Vierailija

Kutsu oli yleinen vierailupyyntö, eikä siis päivämäärää esitetty. Mun tuli hirmu paha mieli omien lasteni puolesta.

Sivut

Kommentit (39)

ja pojasta ei juuri ole havaintoa, ellei pyydetä lapsenvahdiksi, niin ei ole ihme, jos anoppi alkaa suhtautua lapsiinsa eri tavalla!

Ehkä hän arvelee, että haluatte itse pitää etäisyyttä ja sen vuoksi ei teitäkään niin usein kutsu kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Anopit suhtautuvat varmasti miniöihin samalla varauksella kuin miniät anoppeihin. Vävypojat ovat kuitenkin miehiä ja näin heidän kanssaan ei yleensä tule riitoja lastenlasten hemmottelusta tai oikeasta tavasta tiskata :)

Niinpä tyttären perheeseen saattaa olla helpompi pitää yhteyttä, tytär kun tietää tasan tarkkaan, miten äiti huusholliaan hoitaa ja hänen apuaan ruoanlaitossa ja siivouksessa on helppo ottaa vastaan. Tyttären perhe tulee vain pistäytymään, mutta kun pojan perhe tulee käymään, on se anopille enemmänkin " vierailu" . Miniää ei niin helposti päästetä auttelemaan ja näin anoppi saattaa tuntea olevansa vieraita passaamassa, vaikka onkin oma poika ja pojan vaimo kyseessä.

Itse en ainakaan anoppilassa juurikaan uskaltaudu keittiöön auttamaan, kun taas kotonani olen ilman muuta äitini apuna ruokia laittamassa. Välillä ihan hävettää, mutta tapaamme anopin kanssa sen verran harvoin, että en ole saanut kovin läheisiä välejä luotua. Jos yritän tarjota apua, kuitataan se yleensä painokkaalla " no eihän sinun nyt tarvitse, kyllähän tämä tästä" -kommentilla. Nyt kun tuli puheeksi, niin pitänee minunkin miettiä kumpi sitten onkaan enemmän epäkohteliasta: olla passattavana vai mennä avuksi kiellosta huolimatta...

eikä se lopu ainakaan sillä, että antaa pompottaa itseään ja rupeaa kerjäämään kyläilykutsuja. Tuo on tarkoituksellista ja tyydytystä tulee juuri, jos toinen joutuu anelemaan, että pojankin lapset pääsevät mummolaan.

Siis ikinä. Me vain menenmme sinne, soitamme (tai siis mies soittaa) että olemme silloin ja silloin tulossa. En todellakaan istusi kotona odottamassa, että meidät KUTSUTTAISIIN mummolaan. Oletan, että mummo ja vaari ilmoittavat, jos ei sovi tulla.

Että olisko ap tästä kyse, eli mummon on helpompi kutsua tyttären perhettä käymään, jos he kerran muutoinkin käyvät siellä paljon? Siis mummo tietää, että he haluavat kyläillä. Teitä ei viitsi pyytää, jos ette osoita tavallisestikaan kiinnostusta siellä käymiseen.

mummo kutsui tyttärensä lapset kylään, mutta ei tällä kertaa teidän perhettä..? No, ehkäpä hän kutsuu teidät joku toinen kerta kyläilemään. Ei vanha ihminen välttämättä jaksa kaikkia suvun lapsia kerralla ottaa kylään. Ihme asioista sinäkin ap herneet vedät nenään.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat