Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Uutta pinoa, kirjotan ihtekin kohta kunhan saan pienen tovin rauhaa että pystyy keskittyyn. x)

Sivut

Kommentit (21)

.. että mites teidän vauvat ääntelevät?

Meillä on tuo suomen kieli unohtunut kyllä kokonaan, tilalle on tullut jonkinlainen Klonkku-kieli (mielettömällä falsetilla.) Muiden seurassa Kare kyllä alentaa ääntään.

Voi, työt kyllä menevät nyt metsään... ja viikonlopuksi mennään maalle. Pitää yrittää löytää vähän suppiksia.

Sain lopultakin kodinhoitotukipäätöksen... meni kuukausi, niin silloin alkovat kysellä _osoitetta_, ikäänkuin ei olisi heillä jo! No, Peräti lokakuun lopussa tulee, eli kaksi kuukautta pn silloin rahattomuutta takana. Ikään kuin ei olisi muutenkin vaikeaa taloudellisesti... mies aikoo lopettaa yrityksensä, joka ei kerta kaikkiaan lyö leiville.

Voi vitsit tuota juopunutta pikkuoravaa! Heppu on nuhasta huolimatta hyväntuulinen kuin Munkki Tuck.

Harvinaista,että minä tähän aikaan koneella.Likka nukkuu vielä.

KOirista sen verran,että eilen oli metka tilanne.En ehtinyt väliin, kun Aada päätti syöttää koiralle leipänsä.Meidän ahne hurtta kun on, niin heti kun leipä työnnettiin nenän eteen tämähän nappasi niin kiireellä,että meni koko pieni tytön kätönen koiran suuhun.Onneks ei mitään sattunut,likkaa nauratti kovasti.Meidän hurtta on vaan vähän niin ronski touhuissaan,vallankin kun tiesi ettei olisi saanut ottaa. Taitaa ruualla typy hieroa ystävyyttä.

Juu,kauhulla olen kanssa jo ajatellut kuin lähellä joulu on.Aina kamalat paineet tulee siitä lahja touhusta.Mullekkin näistä rahoista on tekemistä,kun parillekymmenelle koittaa jotain keksiä ja omille lapsille sitten jotain enempi.ARggh..

Aadalle joulukuu onkin yhtä juhlaa.Synttärit,nimpparit ja joulu.

Lapsiparalla onkin sitten aina pitkä vuosi odottaa seuraavia juhlia.

Meillä saa kaapit kyytiä.Täytyis tietysti kaikki lukita jotenkin,mutta sillain saa jotain tehtyä kun antaa likan pistää kaapit " järjestykseen" .Eilen löysikin pussillisen tuikkuja ja niistä nyt ei paljoa jäljellä ole.Oli mukava irrottaa kaikista se metallipohja ja sitten litistää se.Tulee annettua tehdä vähän pahojakin,kunhan viihtyy.

Muuten on sellastakin huutoa,kun on tylsää.

Ei oikein ollut asiaa,lopetan tämän puisevien juttujen sepostuksen.

Ihana syksy on,ulkoilkaamme kovasti!

t.Liinuksi+Aada lauantaina 10kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Älyttömän nopeasti menee päivät ja viikot... Nyt on ollut pyykkisavotta, kun talvivaatteista on pitänyt pestä varaston hajut pois. Vilho on nyt yrittänyt muutamia kertoja tapailla konttausasentoa, joka on kuitenkin aika tyylitelty vielä. Eli leuka maassa, kädet vartalon myötäisesti kylkiä vasten ja peppu korkealla pystyssä ja jalat suorana. Jotenkin tosi huvittavan näköistä kyntämistä.

Täällä on näemmä muillakin karvaisia perheenjäseniä=)

Meillä Vilho ja Remppu leikkii paljonkin yhdessä. Remppu kantaa omia turrukoitaan Vilhon ulottuville ja sitten niitä riepotetaan yhdessä ja kiskotaan toisilta pois. Sitten kun laittaa sormiruokaa Vilholle niin hän riemusta kiljuen syöttää kaikki koiralle. Tämähän ei missään tapauksessa vähennä koiran kerjäämistä päydästä=/

No, ihanaa on nähdä kuinka koira huolehtii myös pienimmästä esim. kun Vilho herää päiväunilta pihalla, niin Remppu raapii sisällä oven takana. Ei tarvita itkuhälytintä, ei. Ja jos käydään vaikka kaupassa ja tullaan kotiin, niin voi niitä rakkauden osoituksia mitä koiralta saakaan. Pitää haistella Viltsu päästä varpaisiin ja jos vaan ehtii niin, nuolaista vähän poskesta ja ehkä vielä vähän korvastakin.

Mutta voih, kuinka huonoa tuuria oli ollutkaan meimillä (?), siis jalkakipuisia tuvan täydeltä. Paranemisia!

Toivottavasti muutkin, joilla on sairastelua ollut tervehtyisivät pikapuolin!

Nytpä kipaisen kaupasta jotain, mistä voisi ruoan loihtia... jospa vaikka jauhelihaa pitkästä aikaa;)

Meille kuuluu tällä hetkellä oikein hyvää. Miljan nuha on nyt ohi ja toivottavasti hetki saadaan nauttia syksystä ilman sairastelua. Tänään päästiin pitkästä aikaa perhekahvilaankin. Siellä olikin tosi paljon porukkaa ja oikein piristi mieltä. :D

Milja nukkuu nykyään enää yhdet päikkärit. Ihan itse teki sellaisen päätöksen. Nukkui parina päivänä niin pitkät eka päikkärit, ettei tarvinnut toisia ja siitä se sitten lähti. Toki jos nukkuu oikein huonot unet tai ollaan jossain liikenteessä, niin kahdet unet sitten mikäli tarve vaatii. Tosi hienosti kyllä jaksaa valvoa. Herää aamulla 7-8 ja menee nukkumaan päikkäreitä vasta puoli yhdeltä. Sitten nukkuu 1,5-3h ja sitten taas jaksaa yöuniin saakka eli kahdeksaan. Tosi iso tyttö jo!

Mulla laihdutus etenee hitaasti mutta toivottavasti varmasti. Viikonloppuna tuli taas herkuteltua vähän liikaa, mutta kyllä se taas tästä. Eilen kävin aivan huipussa jumpassa, kuntonyrkkeilyn tyyppistä ja hiki virtas!!! Voin tosi hyvillä mielin mennä, vaikka siltä illalta jää sitten iltatissittely pois (kun melkein kaikki jumpat on just siihen aikaan) koska mies pärjää aivan mainiosti tytön kanssa. Eilenki oli vetäny kaikki puurot (mikä ei ole enää ihan tavallista) ja juonu tosi paljon maitoa nokkiksesta. Ja nukahtanut normaaliin tapaan eli helposti. Saas nähdä mikäli eroahdistus tuolle meidän neidille pukkaa päälle, että vaikuttaako tuollaisiin iltoihin. No, ihan sama, jumppa on nyt se minun henkireikä ja tukee tietty laihtumista. :D

Edelleen Milja nousee polviseisontaan, mutta seisomaan vain matalia tukia vasten. Taputtaminen, tanssiminen, vilkuttaminen, koiran matkiminen jne. ne on meillä kovia sanoja niinkuin monella muullakin :)

Meimille kovasti tsemppiä sinne vastoinkäymisten keskelle. Koitahan jaksaa! Ja jalkavaivaisille pikaisia paranemisia! Ja tietty muillekin sairastelijoille!!!

Pitää jatkaa puuhailua. Mulla on lihakastike kypsymässä ja varmaan kohta pitää käydä kokeilemassa, alkaako neiti pikku-unille, nukkui nimittäin tänään liian lyhyet päikkärit. Mutta sellaistahan se on... :D

Äippä ja Milja 9kk3pvä

Nyt vasta tässä ehtii kirjoittelemaan, viikko jo puolivälissä.

Tosiaan viikonloppu meni reissussa ja alkuviikko väsymyksestä toipuessa, mutta kivaa oli=)

Meillä Olivia on alkanut nousta pystyyn ja meno on sen mukaista. Vauhtia ja vaaratilanteita riittää. Lisäksi on vielä tämä äidin puntissaroikkumis vaihe päällä, huoh.

Nukahtaminenkin on nyt melko hankalaa. Ennen meni aina itsekseen nukkumaan kun vaan omaan sänkyyn laittoi. Nyt olen tehnyt niin, että rauhoitan ensin sylissä ja sitten laitan sänkyyn, kun on jo puoliunessa. Muuten noustaan vaan ylös koko ajan laitoja vasten. No en valita tämän enempää, tiedän että kyseessä on hetkellinen juttu =)

Haussu juttu, mä olen nyt olevinaan töistä kesälomalla=) Hoitovapaa alkoi viikonloppuna. Tarkoituksena olis olla kotona ainakin ensi syksyyn, mahdollisesti sitten vielä vuosi lisää. Meinaan ottaa ilon irti tästä ajasta. Olivia kun on meidän iltatähti, niin ei ole enään myöhemmin mahdollisuutta olla kotona lasten kanssa. Keikkaa meinaan töihin tehdä, meidän alalla hommia riittää vaikka kuinka paljon.

Tänään aamulla istutin Ompun potalle. Ja kas kummaa pissathan sieltä neidiltä tuli =) Tyttö oli hassun näköinen, kun yritti itse selvittää ja näyttää että jotain pottaan tuli. En kyllä meinaa ottaa asiasta mitään suuria paineita, istutan neitiä potalla silloin kun muistan ja se häntä kiinnostaa.

Hauskaa loppuviikkoa kaikille ja jos joku sairaana on, niin pikaista paranemista =)

Heikk@ ja päikkäreillä oleva Olivia

mä koitan aktivoitua ja taas pinoon vaikka ei mitään erikoista kerrottavaa olekaan...

Juho nukkui ennätysmyöhään,klo 7:55 tarkalleen vasta heräsi kun yleensä 6-7 aikaan!!!!!!!

Kun nukkuu yli klo 7 koitan laittaa vaan kaksille päiväunille ja tänään taas.

kylään mennään klo 17,kavereilla on 3 lasta joista 3v nuorin,tosi kivaa!!

pakko käydä ees lähileikkipuistossa päivällä kun ryydyn tänne sisälle,eilen en käynyt missään,näiden kipujen takia vaan pitää saada istua jossain...

äityliini ja Juho 281105

yhtään viestiä tänne suuntaan. jos nyt sitten vaikka useamman kuukauden tauon jälkeen.

meillä veeti on nyt sitten 9kk ja aika on ihan oikeesti mennyt ihan siivillä. mieshän kasvaa jo kovaa vauhtia. myös eteenpäin mennään huimasti ja tänään nousi sitten seisomaan lelulaatikkoa vasten. kovasti on poika äitinsä perään.. lieneeköhän joku kasvuvaihe kun kukaan muu ei oikeen kelpaa. isi kelpaa jos ihan pakko on. tai sitten se on vaan vierastusta.. aloin nyt sitten tästä päivästä lähtien hoitovapaalle, eli äitiyslomakin se jo loppui. onko jo töihin lähteneitä joukossa? mä meen vasta huhtikuussa näillä näkymin.

Quarra: oliko sulla sakemanneja? kuullostaa vaan samanlaiselta käytökseltä kuin meiän saksalaisella.. meillä on lisäksi kaksi kultaistanoutajaa, jotka on kyl paljon kömpelömpiä vauvan kanssa.

ei vaan kai sitä saisi nukkumaan mennä, kun viime yökin oli aikas heikko, poika taitaa taas tehdä hampaita.

Jos nyt kukaan edes muistaa....viimeeksi taisin käydä kertomassa keskenmenostani....

MEIMILLE kovasti jaksuja (sori jos nicci meni väärin)

QUARRAlle jaksuja neidon kans ja pikaista paranemista!

TIKRUUUUUUUUU:Ei saa mihinkään kadota....tolta Quarralta oon jo kuulumisiasikin kysellut ku ei sinuu mesessäkään näy....;)

Mutta...neidän neito siis eilen täytti 10kk ja 5päivää ennen 9kk " synttäreitään" otti ensi askeleensa ja nyt kävelee jo täysiään. En vaan oikeesti voi uskoa,mihin minun vauva on oikein kadonnut?!?!?!??!?!!?!??!?!?!?!?!??!?!!!?!?!??!?!??!

MInny katoaa kakkapyykille

Jos taas muutaman sanasen kirjottais....

Meillä on opittu nyt konttaamaan kunnolla. Äkkiä se lähti kun hiffas vähän miten mennään... Nyt sitten ollaanki koko ajan johtoja syömässä tai pistorasioihin tunkemassa sormia. Ollaan ostettu suojat niihin rasioihin, mut ollaan nyt sit vihdoin muuttamassa ni ei kannata enää tänne kämppään niitä laittaa. Nyt pitäis pientä maalaus ja lattia remppaa käydä tekemäs ja sit ihanaa, päästään muuttamaan uuteen kotiin. Pakkaillu oon laatikko kaupalla, mutta tuntuu et tää tavara määrä ei kyl vähene ollenkaan! Mistähän tää kaikki roina on kerääntyny :( Jätesäkki kaupal oon vieny tavaraa roskiin, yritän kaiken mahollisen ylimääräsen heittää pois. Oon vähän semmonen et en raaskis mitään heittää pois jos vaikka joskus tartteis. Nyt onki sit menny raa' al kädel kamaa pois.

Quarran perheelle paranemisia!

Osalla näyttäis jo äippälomakin loppuneen... Mulla loppuu 27.10 eli muutama viikko ois vielä. Meillä kun neiti syntyi melkein kuukautta liian aikasin ni on jo melkeen 10kk kun mun loma loppuu. Eli mä meen marras ja joulukuussa tekemään 3 päivää viikossa ja ens vuoden oon kokonaan pois. Tai lupasin sillon tällön mennä jos tarvetta on ni auttelemaan....

Meille on tulossa tänään mun äiti Idan kanssa illaksi että pääsen auttelemaan ukkoa maalaamisen kanssa. Saas nähdä miten saa nukkumaan neidin ku se ei oo nykyään mitään helppoa hommaa... on vähän kurja kun mies pääsee puol neljältä töistä ja Ida käy jo seiskan pintaan nukkumaan ni on vähän turhauttavaa mennä vaan siks aikaa remppaamaan. Mut onneks toi äippä pääsee tänne meille ni saadaan olla ihan rauhassa siellä.

Meimi79 jaksamista! Kyllä teil on huono tuuri :(

Muutaman kerran ollaan kokeiltu potalla istumista, toistaiseksi huonolla menestyksellä... No mut eiköhän se tästä!

ootteko jo nukuttanut " vauvoja" omassa huoneessa? Meillä ois tarkoitus nyt ku isompaan kämppään päästään ni koittaa laittaa Ida omaan huoneeseen. Jos vaikka yöt rauhoittuis vähän. Miehen ei tarvi ku yskästä ni Ida säikähtää ja herää itkemään. Saahan sen sitten siirrettyä takas meiän kans jos yöt ei muutu. Ei kuitenkaan jaksais 10 kertaa ravata huoneesta toiseen laittamaan tuttia suuhun ;)

Jos koittais nyt vähän siivoilla et uskaltaa sen mutsin päästää tänne kaaokseen. Palaillaan!

Tiituliini81 ja Ida 9kk 5 päivää

Pitääpä itsekin pinoutua pitkästä aikaa.

Niin on äippälomat loppu ja hoitovapaal kituutetaan.

Tuntuu et aika menee siivillä ja mitään ei kerkii tekeen ku on taas viikko menny.

Meillä on on ollu tääl melkoista hulabaloota kun yläkerta oli rempas. Kolme viikkoo nukuttiin ahtaasti täs tietokonehuonees ja viime yö oltiin jo omas huonees. Kyllä oli mukava nukkua...

Viime viikko menikin sairastellessa, mäkin olin 40C kuumees!!

Ikänä mul ei oo ollu 38C enämpää. No, nytpä on sekin koettu. Julius onneksi säästy kuumeelta (ainakaan sitä ei ikuna ollu ku mittasin ja sitäkin tei monia kertoja päiväs) Pikkasen meinaa yskiä.

Poitsu onkin nyt noussut seisomaan viikon ajan. Koko ajan pitää punkee ylös. Aamul ku silmät saat auki (just ja just) eiku sängyn päästä kii ja ylös. Juu, ei oo vauva enää :(

Konttaus taitaa jäähä väliin. Sängys kyl konttaillaan mut lattial ei. Hampaitakin on kaikenkaikkiaan kuusi kipaletta.Alhaal kaks pientä söpöliinii ja ylhääl neljä kauheen isoo! Källin näköstä ku hymyilee tai irvistää. =)

Sanoista erotaa äiti, äittä, tä, mitä, öpö öpö(höpö höpö) ja muutamia muita.

Vaan tässäpä tämä, pitää lähtä siivoileen. Tavarat on viel suurin osa hujanhajan. Kerkii jotain tehä ku Julius nukkuu viel vähän aikaa...

Syysterveisin K ja Julius 9kk 6pvä

Meillä täällä kaikki hyvin. Karppuli harjoittelee tuetta seisomista koko ajan, mutta tulosta ei vielä ole kolmea sekuntia enempää. Hassua, kun voimaa selvästi on, mutta tasapainoa ei hiffaa.

Oltiin viime viikonloppuna työkeikalla Turussa. Karen isovanhemmat yöpyivät samassa hotellissa, joten lykkäsin pojun sinne nukutettuani sen, ja sit mentiin bailaamaan miehen kanssa. Nyt on kyllä tullut otettua kunnolla takaisin tuo bailukiintiö...

Toinen työrupeama on tämä kuun lopulla ja hälytetty on sekä Karen veli Kassu, mun äiti, mun isä ja miehen äiti. Jälkimmäinenkin, siis anoppini, onneksi on mukana. Aluksi ei meinannut millään tulla mitään, kun tuntui että he välittävät vain miehen siskon lapsista - mikä onkin totta. Näin oli myös Karen sisaruspuolien kohdalla ja aikoinaan miehen eksää korventanut asia, mutta olen päättänyt olla sokea asialle, kunhan osoittavat myös Karpulle huomiota. Tämä mustensi minua niin kovasti, että rupesin marttyyriksi heidän edessään - mikä oli tietenkin aivan tyhmä juttu. Olen siis iloinen, että homma purkautui, kun anoppi soitti ja, joskin miehen kehotuksesta, tarjoutui lopulta vahtimaan Karea. Niin että ottakoot vaan vaikka kaikki valokuvat kälyn lapsista ja antakoot 10-kertaiset lahjat, kunhan vaan viettävät aikaa Karen kaanssa, niin homma on ok.

Karppulin lempipuuhista: ykkönen on sängyssä tai sohvalla möyriminen. Mieluiten tietysti nakuna. Nakuna viilettää muutenkin ison osan päivää (tai siis peppu paljaana), kertiksiä meillä menee päivällä korkeintaan kolme. Potta ei ole vielä käytössä, mutta tänään ostin ja aion joka päivä yrittää, ilman paineita tosin.

Orava ja Carpaccio

Ollut kyllä sellainen paskaviikko takana, että ei tarvis tällasta enää kovin useesti tulla. Minä aloitin työt reilu viikko sitten, kun mies pitää ylimääräistä isyysvapaataan. Mulla piti olla helpompi kukausi, mies olisi lasten kanssa, minä kävisin töissä ja saisin vapaa aikaakin, kun mies on ollut kiitettävästi töissä koko kesän. No... jotta asiat ei menisi liian hyvin, lähti mies pelaan jääkiekkoa lauantaina, kahdeksan aikaan soi puhelin illalla, luulin, että mies soittaa, että käyppä ostaan saunakaljat... ilmoittaakin, että on menossa ambulanssilla sairaalaan, jalka poikki kahdesta kohti :( Se on leikattu toissayönä ja makaa nyt OYS:ssa vielä sangyn pohjalla. Ja jotta veemäiset asiat ei tähän loppuisi, Eetu kaatui toissailtana ja satutti nilkkansa. Huusi ja huusi ja luulin, että kopsautti päänsä, mutta huuto ei vaan loppunut. Myöhemmin huomasin, että ei varaa vasempaan jalkaansa ollenkaan. Kamala huuto, kun koskikin jalkaan, ei nouse seisomaan, ei yritäkkään, huutaa vaan koko ajan ... Käytiin eilen lääkärissä, ei murtumaa, venähdys/tärähdys tai jotain... Voi kestää viikkojakin, ennrnkuin paranee. Lähes kannettava poika on. MITEN VOI OLLA NÄIN HUONO TUURI???Töihinkin pitäisi päästä, vielä 5 sovittua työvuoroa olisi...lisää ei tarvi haaveilla otettavankaan... Lisäksi auto alkoi eilen temppuileen ja mekaanikko makaa sairaalassa. Kyllä elämä voi joskus potkia päähän. Mutta eiköhän taas kaikki järjesty. Tuli valitusvirsi, mutta ei voi mitään nyt...

Meimi79, Eetu 9,5kk ja esikoinen

menoa ollut meillä ja migreeniä kans välillä=(

mutta missäs joulumamit luuraa?=)

Kylässä tänäänkin oltiin ja olipa vahtimista kun kaverin tytöillä lattialla vaikka mitä pientä sälää joita Juho hiukan innokaana konttasi tutkimaan.

meillä ei enää muuten ryömitä,konttaa lujaa joka paikkaan ja nousee mitä tahansa vasten ylös.

muutaman askeleen ottaa tukea vasten.

miten musta tuntuu että nää viikot vaan vilahtaa kauheeta vauhtia,huomenna taas maanantai...

äityliini ja Juho 10kk+viikko +risat

Täyty vaan tulla kertomaan,että meillä on tänään kovasti harjoiteltu ensiaskelia.Pari peräkkäistä onnistuu ja sitten mennään pyllylleen.

Mahotonta eroahdistusaikaa.Ihan paniikissa likka roikkuu puntissa/paidassa,ettei äiti vaan karkaa mihinkään..Välillä meinaa äippä hermostua.Nyt kun alkaa vähän menojalkaa vipattamaan ja lisi kiva piipahtaa viihteellä,niin ei tuota vinkujaista voi muorilaan viedä huutamaan.Kun on ihan hädissään siellä.

Onko muilla ollut kovasti tätä eroahdistusta? Meillä se meni välillä ohi,mutta yhden yökyläreissun jälkeen sitten tuli taas voimakkaasti esiin.Kauankohan tätä kestää...

Eipä sen kummempia.Morjensta tikrullekkin,kun siitäkin vihdoin kuulee.Onnea uudesta asunnosta!

Syysterkuin:Liinuksi+Aada 10kk

mä vastailen nyt vielä tähän pinkkaan..jos joku kerkes alottaa uuden niin antaa tän sitte tippua..

MINNY: Enhän mä katoa ;). Mun mezzengeeri ei oo pelittäny varmaan kuukauteen :(.En tiä mikä sitä vaivaa..Ukon kaverin on pitäny tulla sitä kattoo mutta silläkin on kiireitä eikä oo ehtiny :/. Mutta kyllä me vielä ehditään jubailla.. :).Niin ja onnittelut pikku-kaimalle kävelytaidosta.. *ollapa kärpäsenä katossa kattomassa Nean menoa :D*

Meillä alkaa tässä pian kunnon hässäkkä! Me nimittäin saatiin isompi (vuokra)asunto ja aletaan tuota pikaa muuttopuuhiin :).Ihanaa päästä isompaan.On jo kauan ahdistanu tää hikinen kaksio.Uusi kämppä on kolmio, rivari rauhalliselta okt-alueelta :DDD Ja vuokra lähes sama kuin mitä me tästä nykyisestä maksetaan :O(saadaan siis 20neliötä enemmän samaan hintaan!!!). On kyllä ihanaa päästä pois täältä kaupungista..oon lopen kyllästyny tohon ainaseen liikenteen meluun ja pölyyn :/. Nyt Neakin saa oman huoneen!! Jee!! Voi tunkea kaikki lelut ja romut sinne..Nyt ne kaikki pyörii tässä olkkarin lattialla ;P.(Tosin Nean sotkijantaidoilla ne pyörii varmaan sielläkin joka paikassa,mutta periaatteessa niille on oma kolo.. ;D).

Äh,pää on ihan tyhjä..hirveä lentsu mulla TAAAAS!!! Ärsyttävää.Kunnon tautikierre meillä menossa.Ei millään meinaa helpottaa..kumpa tyttö vaan säästyisi tällä kertaa :/. Se raukka just toipu keuhkoputkentulehduksesta..

-flunssainen Tiggr & nälkäinen Nea 10kk+9pv

ps.Oltiin muuten vkonloppuna ukon kanssa risteilyllä :D.Nea oli yöhoidossa isovanhemmillaan ja me päästiin remuamaan pitkästä aikaa..tekipäs hyvää!!!! :DDDDD

jospa mäkin taas...

mä lähden luultavasti turkuun lokakuun lopussa ja se päätös piristi mun mieltä tosi paljon!!!

lähden mun koiran takia että ehtisin sen vielä nähdä tai isän koirahan Roope nykyään on mutta sydämessä aina mun oma mussukkakoira.

On nyt OK kunnossa mutta koskaan ei tiedä milloin kasvaimet uusivat enkä Turkuun pääse,edeltävän viikonlopun sisko meillä ja saan siis mennessä kantoapua junaan ja takas tullessa koitan että olis mahd.vähän tavaroita.

oon viikon siellä tai 5 vrk ainakin,tekee hyvää olla kotootakin vähän pois,jospa ukonkin kans olis kivempaa ja parempia hetkiä sitten...

Juho noussut tukee vasten n.3 viikkoa ja nyt nousee mitä tahansa vasten!!!ja yhdellä kädellä pitää usein enää kiinni että aika nopeesti oppi ja tänään olen jopa nähnyt muutaman onnistuneen laskeutumisenkin joka helpottaa tosi paljon kun ennen lenteli ja kaatuilis siitä aina jos ei ehtinyt takana olla.

semmoista!!

Meimi:on teillä ollut koettelemuksia=(koita jaksaa...

moikka taasen!!

äityliini ja Juho 10kk6pv

Täällä ollaan sit taas sairaana... Johan taas oltiin pari viikkoa suht terveenä.. Mahataudista kesti parantua tosi pitkään ja nyt tyttö on kuumeessa...38.3 että saa nähdä onko vain hampaista vai mikä on. Tulikuuma patterihan tuo on.

Liinuksi: hyvä että on edes vähän parempaan suuntaan menny koiran kanssa! :)) Kyllä meilläkin koirat välttelee tyttöä, tai ei nyt virallisesti välttele, nuoleskelevat kyllä tiuhaan mutta varovat tarkasti. Jos ovat omalla paikalla ja tyttö konttaa siihen, yleensä vaihtavat heti paikkaa tai koettavat vetää tassuja ja ihteään mahd. kauas. x) Ne varoo tosi tarkasti etteivät satuta sitä mitenkään. Hyvä niin. Ei koskaan tartte pelätä että tekisivät mitään tai sattuis vahinkoja. Ainoastaan häntä on petollinen, eivät tahdo huomata että se tosiaan tulee siellä perässä se huiskuhäntä jolla monesti koppasevat tyttöä ohi mennessään.

Mutta nyt kauppaan, kun mies tuli tytön kans. :) Kuulumisiin!!

Quarra ja tyttö 10kk tasan

Taas on uuden viikon ensimmäinen päivä kohta pulkassa. Ihan hirmuista vauhtia menee tämä aika! Kohta on Joulu, mutta sitä ennen tytön synttärit tietty :) Ja todellakin se rahatilanne on aikasta heikko tänä vuonna... No, tyttö on ainut lapsi koko meidän suvussa joten luulen ettei hän ainakaan lahjoitta jää.

Nyt meillekin on se flunssa tulossa kyläilemään. Tai tiedä vielä miten pahasti se iskee, mutta tällä hetkellä tytön nenu vuotaa aika paljon. Toivon ettei pahempaa ole tulossa.

Tyhjä pää on nyt, joten taidan lopetella taas.

Kaikki kirjoittelemaan nyt pari sanaa!

.. tai täällä mun pitäisi ollakin, mutta tehdä töitä...

Karppuli seisoo jo ihan kunnolla. Hassua, kun justiinsa kirjoitin täällä, että voimaa löytyy mutta tasapainoa ei, niin kaksi päivää kävelevien seurassa sai aikaan sen, että se humpsis vaan löytyikin.

Minnyn vauvaon aikaisin lähtenyt liikkeelle... samaten Karen 10-kuinen vauvakaveri, joka kävelee kuin juopunut. Kare sen sijaan kiipeilee kuin apina. Männä päivänäkin se sai noustua lehtilaatikon avulla sohvapöydälle. Nyt pitää ottaa myös kaikki pois ikkunalaudalta, pikkuheppuli kun venyttää itsensä täyteen mittaan ja ylettää kukkaruukkuihin...

Aloin neuvolan jälkeen antaa Karelle maitotuotteita. Lasista joi lehmänmaitoa, mutta sai siitä vatsanväänteitä. Nyt sitten taas pikkuhiljaa annan kreikkalaista jugurttia (10-prossaista, tooosi hyvää) ja leipäjuustoa. Samaten olen alkanut antaa tavallista ruokaa. Eräs vauvakavereista saa jo tavallista ruokaa, ja hetken kauhisteluani liityin joukkoon ja annoin tummaa pastaa ja kastiketta. Itsensä syödä. Joten syöttötuoli oli spagetissa. Ja Kare. Ja äiti. Mutta kivaa oli. Kare ei kyllä ole mikään mössöjen ystävä, syö itse mieluiten.

Orava ja Hymynkare, viikon sisällä 10 kk

Eipä mulla mitään asiaa taaskaan ole, mutta kun tässä koneella nyt ollaan niin pistetään pari riviä. Katselin juuri skypen viestihistoriaa, kun piti auttaa omaa muistia. Päiväkodilla olivat laskeneet viimekuun hoitopäivät väärin (kuten edellisessäkin kuussa), ja tiesin päivän jona virhe oli tullut, mutta sen verran hatara tuo omakin pää nykyään että jostain oli varmistettava. Onneksi olin kyseisenäkin päivänä jutellut miehen kanssa ja maininnut lapsista (jotain hyötyä siitäkin että ukko on ulkomailla =).

Meillä flunssa on taas melkein selätetty, vähän vielä Niklaksen nokka vuotaa, mutta yö meni taas sen puolesta paremmin. Tosin tissillä roikuttiin kolme kertaa! Äsken kun halusi maitoa koitin tarjota pullosta, mutta pikkumies suuttui, ja rauhoittui vasta kun oli tisu suussa. Tarvii vissiin yrittää yösyötöistä eroon vasta kun isi on paikalla tarjoamassa pulloa. Esikoinen lopetti yösyömiset melko nopsaan sen jälkeen, kun ei saanut enää tisumaitoa.

Nyt mä taidan viedä Niksulin ulos, taas on harmaa päivä eikä tiedä koska sataa, niin on mentävä nyt kun pääsee. Huomenna lähdemme mummolaan, pakko käydä katsomassa sairaalassa olevaa isääni, ennen kuin on liian myöhäistä. En varmaan ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos en ehtisi käydä ollenkaan! Kamalan paljon tulee kilometrejä, mutta koitan matkustella lasten päikkäriaikoihin, niin jaksavat paremmin.

Mukavaa lokakuuta kaikille!!!

T:Emppu ja Niklas 9,5kk

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat