Miten lasketaan auton bensan kulutus ? Paljonko teillä meneen viikossa rahaa bensaan?

Vierailija

Kommentit (6)

Seuraavan kerran kun tankkaat täyteen niin saat trippimittarista suoraan ajetut kilsat ja bensamittarista kulutetut litrat.

Sitten laskin käteen: litrat jaetaan tripin kilsoilla = kulutus/km.

Kerro tulos vielä sadalla niin saat kulutuksen per 100 km.

Itselläni viimeksi 46 l ja 920 km = 5 l/100km.

Mulla on dieseli ja ajan tankillisella 1000 kilsaa. Tankkaan parin viikon välein joten kilsoja viikossa tulee n. 500.

Tankillinen maksaa tällä hetkellä n. 47 ekee eli viikossa 24 ekee.

mutta meillä bensan kulutus katsotaan ihan vertaamalla ajettuja kilometrejä ko. matkaan kuluneisiin bensalitroihin. =) Ajotietokonekin kyllä suoltaa nämä faktat. Bensaan kuluu meillä suunnilleen saman verran kuin ruokaan eli n. 150 e/vko.

bmw nais

Mulla menee joku 600 viikossa bensaan koska en oo saanu vielä miestä ja jatkeena mulla iso bemari isolla koneella! On voimaa nii ei haittaa vaikka kuluttaa xdxdxd

Vierailija

No mä laitan ylös kaikki auton menot vuoden ajan (huollot, vakuutukset, bensat, lisäksi arvioin arvonalenemisen vertailemalla myytävien autojen hintoja). Ja kilometrit auton mittarista vuoden alussa ja lopussa. Lasken kulut yhteen. Kilometriä kohden tulee aika lähelle se verottajan ja työnantajien kilometrikorvaus eli noin 44 centtiä/km. Bensan osuus on ehkä neljännes kaikista kuluista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat