Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hei sinä jolla on 1 lapsi ja joka et saa taikka halua toista, kiinnostaisiko kokoontua " pinoilemaan" vaikka yahoo groupsiin listalle? Siis sellaiselle sähköpostilistalle. Mitään varsinaista sekundääristä en tarkoita siinä mielessä, että jos on aktiiviset hoidot käynnissä ja " kuumeilee" niin pino ei ole sellaisille. Toki voi joku yllätys käydä tms. mutta pääasiassa tarkoitan sellaisia joille on lähestulkoon varmaa, että enempää lapsia ei koskaan tule. Olisi mielenkiintoista jutella muiden sellaisten kanssa jotka eivät pysty saamaan tai eivät halua saada toista lasta. Onhan tämä yksilapsinen elämä kuitenkin vähän erilaista. Jos ketään kiinnostaa niin voisin väsätä sellaisen ryhmän. Minulla on 5v lapsi ja kaikki hoidot on tehty eikä toista tule. Hoidot alkavat olla ohi nyt ja on aika uskoa, että lapset on nyt tähän perheeseen hankittu. Toisaalta olen surullinen, toisaalta onnellinen koska minulla on lapsi. Näitä tuntoja on varmaan muillakin yhden lapsen äideillä?

Kommentit (18)

Mutta en nyt koe että minun pitäisi oikeen keskusteluryhmässä tätä asiaa ruotia.

Eikä suoraan sanoen mulla ole kauheasti aikaa osallistuakaan tuollaiseen keskusteluryhmään. Istun muutenkin ihan tarpeeksi koneen ääressä.

Meillä yksi lapsi, 10kk, eikä suunnitelmissa, taikka haaveissa toista. Ollaan kumpikin sitä mieltä et ollaan onnellisia tästä yhdestä. Minäkin tarvitsisin apuaa sen palstan kanssa, tää internetmaailma ei oikein oo mun alaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ollaan miehen kanssa molemmat 26v ja kukaan ei tunnu uskovan ettemme halua toista lasta. en sano edes " ikinä" vaan,että nyt emme ole haluamassa. en tiedä haluammeko koskaan...

meillä on ollut hyvin vaikeaa,taloudellisesti,henkisesti ym ym ja olemme hyvin onnellisia tästä yhdestä viikarista... :)

Olisi tilausta. Itsellä yksi lapsi, mies ei halua lisää. Yksi meinasi jo sattumalta (vahingossa)tulla mutta ironista kyllä meni kesken. Olisi kiva keskustella kohtalotovereiden kanssa asiallisessa ilmapiirissä.

Ikävä tuo sinun tilanteesi. On se niin väärin, että monet

" kus" päät saavat lapsia, joita eivät edes välitä hoitaa, ja

sitten on sellaisia, jotka olisivat oikeasti hyviä äitejä, eikä

heille suoda lisää lapsia. Onneksi teillä on sentään yksi ihana

lapsi!

Jos sellainen ryhmä tulee, niin minulle kyllä täytyy selittää rautalangasta, että miten sellaiseen kirjoitetaan. En nimittäin ennen ole keskusteluryhmissä ollut mukana.

voisin harkita liittyväni jos sellainen perustetaan. Ja jos joku antaa simppelit ohjeet miten liitytään.

Eli yksi lapsi on ja toista ei ikävä kyllä ole tulossa :(

Hmm, jos perustan sen yahooseen niin sinne pitää rekisteröityä ja viestit voi joko lukea sieltä tai tilata omaan sähköpostiin. Tietysti joku fiksumpi vois perustaa koko ryhmän? Mäkään en ihan ruudinkeksijä noiden ryhmien kanssa ole vaikka osaan kyllä kirjautua. MSN on toinen paikka minne sen vois perustaa. Mietin vaan edelleen tulisko sinne ketään....

yksi 5-vuotias tyttö. En tiedä tuleeko enempää, mutta ikää on jo aika paljon yli 40 ja keskenmenoja on. Haluaisin totutella ajatukseen, että miten yksilapsisena voisi olla. Nyt en ehdi palstailla enempää. Haen ketjun myöhemmin.

Elämä vaan meni niin että yksilapsiseksi tämä perhe nyt taitaa jäädä.

Vaikka sitä elämää miten suunittelisi, niin loppujen lopuksi kaikki menee kummiskin iiiihan eri tavalla kun ollaan suuniteltu.

Meillä 3-vuotias lapsi ja toista ei vaan tunnu tulevan. Ekankin kanssa oli ongelmia, joten... ikäkin alkaa painaa eli pian (muutama vuosi) tulee 40v täyteen ja jos ei ennen sitä tapahdu ihmettä niin taitaa jäädä esikoinen ainokaiseksi.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat