Vierailija

Kun massasi laskee, kaloritarpeesi laskee ja sitä myötä myös laihtuaksesi tarvitset vähemmän kaloreita. Pudota tuonne 1200-1300 kaloriin niin johan alkaa tapahtua.

Kommentit (11)

En ole laskeskellut kaloreitani, mutta lupaavan alun (-6kg) jälkeen laihtuminen tyssäsi. Paino pysy 4vk ihan täsmälleen samassa. Liikun joka päivä kävellen tai juosten n. 5km.

Kunnes sitten vappuna tuli syötyä ihan ähkyyn asti grillimakkaraa ja munkkeja, sekä vielä seuraavanakin päivänä makkaraa, sipsejä ja munkkeja. Tein kuitenkin myös molempina päivinä normaalia pidemmän (8km) kävelylenkin metsissä.

Kun vappu meni ja palasin kotiin, epäilin että vaaka on rikki, koska olin laihtunut!

Jatkoin entiseen malliin, en laihtunut taaskaan. Nyt olen tämän kuluvan viikon aikana syönyt hieman enemmän kuin normaalisti ja laihtunut KILON!



Joten luulen, että elimistöä pitää välillä vähän herätellä?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta alkaa uhata uskonpuute kun "tasannevaihetta" on kestänyt jo 6 viikkoa.... :/



Pidin jopa taukoa ja söin normaalisti (n. 2000-2100kcal päivässä) jotta keho ehtisi tasapainottua mutta samantein alkoi paino nousta.



Tekisi mieleni varata aika lääkäriin jotta hän voisi neuvoa tarkan dieetin/liikuntaohjelman mutta tuskinpa minun painoiselle uhrataan aikaa kun on vakavasti sairaita jonossa...

Mulla on vielä verenpaine kunnossa, vyötärönmittakin ok niin ei pitäisi olla muuta kuin lähinnä ulkonäköhaitta ja sitä kautta henkinen.

Tuntuu että kuristun kun olen täydellisessä orjuudessa vaa'an ja ruokapäiväkirjan välissä.. :(



Jos syön 50kcal liikaa lihon välittömästi. jos syön 50ckal vähemmän paino jymähtää entistä tiukemmin ja olen taas herkempi lihomaan.



Kaukana on ne päivät ennen lasten saantia kun saatoin syödä melkein mitä vain ja paino pysyi neljä vuotta 52 kilossa...

olosuhteet ovat seuraavat:



paino nyt 83kg, kalorimäärä 1700 ja syön monipuolisesti ja terveellisesti.



Paino putosi hiljalleen tuolla kalorimäärällä kunnes se pysähtyi -6kg:n jälkeen.

Lisäsin liikuntaa (mm. 7km kävelylenkkejä maastossa). Liikunnan myötä painoni kuitenkin alkoi jojoilla 82,6-83,3 välillä! se ei putoa mutta päivittäin se vaihtelee ylös-alas..



Olen ihan ymmälläni mistä se voi johtua.. :/

83 kg, liikuntaa tuntikausia ja 1200 kcal on kitudieetti. Ei kannata, etkä moista pysty pitämään yllä vaan jojoat takaisin heti. Hitaasti hyvä tulee ja pysyvin painonpudotus saadaan yleensä juuri noin.



Katsele rauhassa ja pidä huoli, ettei kalorimäärä lisäänny huomaamatta. Laihdutuksessa tulee tasanteita. Syö monipuolista ja hyvää ruokaa, riittävästi proteiinia ja vältä turhia sokereita ja pullajauhoja. Ja syö ihania kotimaisia vihanneksia!



Minulla satunnainen mässypäivä jotenkin piristää kroppaa ja lahtuminen etenee, vaikka hassulta tuntuukin. Eli älä sure, jos jonain päivänä kaloriraja paukkuu, kunhan se ei jää päälle.

paino tippui 8 kiloa hitaasti ja varmasti sitten stop! Kaksi kuukautta paino oli lähes samassa ja sitten taas lähti tippumaan, nyt on tippunut jo 13kg.



Eli suosittelen jatkamaan samanlalailla kyllä se siitä tippuu.

energiamäärän laihdutuksessa ja se on 1700-1900 välillä. (olen +170cm pitkä)



Joskus olin ahne ja halusin laihtua nopeasti joten pudotin kalorit 1400 tienoille.

Seurauksena ummetus, kylmä, väsymys ja paino ei pudonnut grammaakaan.

Silloin ei myöskään ollut varaa erehdykseen nimittäin yksi ainut suklaapatukka kostautui heti seuraavan päivän punnituksessa.



---



Alkaa vaan houkuttaa se mahdollisuus että pudottaisin painoa jättämällä kokonaan syömättä. Olen laihduttanut kahdesti siten ja saanut painoa pois ensimmäisellä kerralla -12kg reilussa kuukaudessa ja toisella kerralla kahden kuukauden aikana -18kg kahdessa kuukaudessa..



Siinä tosin on jo suuri terveysriski, lihaksen surkastuu ensin enkä tiedä jaksanko hoitaa lapsiani.. :(

lähtöpaino oli viimekeväänä 82kg. Liikuntaa olen aina harrastanut paljon, mutta raskaudet toivat lisäkiloja joista oli vaikea päästä eroon.

Heti alussa paino putosi hurjaa vauhtia lisäämällä liikuntaa ennestään, sekä muuttamalla totaalisesti ruokavaliota. Pudotus oli ihan parissa kuukaudessa 8kg. Sitten paino jämähti paikoilleen, vaikka muutin vieläkin ruokailua, sekä lisäsin liikuntaa. Paino vaan pysyi samassa, ei kyllä noussut eikä laskenu. Tuota kesti varmaankin n.kk. Meinasin jo luovuttaa.



Talvella sitten rupesin lisäämään liikuntaa ihan reippaasti. Aloin jopa hiihtämään, mitä en ole tehnyt yli kymmeneen vuoteen. kävin uimassa, ja jokapäiväisillä lenkeillä koirien kanssa. Ruokatottumuksia en enää muuttanut, vaan söin suht normaalisti. Siitälähtien paino rupesi putoamaan hyvää vauhtia. Nyt painan 65 kiloa. Eli 17 kiloa lähti vuodessa, ja paino on jo pari kuukautta pysynyt tuossa samassa. Enempää en aio painoa pudottaa. Ei kannata siis luovuttaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat