Vierailija

ringissä kahvihuoneessa. Joten millaisia vanhempia arvostellaan?

Kommentit (16)

oppilaista saatetaan kertoa joku mukvaan juttu mitä toinen on tehnyt tai sanonut, välillä saatetaan harmitella jotain " hankalaa" oppilasta lähinnä rakentavana keskusteluna, miten tämän asian hoitaisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Paitsi sellaisista häiriintyneistä yksilöistä, jotka mm. soittelevat opettajalle viikottain tunnin puheluita vailla oikeaa asiaa. Tai haukkuvat ja syyttävät opettajaa ilman syytä. Normaalivanhemmista ei kyllä puhuta lainkaan.

Mielummin siellä puhumme mm. seksistä ym. mukavasta:-)

Meitähän on joka lähtöön. Mutta hurskastelua on, jos opettaja väittää että ei koskaan kommentoi oppilaita tai joitain vanhempia. Sehän on ihan pakollista. Mielestäni arvostelu on väärä sana, kun kerran yläasteella esimerkiksi toimitaan yhtenä kokonaisuutena, luonnollisesti keskustellaan myös yhdessä. Kyllä esille tulee laiskuutta, välinpitämättömyyttä, ilkivaltaa, myöhästelyä jne jne ja pakko niistä on puhua, pakko on myös puhua vanhemmista, jotka eivät välttämättä ole lainkaan huolissaan lapsestaan, joka näin toimii, tai jotka eivät lainkaan välitä missä oppilas iltansa viettää jne. Oppilashuoltoryhmä näitä asioita sitten hoitelee ja vie eteenpäin ja oppilaan parasta ajatellen, ryhmän jäsenillä vaitiolovelvollisuus. Oppilaat ovat " materiaalia" jota työstetään samoin kuin monissa muissa ammateissa. Kuka lähihoitaja tai sairaanhoitaja tai lääkäri tai joku muu asiakastyössä oleva ei koskaan jollain tavalla kommentoi asiakkaitansa ???? Se on tietysti eri jos jatkuvasti ilkeämielisesti on parjattava muita, silloin voisi jo katsella välillä omaan napaansa. Kouluja on tuhottomasti ja opettajia on tuhottomasti, älkää yleistäkö, jos jossain on joku mielenterveyshäiriöinen, niitä kyllä on tai joku sadisti, niitäkin on, kokonaisuus on kuitenkin kunnossa, kuten muissakin ammattiryhmissä. Valitettavasti liian vähän opettajista uskalletaan valittaa tmv, joten nämä sadistit ym saavat rauhassa jatkaa toisten ihmisten lasten pilaamista. Opettajan ammatti on raskas, varsinkin kun kovat säästöt painavat päälle, luokkakohtaisia oppilasmääriä kasvatetaan ja monista asioista supistetaan, mikäli lapsellanne on kiva ja tasapuolinen ope sanokaa se joskus hänelle, se on parasta palkkaa tästä työstä. Sydämellä tätä kuitenkin suurin osa tekee ja parhaansa yrittää :)

t yksi yläkoulun ope

Mutta sepä ei haittaa. Saa arvostella. Puutun tästedeskin oikeisiin epäkohtiin tai jos lastani kohdellaan huonosti. Lapseni on erityisluokalla ja hänellä pahoja sosiaalisia ongelmia, mitkä ilmenevät koulussa jatkuvasti.

Minulle äitiys tarkoittaa kuitenkin sitä, että velvollisuuteni on huolehtia lapseni hyvinvoinnista, puhuu siiä sitten kuka vaan ja mitä selän takana.

Olen saanut myöskin suoraan minuun kohdituvaa arvostelua kuulla, mutta olen näissä tilanteissa ymmärtänyt, että arvostelijana on ollut ihminen jolla ei ole kokemusta ja tietoa asiasta. Täytyy aina muistaa että kaikilla ei ole valmiuksia ja ammattitaitoa olla vaikeiden lasten kanssa. Virheitä sattuu myös opettajille.

Ei elämää voi elää niin, että miettii ihmisten puheita selän takana ja yrittää rajoittaa niitä jotenkin. Sama kuin en pysty estämään sitäkään, mitä lähikaupan myyjät kommentoi asiakkaista (ja ehkä minustakin) tai terveydenhoitajat ruotii asiakkaitaan keskenään. miksi joku aikuinen ihminen jaksaa miettiä sitä, mitä joku puhuu selän takana? Millä keinolla ajattelitte kitkeä tuollaiset tavat?

Itse en ole ope, mutta koulumaailmassa olen liikkunut paljon ja kohtalaisen sivistyneesti opettajat puhuu selänkin takana. Joskus jotain naljailevaakin kommenttia lentää ja yleensä ihan aiheesta. Ja lasten vaatteista puhutaan kyllä joskus, mutta ne liittyy poikkeuksetta lapsen moniongelmiin ja puhetyyli on huolestunut enemmän kuin juoruileva. Kouluun tulee oikeasti lapsia, jotka haisevat lialle ja vaatteet on liian pienet, rikkinäiset ja piintyneet. Yleensä nämä lapset myöhästelevät lähes joka aamu (vanhemmat nukkuu ja 7-vuotias joutuu huolehtimaan itsensä kouluun) ja poissaoloja on jatkuvasti. Sitten päälle yleensä käytöshäiriöt ja keskittymiskyvyttömyys. Vaatteet on vain yksi osa sitä, miten vanhemmat laiminlyövät lapsiaan.

Vierailija:

Lainaus:

Ja jotkut oikein kunnolla mollaavat ja suorastaan pilkkaavat.

Näin oli ainakin monella koululla, jolla itse olin sijaisena n. 10 v sitten.

Mielenterveysongelmaiset vanhemmat rasittavat opettajan työtä jopa siinä määrin, että meidän koulussa muutamassa tapauksessa puhutaan jo opettajan työn häirinnästä ja opettajan kiusaamisesta.

Erilaisia oppilaiden kiusaustapauksiakin on käsitelty meidänkin opettajainhuoneessa samaan tyylin kuin tämä aiemmin kirjoittanut sijainen. Täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että sijainen tuskin tuntee koko taustaa. Kaikki kiusaamistapaukset, eivät ole kiusaamista, vaikka joku vanhempi niin yrittää väittää. Kouluissa puututaan aivan varmasti kiusaamiseen, mutta jos näitä kiusaamistapauksia keksii mielenterveysongelmainen vanhempi, niin ei siinä kovin kaunista kielenkäyttöä opettajainhuoneessakaan aina käytetä. Raja menee jossain ja opettajaltakin joskus hermot.

rinki opettajia puhui eräistä vanhemmista, jotka ilmeisesti olivat valittaneet että heidän lastaan kiusataan koulussa ja pyrkineet puuttumaan siihen itse, kun koulu ei ollut saanut tilanteeseen muutosta aikaan. Ja puhe siinä ringissä meni niin että " ne ovat kyllä tosi kummallisia ja vainoharhaisia ja siinä perheessä on pakko olla jotain vialla ja näkeehän sen sen tytön vaatteistakin" . Sijainen kun olin, en tiedä, millaisia nuo vanhemmat " oiekasti olivat" , en tiedä ovatko he soitelleet tunnin puheluita useinkin vai esim vain peri kertaa silloin kun kiusaaminen on tullut ilmi (voisin kyllä itse soittaa useammankin kerran jos omaa lastani kiusattaisiin eikä koulu tuntuisi tekevän mitään) tai mitä koulussa olis asian eteen tehty.

Sitä tuntui vain TODELLA pahalta kuunnella. TUli sellainen olo, että opettajat käänsivät koulussa olevat ongelmat kiusatun vanhempien syyksi. Me-henki työpaikalla on hyvä asia, mutta tuo oli sairaan kuuloinen ilmenemistapa sille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat