Vierailija

Itse olen kärsinyt plantaarifaskiitista huhtikuusta lähtien. Jokunen viikko sitten luulin, että nyt on parantunut, mutta nyt taas hankalana =(

Kommentit (9)

huomattavasti.

Eli urheiluteipillä kantapäähän ja jalkapohjaan moninkertainen teippituki.

Tuki tehtiin useasta sopivan mittaisesta pätkästä, ei jalkapöydän yli vaan ainoastaan jalanpohjaan ja kantapäähän.

Lisäksi siirryin vallan lenkkareihin, koska niissä tuettu kantapää joka esti kantapään liikkuvuuden SIVUTTAIN. Aluksi tein vielä lisätuet (retki makuualustasta) jotka pitivät kantapään suorassa.

Koko idea perustuu, ettei kantapää pääse liikkumaan sivuttain (vaikka kipu kantapohjassa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sain kantapäähäni kortisonipiikin eilen ja 2 tuntia meni, kun jalkani oli sietämättömän kipeä. Laitoin kylmää, eipä paljon auttanut. Koko yön on särkenyt, eikä jalalla aamullakaan voinut astua.

Onkohan kenelläkään ollut samanlaisia tuntemuksia piikin jälkeen vai meniköhän minulla piikki väärään kohtaan, jospa kipu johtuukin siitä?!

Itellä oli kans pitkään jalka kipeä tuon takia, mutta yhdellä kortisonipiikillä (jalan sivusta sisään) se parani. Lääkäri kyllä varoitteli, että voi joutua useammankin ottamaan, mutta eipä sit tarvinnut.

Ikävä vaiva siinä mielessä, että jalkaa aristaessa tulee sitten selkä yms. kipeeksi...

Multa on leikaatu molemmista jaloista plantaarifaskiitti. Kortisonipistokset, jumpat, kiilat eikä teippaukset auttaneet. Vaivat hävis leikkausten jälkeeen, olen ollut todella tyytyväinen.

Itseasiassa lääkärit ei leikkauksessa tee sille luupiikille yleensä yhtikäs mitään. Luupiikki ei ole se oire vaan se voi olla seurausta plantaarifaskiitista.

terveyskeskuksessa tekivät kipsilastan, jota käytän öisin. Kun kipu tulee käytän lastaa viikon-kaksi kuureina.

Toiseen jalkaankin tehtiin samanmoinen lasta kun se alkoi vaivaamaan.

Kortisonia sain yhden kerran, mutta siitä ei kyllä ollut mainittavaa apua.

ja nyt aktivoitunut hoitamaan sitä, kun ylipäätään tajusin, että jokin pysyvä kipu todellakin on jaloissa, eikä menekään itsestään pois.

Kävin jalkoihin erikoistuneet fysioterapeutilla, jonka kautta tilasin erikoispohjalliset. Toiselta fysioterapeutilta sain jalkojen vahvistus- ja venytysohjeita sekä kehotuksen ostaa reseptitöntä voidemaista tulehduskipulääkettä. Lisäksi ostin sekä töihin että sauvakävelyyn mbt-kengät.

Katsotaan, saadaanko näillä yrityksillä muutoksia aikaan. Rahaa ainakin on palanut ihan kiitettävästi, mutta jalat ovat niin tärkeä, että jos ne saan kuntoon (mahdollisimman luonnonmukaisesti, ilman piikityksiä ja leikkauksia), niin hieno homma.

Fysioterapeutti ei muuten suositellut kortisonia, sanoi haurastuttavan luita. Täytyy funtsia uudelleen, jos em. keinoilla ei vaiva tokene.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat