Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Terve!

Jätin E-pillerit pois viikko sitten ja tarkoitus olisi yrittää esikoista. Onko kenelläkään tietoa, kuinka kauan pillerien hormoonit pysyy kehossa ennenkuin ne poistuu ja raskaus on mahdollinen? Pillereitä olen popsinut noin puolitoista vuotta , jota ennen oli parin vuoden pilleritön tauko.

Kun puhutaan että olisi hyvä odottaa seuraavat luomumenkat ennen yrittämistä, niin onko siitä muuta hyötyä, kun lasketun ajan määrittäminen, jos sattuisi heti tärpäämään?

Kiitos, jos viitsitte valaista asiasta!

Kommentit (4)

Pillerien tehohan ei montaa päivää ole, joten eivät varmasti vauvaan vaikuta. Sehän on merkki siitä että ne eivät enää tehoa jos tulee raskaaksi. Minulle gynekologi kertoi että pillerit itseasiassa " suojaavat munasarjoja" , eli koska munasolu ei niiden takia irtoa, niin käyttökelpoisia munasoluja laspen saamiseen jää enemmän kuin että jos joka kuukausi irtoaisi yksi.

Itse olin syönyt pillereitä kymmenen vuotta lähes yhteen menoon kun esikoista alettiin yrittämään. Pillerien poisjättämisestä meni 7-8 kuukautta ennen kuin tulin raskaaksi. Syynä tähän minulla oli lähinnä se että kierto venyi 5-8 viikon mittaiseksi, joten hedelmällisiä päiviä ei ollut kovin usein enkä viitsinyt ovulaatiota vielä ruveta tarkkailemaan. Synnytyksen jälkeen ehdin syödä pillereitä 9 kk (6 kk mini- ja 3 kk yhdistelmäpillereitä) ennen kuin ne jätettiin pois ja alettiin kakkosta yrittämään. Tällä kertaa kierto pysyi neljässä viikossa ja jo toisesta pillerittömästä kierrosta tulin raskaaksi. Tämä raskaus tosin meni valitettavasti jokin aika sitten kesken ja nyt taas yritetään uudelleen.

Juu kyllä kuume on kova! ;) Ollaan monia vuosia jo mietitty vauvaa, ja nyt päästiin asiassa eteenpäin, joten ei kun yrittämään! Kunpa mullakin olis yhtä hyvä onni, että heti tärppäis...

Kiitos sulle, kun jaksoit vastata!

terv. mansikki

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä myös pillereiden syönti lopetettu, nyt odotellaan sitten pillereiden jälkeen ekoja menkkoja, jotka nyt puolitoista viikkoa myöhässä. Jokohan kohta pitäisi tehdä testi... Epäilyttää kyllä tuo raskaaksi tulo näin pian, kun pillereitä on kuitenkin tullut syötyä vuosia. Saapa nähdä, kuinka käy...

Heippa,

mä söin e-pillerietä (Cilest) monta vuotta ja heti jätettyäni pilsut pois, tulin raskaaksi eli ei kerennyt menkkoja välissä tulemaan. Vuoden alussa lopetin pillerit ja marraskuussa oli vauva maailmassa ja vielä 2 vkoa yliaikasena eli joskus kaikki voi tapahtua hyvinkin nopeesti. Ei minulle ainakaan sanottu mitäään, että luomumenkkoja pitäisi odottaa ja helposti laskettuaika pystyttiin määrittämään. Ja laskettuaikahan kuitenkin määritellään ultrassa vielä uudestaan, joten ei sen takia kannata mielestäni jäädä luomumenkkoja odottelemaan jos vauvakuume on kova :)

Yasmin

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat