Vierailija

Järki meinaa lähteä, kun niin iso on jo ja tää on nyt taas ihan jatkuvaa..

Jollain tää nyt pitäs saada loppumaan, mutta mulla ei ole minkäänlaisia keinoja..

Sivut

Kommentit (44)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

perheneuvolassa käydään, lääkäri on tutkinut, toimintaterapia alkamassa... jne...

Nyt halusin lähinnä vinkkejä miten tämän sais loppumaan, kun tuolla neuvoloiden puolella asiaa vähätellään ja mitkään keinot ei oo nyt tehonneet, niin saman kokeneilta kaipaisin miten olette selvinneet??

Tässä pelkään omaa jaksamistani, kun tämän asian kanssa joutuu niin koville.

Ja tarkennetaan nyt vielä etten kuvittele mistään löytäväni jotain poppaskonstia, että tuhrimiset loppuis kuin seinään, vaan tosiaan jos joltain löytyis keino jota meillä ei ole vielä kokeiltu..

-ap

Mulla tuli mieleen, että tuskin on elimellinen vika jos kerran välillä on sujunu hyvin. Miten reagoit jos lapsella käy vahinko?

Meillä 5,5v tyttö hyppää välillä ihan järjettömän usein pissillä, on tutkittu eikä ole tulehduksia tms. Mitä enemmän hermostun asiasta, sitä enemmän tyttö sitä tekee. Meillä asiaan on tepsiny parhaiten se, että asiaan kiinnittää mahdollisimman vähän huomiota. Silloin lapsi kai kokee, että asialla ei saa huomiota eikä turhaan tee sitä.

Toimisiko teilläkin se, että vahingon jälkeen mahdollisimman vähäeleisesti hoitaisit lapsen kuiviin etkä osoittaisi tunteita asian suhteen. Tuon ikäinen osaa jo varmaan itse pissivahingon jälkeen hakea kuivaa/käydä pesulla? Sanoisit vaan että käy hakemassa kuivat housut tekemättä asiasta sen suurempaa numeroa.

Tämä nyt vaan tuli mieleen, sillä lapsi varmaan tietää hyvin ettei ole " sallittua" tehdä housuun ja asiasta ei tarvitsisi tehdä sen suurempaa numeroa. Itsellekin voi olla vapauttavaa sellainen neutraali suhtautuminen, ettei tarvitsekaan " ottaa vastuuta" -jos ymmärrät mitä tarkoitan?

reilu puoli vuotta sitten päästiin viimeksi tästä ongelmasta eroon.. Ainoaksi vaivaksi jäi yökastelut. Mutta nyt ehkä n.3viikkoa on ollut taas tätä päivittäistä päivällä housuun pissaamista ja tuhrimista, kakkaamista. Eli takapakkia on tullut...

Jollain tää nyt todella pitäis saada loppumaan, ennen kun omat voimat loppuu totaalisesti. Olin jo niin helpottunut että vihdoinkin oli tuosta päästy eroon. mutta ei näköjään sitten.

Lapsen raektio vaihtelee.. Joskus sanoo vain ettei ehtinyt vessaan asti tai sit saattaa ola välittämättä kokoasiasta.. Joskus,harvemmin on pahoillaan asiasta.

sanonut että hakee itse kuivat housut ja märät laittaa pyykkikoriin jne..mut tuntuu että siitä se on vaan kokoajan yltynyt ja yltynyt..

ja nyt tosiaan ei tahdo enää pinna kestää, alan hermostumaan kun sitä tapahtuu " kokoajan"

Suuria muutoksia ei ole nyt ollut kuin päiväkodin aloitus taas kesäloman jälkeen.. ja sen en usko olevan syynä, koska tuttu päiväkoti jne..

Kukaan ammatti ihminenkään ei tunnu osaavan auttaa, kohautellaan vaan olkiaan ja " kyllä se ohi menee" -tuumailuja..

mutta ei tahdo enää itse jaksaa tätä jatkuvaa kakan löyhkää, sotkuja, pyykkiä, pyykkiä, pyykkiä...

-ap

Johan tuon ikäinen jo häpeääkin asiaa. Mene ap yksityiselle lääkärille. Vaiva on saatava hoidettua pois, jos lapsi on muuten kerran normaali.

Vierailija:

Lainaus:

Kyllä lapsi pitää opettaa potalle eikä antaa ajan kulua niin kauan, että lapsi itse haluaa alkaa käymään pöntöllä...

on siis puoli vuotta sitten tutkittu,ihan lääkärillä ravaamisen kautta asiaa, mut mitään ei ole löytänyt... välillä olen antanut ummetuslääkettä..

Eniten nyt kaipaisin tässä keinoja, mitä vois kokeilla että tää saatais loppumaan. Alan olla niin väsynyt tähän että huomaan hermostuvani herkästi ja kohta ollaan noidan kehässä että aina suutun ja tuskin se sillä suuttumisella ainakaan loppuu, uskon että päinvastoin..

Ei sillä, aion kyllä soittaa huomenna neuvolaan..

Enkä ole sanonut kuivaksi oppineen silloin, tai että säännöllisesti ois pöntöllä käynyt..vaan sillon alkoi pikkuhiljaa käydä.

Kertokaas nyt minullekin mikä tästä nyt oudon tekee??-ap

oliskohan se jotenkin tohon ikään ja uhmaan liittyvää? meillä oli eilenkin kahdet pienet p..kat vessan lattialla, tai siis kakkaiset pikkuhousut...ja sitten pissailee tahallaan matoille ym. ja on siis osannut käydä potalla jo monta vuotta. mää uhkailen ja kiristän kunnei muutakaan enää keksi.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat