Vierailija

Itse olen kyllä menossa sijoitusneuvojan juttusille ja laitetaan varmaankin johonkin vakuttusrahastoon tms. Mutta noin yleisesti, miten sinä sijoittaisit?

Niin ja vielä voisin lisästä itse olemme tosi tiukilla eläviä, minä pienipalkkainen ja mies vielä opiskelija, joten kivahan se olis tuhlata matkaan, sisutukseen, vaatteisiin, tietokoneeseen tms. Mutta kun on lapsi lahjaksi saanut niin ei me hänen rahoja tuhlata (lapsi on 6 vuotias).

Kommentit (24)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sinä olet päättänyt lapsen hankkia, lapsi ei ole päättänyt tänne tulla. Vanhemmuus on välillä vaivalloista. Olisit jättänyt lapset hankkimatta, jos olet vielä noin kakara!

Lapsi on oikeussubjekti, ei mikään osanen vanhempien omaisuudessa. Oikeussubjektilla on aina myös erinäisiä perusoikeuksia, yksi niistä oikeus omistaa.

Vierailija:

Lainaus:

Miksei saa?

Vierailija:

Lainaus:

vanhemmat eivät saa sitä tuhlata! Haloo!

Vierailija:

Lainaus:

Vanhemmat päättävät lasten rahojen käytöstä, mutta eivät saa käyttää lapsen rahoja vanhempien tai perheen menoihin.

opintoja, ajokorttia, ensiasuntoa tai jotain isoa varten. Ehdottomasti en käyttäisi arjen tarpeisiin, ne kuuluu minun vanhempana tarjota lapselle.

Itse laittaisin hyvin hajautettuna useampaan sijoitusrahastoon. Jos sijoitusaika on tarpeeksi pitkä (yli 5 v.) laittaisin ihan kunnolla riskillisiin rahastoihin.

Lasten rahoja muuten ei todellakaan saa tuhlata itseensä, periaatteessa lapset voivat haastaa vanhempansa jopa oikeuteen siitä, että rahat on sijoitettu huolimattomasti tai tuhlattu.

Mä laittaisin pari tonnia rahastoihin. Ja tonnit tilille tarpeita varten. Niistä voisi sitten ostella isompia hankintoja (hyvä sänky, koulupöytä, pyörä tms).

Se nyt olisi aivan typerää.

Riskittömiä rahastojakin on. Ja pitkän aikavälin sijoituksena suurin osa rahastoista on lähes riskittömiä..

Ota yhteyttä sijoitusneuvojaan. Saat varmasti fiksumpia neuvoja kuin täältä!

mahdollisimman pienet. Osakkeet ovat pienillä lapsilla usein hyvä sijoitus, koska sijoitusaika on pitkä. Sain omien isovanhempien vastaavasta sijoituksesta aikoinaan joka opiskelusuksy (5 v) 5 000 markkaa. Oli iso apu opiskeluaikana!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat