokerirasitus parin viikon päästä, kunhan vain saisi ensin varattua sen ajan...

Mutta nyt tuonne miehen kainaloon sohvalle...

maria80 ja Patu-Alli rv 23+2

Tuo sunnuntain klo 13 olisi kyllä aikataulullisesti mulle helpoin, mutta onko teillä muilla silloin menoa? Eihän siinä päivällä ole sellaista iltajuhlan tuntua, mutta toisaalta marraskuun puolivälissä on jo neljältä pimeää...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat