Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mitä ihmettä pitäisi tehdä, kun pojalla on jatkuvasti tehtäviä väärin vihossaan? Vihossa ei ole yhtä ainutta oikein- tai väärinmerkkiä eli ope ei korjaa tehtäviä. Eikö sellainen enää nykyään ole tapana vai mistä ihmeestä on kysymys? Pitäisikö minun tarkistaa aina kotona pojan tehtävät.

Niin ja poika on viidennellä.

Kommentit (6)

Opettajalla on tuhat muutakin asiaa päivän aikana hoidettavana. Nyt kun olet huomannut ongelman, ota ohjat käsiisi, ettei lapsesi ongelmat paljastu vasta kokeen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tehtävät tarkistetaan yhdessä niin, että yksi kerrallaan sanoo oikean vastauksen tai muuten niin. Oppilaan pitää itse korjata väärin menneet tehtävät.

Monesti matikan tehtävien tarkistamista varten on piste, jossa lapset käyvät itsenäisesti tarkistamassa tehtävät. Tai oikeat vastaukset käydään yhdessä läpi.

Kysypä opettajalta millä lailla luokassa tarkistetaan matikan tehtävät. Tai lapselta itseltään.

Herää pahvi! Viidesluokkalaiset käyvät itse tarkistamassa tehtävänsä tarkastuskirjasta tai opettajan kirjasta. Joskus kuulemma tekevät taululle tehtäviä ja sieltä sitten tarkistetaan. Jokaisen tehtävänä on ITSE merkitä, onko tehtävä oikein tai sitten korjata väärä tehtävä.

Näin meidän lapsilla jo kolmannella luokalla. Joskus kuulemma ope pyytää näyttämään vihkoaan, mutta pääasiassa on oppilaiden tehtävä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat