Vierailija

hei,

Kaipaisin kokemuksianne raskaudestasi/raskauksistasi.

Onko ketään kellä on ollut ainakin alkuraskaus täysin oireeton?

Minulla on nyt kp 33/29, (yleensä normaali kierto), eikä siis vuoto ole alkanut, lasta yritämme ja toivomme kovasti mutta minulla ei ole MITÄÄN oireita mikä viittaisi raskauteen. Korkeintaan pienen pieni menkkamainen olo, mutta ei huonoa oloa, ei rintojen arkuutta, ei nippailua alavatsassa, ei voimistunutta hajuaistia, ei siis yhtään mitään!!!

Syy miksi en ole vielä testannut (enkä haluaisikaan testata); viime raskauteni alkoi juuri näin ja päättyi varhaiseen spontaaniin keskenmenoon. Tässä raskaudessa minulla ei siis ollut missään vaiheessa minkäänlaista oiretta. Alkion kehitys pysähtyi jo viikolla viisi, ja tuli spontaanisti vkolla kahdeksan pois.

Ensimmäinen raskauteni taas oli aivan erilainen. Tuntemukset ja " raskaus oireet" alkoivat jo selvästi kp 25/28.

Onko kellään siis ollut vastaavat että raskausoireet olisivat alkaneet vasta reilusti myöhemmin. Kuinka raskautesi eteni? Onko ketään kellä raskausoireet alkoivat vasta myöhemmin, mutta kyseessä olikin ns. " normaali raskaus" , eli päättyi vasta lapsen syntymään?

Milloin muiden raskaus oireet ovat alkaneet?

Olisin todella kiitollinen mikäli jaksaisitte vastata. Tilanne on todella tressaava tällä hetkellä, enkä tosiaan haluaisi plussata (turhaan), koska olen lähes varma että mikäli raskaana niin hyvin tässä ei taaskaan käy! =(

nimim. toivoton

Sivut

Kommentit (17)

Silti tiesin että nyt odotellaan, esikoisesta testasin n. viikko sen jälkeen kun kuukautisten piti alkaa ja kuopuksesta testasin jo ennenkuin tuli rv 4 täyteen ;) Tunsin vain että nyt odotetaan. Testien nimiä en muista.

En oksentanut kertaakaan, ei nippaillut tai nappaillut, maha vain kasvoi :D

Ei siis MITÄÄN raskauteen viittaavia oireita ennen rv12 (sitten vasta noin viikon pituinen lievä pahoinvointi). Silloin oli onneksi jo niskapoimu-ultra ja kun siellä näin vauvan niin uskoin vasta olevani raskaana. Toki olin jo tehnyt positiivisen raskaustestin rv5, mutta vaikeahan tuota oli uskoa todeksi, kun mitään oireita ei ollut. Nyt tuo " vauva" täyttää kohta 5 vuotta ja on täysin terve ja vähän turhan vilkaskin välillä :)

Kaksi raskautta ja kaksi lasta takana, eikä kummassakaan

raskaudessa tullut minkäänlaisia oireita ennen kuin

lievää pahoinvointi vasta joskus toisella tai kolmannella

raskauskuukaudella.

Tiesin kuitenkin heti raskauden alkaneen, kun menkat

jäivät pois. Muuten kierto on tosi säännöllinen, ja vain

harvoin myöhästyy päivän tai pari. Kun menkat olivat

kolme päivää myöhässä, niin tiesin heti olevani raskaana.

Testasin ClearBluealla ja + tuli. :)

Oli hyvä laittaa näköjään tuplana! Taisi vähän karata...

No eipähän jää huomaamatta ;)

Ja sitten vielä väärään paikkaan!!!! Voi minua! (punastelee..) =)

huomaa että olen hieman hämilläni kun mikään ei meinaa onnistua...

Siis kohtua nipisteli, rinnat kipeet jne. Nyt vkolle 7 tultaessa oireet lähes hävinneet, tai siis ainahan minua väsyttää ja palelee talvisin, päätä särkee helposti joten en osaa ajatella että nämä johtuisivat juuri raskaudesta. Neuvolantäti sanoi että ihan normaalia että oireita ei ole tai ne hiipuu.

" oireettomasta" alkuraskaudesta kuitenkin on ollut. Mikä taas on ollut ihanaa kuulla! Silti täällä sitä nyt ollaan pää pyörällä ja kauhea pelko päällä. Olemme niin kovasti odottaneet ja toivoneet raskautta. Takana lapsen menetys ja keskenmeno niin uskotte varmaan millaisia tuntemuksia täällä on. Ja testaaminen ei tosiaan tunnu nyt hyvältä. Mielestäni kaikki on nyt juuri niinkuin viimeksi, kun raskaus päättyi jo lähes heti kun oli ennättäny alkaa. Toisaalta sitä toivoo että vuoto olisi vaan tosi myöhässä ja alkaisi, jottei taas tarvitsisi kokea keskenmenoa...

Ja tuntuu niin oudolta uskoa että tästä voisi jotain tulla, koska tosiaan esikoisen raskaudessa raskaus oli niin selvää jo ensiodottajallekin ennen plussaa koska oireiden lisäksi sen vaan tunsi! Nyt taas, kaikki on aivan eritavalla...Tosin raskaudetkinhan voivat olla aivan erilaiset.

MUTTA EDELLEEN KOKEMUKSIA SAA LAITTAA! NE OVAT SUURI " TUKI" TÄSSÄ VAIHEESSA! Kiitos vastauksista!

Itse asiassa naureskeltiin miehen kanssa, että kun kuukautiset oli pari viikkoa myöhässä että nyt alkoi vaihdevuodet hyvissä ajoin (alle 40).

Vasta parin kuukauden päästä rinnat kipeytyivät mutta pahoinvointia tai muuta ei lainkaan. Ajoittain menkkamaista nipistelyä alavatsassa ei muuta.

Keskonen, rv 33, siitä loppujen lopuksi syntyi mutta kasvoi puolessa vuodessa 0-käyrälle. Nyt 5-vuotiaana menee +2-käyrällä pituudessa.

Sulle onnea ja älä hermoile niin kaikki menee hyvin...

" oireettomasta" alkuraskaudesta kuitenkin on ollut. Mikä taas on ollut ihanaa kuulla! Silti täällä sitä nyt ollaan pää pyörällä ja kauhea pelko päällä. Olemme niin kovasti odottaneet ja toivoneet raskautta. Takana lapsen menetys ja keskenmeno niin uskotte varmaan millaisia tuntemuksia täällä on. Ja testaaminen ei tosiaan tunnu nyt hyvältä. Mielestäni kaikki on nyt juuri niinkuin viimeksi, kun raskaus päättyi jo lähes heti kun oli ennättäny alkaa. Toisaalta sitä toivoo että vuoto olisi vaan tosi myöhässä ja alkaisi, jottei taas tarvitsisi kokea keskenmenoa...

Ja tuntuu niin oudolta uskoa että tästä voisi jotain tulla, koska tosiaan esikoisen raskaudessa raskaus oli niin selvää jo ensiodottajallekin ennen plussaa koska oireiden lisäksi sen vaan tunsi! Nyt taas, kaikki on aivan eritavalla...Tosin raskaudetkinhan voivat olla aivan erilaiset.

MUTTA EDELLEEN KOKEMUKSIA SAA LAITTAA! NE OVAT SUURI " TUKI" TÄSSÄ VAIHEESSA! Kiitos vastauksista!

Ekan raskauden huomasin n. 8. raskausviikolla kun kuukautisia ei tullut pitkään aikaan (kuukautisten puuttuminen ei kyllä yleensä minulla kerro mitään koska on todettu hormonaalinen häiriö, voivat olla pitkänkin aikaa poissa). Toisen raskauden huomasin vasta 14(!) raskausviikolla. En vain huolestunut kuukautisten puutteesta koska se ei ole mulle mitään uutta.

Ekan raskauden alkaessa oltiin oltu lapsettomuustutkimuksissa ja jonotettiin hoitoon, mutta raskaus alkoi itsestään. Kuten myös toinen.

Tsemppiä!

Lisään kokemuksia otetaan kuitenkin vielä ilomielin vastaan!

=)

Ps. sekä ne ikävät että hyvät kokemukset kelpaavat, kunhan vain saan kuullu kuinka muilla

Esper
Seuraa 
Liittynyt13.11.2016

Itse täällä tosiaan edelleen huhuilen kohtalotovereita viikon 5 alussa. Oireita ei juurikaan ole ja se tietysti huolettaa vaikka yleistä sekin.

Voihan olla, että oireet ovat edessäpäin.

Viikon, kun jaksaisi niin olisi neuvolan ensikäynti ja se varmaan saa ajatukset rauhoittumaan.
/E

Vierailija

Hei

Itse olen nyt vk 5+2 ja ilman testiä en tietäisi olevani raskaana. Täytynee vielä varmistukseksi tehdä toinenkin testi. Ei ole ollut mitään rintojen arkuutta, vatsakipua, huonoa oloa tai hajuaistin muutoksia. Katsotaan koska alkavat. Outoa oli soittaa neuvolaan kun en oikein ole vielä itsellenikään sisäistänyt että olisin pieniin päin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat