Vierailija

menen töihin kun poika on päälle 10kk.

En ymmärrä täällä niitä jotka paasavat että lapsen ainoa paikka on kotona,eiköhän se ole jokaisen oma ratkaisu milloin laittaa hoitoon ym.

Meillä mies lähtee maanantai illalla töihin ja tulee pe myöhään illalla(on siis kaikki yöt pois) ja otimme juuri asuntolainaa koska halusimme isomman kodin (3h+keittiö) joten meillä ei ole varaa siihen että jäisin kotiin.en nää järkeä kärvistellä sillä naurettavan pienellä kodinhoito tuella ja miksi elää kädestä suuhun kun voi tienata rahaa että sitä jää elämiseenkin enemmän.

Kommentit (22)

Lainaus:

viedessään lapsen hoitoon? Onhan äiti lapsen kanssa illat, viikonloput ja lomat. Päiväkotilapsi ei ole sama kuin lastenkotilapsi, joka on ihan oikeasti hylätty. Miksi ette kanna huolta näistä lapsista?

Pienen lapsen mielikuvat omasta itsestään ovat vahvasti yhteydessä hänen vanhemmiltaan saamaansa hoivan kokemukseen. Vanhempi voi varhaisten, ensimmäisten kuukausien aikana antaa lapselleen hyvän perustan myönteisen itsetunnon kehittymiselle. Vanhempi viestittää katsekontaktillaan, ilmeillään, kosketuksellaan ja äänenpainoillaan lapselle, että tämä on arvokas ja vanhemmalle mielihyvää tuottava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sulle 14 tekstistäs huomaa että oot kyllä aika tyhmä hoh hoh!

asu sä vaan siel kaksios ahdinkos,ehkä parempi lapsellekin kun tilaan liikkua isommassa kämpässä.jeesus mitä idiootteja täällä on

.. kun vauva oli 6 kk. Isä jäi kotiin.

10 kk ikäisenä lapsi meni pph:lle.

Olen ihan tyytyväinen ratkaisuun, se oli meille hyvä siinä tilanteessa.

M

päiväkodissa hoidossa, et veisi edes pahimman vihamiehesi lasta sinne. Toivon sydämestäni että löydät vauvallesi hyvän perhepäivähoitajan. t. päiväkodin lastenhoitaja

mutta luopui autostaan, matkoista, merkkivaatteista, kampaajasta jne, saadakseen viettää aikaa pienten lastensa kanssa. Venytti joka penniä, eikä ole katunut.

viedessään lapsen hoitoon? Onhan äiti lapsen kanssa illat, viikonloput ja lomat. Päiväkotilapsi ei ole sama kuin lastenkotilapsi, joka on ihan oikeasti hylätty. Miksi ette kanna huolta näistä lapsista?

odottakaa edes muutama kuukausi vielä ennen kuin alatte laitostaa vauvaanne. 10 kk iässä vauvoilla on yleensä voimakas eroahdituskausi meneillään, joten jos siinä vaiheessa vauva erotetaan äidistään/siihenastisesta hoitajastaan, se on vauvan mielelle aikamoinen järkytys.

Olen nyt teidän sijaiskärsijänä.

Olen kotiäiti, jo 7v kotona. Töitä teen harrastusmielessä vapaa-ajallani.

Eli aika lusmu olen. Ja mikä kamalinta. Ostin RANSKALAISIA joista kehitän ruokaa kohta lapsilleni, joista nuorin on juuri 1v.

Mitäs muuta ruotimisen aihetta löytäisin. Äsken karjuin kakaroille kuin leijona. Annoin välipalaksi jäätelöä. Yhtään kirjaa en ole vielä tänään lukenut heille. 1v halusi tulla syliini, mutta kieltäydyin ottamasta kun kahvini oli kesken. Ja mies tulee kohta, einä ne ..klelen perunat ole vielä edes uunissa.

No niin, antaa palaa.

täysin samaa mieltä sun kanssa 6!

Myös meidän tapauksessa mies olisi vielä enemmän töissä mitä nyt ja lapsi ei sitten näkisi isäänsä juurikaan yhtään. itse joudun tekemään myös iltavuoroja mutta anoppi on luvannut hoitaa ettei tarvise olla iltahoidossa pvk.

Tutkimuksen mukaan lasten hoidossa on olennaista se, että hoitosuhteet ovat luonteeltaan pysyviä. Lapsen luottamusta ja itsetunnon kehittymistä ei mitenkään järkytä se, että lapsella on omien vanhempien lisäksi muitakin läheisiä hoitajia.

Mielipiteesi antoi myös ymmärtää, että vanhempi, joka vie lapsensa hoitoon, samalla kertaa lopettaa kaiken viestittämisen lapselleen. Hoitopäivän muutaman tunnin lisäksi on kuitenkin kaikki aamut, illat, viikonloput ja lomat, jolloin perhe on yhdessä. Mihin se unohtui?

Mulle ei kyllä tulisi mieleenkään mennä töihin vielä ( tyttö 9kk), tuohan on ihan vauva vielä.

MEillä esikoinen meni 1v7kk, ja se oli ihan jees ikä jo. Tykkäsi olla.

osittain samoista syistä kuin ap.

En pode huonoa omaatuntoa pätkääkään (tosin lapsi on hoidossa vain 4h per päivä).

Tämä mahdollistaa sen, että meillä on varaa ruokaan ja sen, että myös mieheni voi nauttia lapsensa kanssa olemisesta. Jos olisin jäänyt kotiin, olisi mieheni vastuulle jäänyt perheen elättäminen ja tämä olisi tarkoittanut mielettömän pikiä päiviä... eli hän ei olisi nähnyt lastaan juuri lainkaan.

Minun äidinrakkauttani on aivan turha epällä... juttu vaan on niin, että, vaikka olenkin paras äiti tuolle pienelle ihmiselle, niin minä en ole kuitenkaan niin hyvä äiti, että mieheni pitäisi uhrata oma vanhemmuutensa. Hänellä on oikeus myös nauttia ajasta lapsensa kanssa, tämän ollessa vielä pieni, ei vain minulla.

(ja vaikka olen töissä, se olin silti minä, joka näki ne ensimmäiset askeleet ;)).

koskaan syyllistä niitä miehiä siitä, kun ovat töissä ja hylkäävät lapsensa...

Hmm, ainiin... Siksi, kun ne isäthän kantavat vastuunsa perheestään ja tekevät töitä kellon ympäri, jotta äiti voi olla kotona, kun on äidin velvollisuus hoitaa lapsensa kotona... Kukaan ei koskaan välitä siitä, että isä ei ehdi nauttimaan siitä ajasta, kun lapsi on pieni...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat