Seuraa 

Täällä on nyt 4-viikkoiset kaksoset kamalassa räkätaudissa. Nenät on ihan tuhannen tukossa, ja molemmat pärähtelevät vuorotellen huutamaan, jos ei ilma kulje kunnolla nenän kautta. Eihän tämän ikäiset osaa vielä suun kautta hengitellä, joten itkeminen on ainoa keino saada happea silloin. Seuraavat olen jo kokeillut (ja aika hyödyttömäksi todennut):

- keittosuolatipat

- " räkäimuri" (räkä on niin takana jossain nenäontelossa, etten uskalla sinne asti työntää, jos vaikka osuu johonkin ja sattuu, näkyvä osa nenästä on ihan puhdas)

- kohotettu sängynpääty

- ilmankostutin

Käy todella sääliksi pikkuisia, kun ovat ihan tukehtumaisillaan. Ja eipä tässä itsekään ole paljon lepoa saanut. Olisiko vielä jotain vinkkejä?

Alia ja pojat

Kommentit (9)

Esikoisen kanssa ei mielestäni mikään auttanut, mutta nyt auttaa kun laitan suolaliuostippoja molempiin sieraimiin ja hetken päästä imaisen nenä-fridalla. Ehkä tekniikkani on parantunut... ;-) Hyvin kostutettu ja kunnon, nopea imaisu niin kyllä irtoaa. Missään tapauksessa ei saa työntää mitään nenään sisään koska se vahingoittaa ja turvottaa limakalvoja.

keinoja kamalasti ole! Jos tuntuu että vauvojen hankala hengittää tai etteivät saa syödyksi niin kipin kapin lääkäriin. Osastolla voivat imeä limaa (nenästä ja nenänielusta) sekä seurata hapetusta jatarvittaessa riittävästä ravinnonsannista!!

Pikaista paranemista!

Hattis ja pesue

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta vastaan joka tapauksessa. Meillä auttoi seuraava: ensin nenään suihkaus suolaliuosta tai tippoja, sitten suihkun lattialle pötköttelemään siksi aikaa kun kävin itse suihkussa (höyryhengitys) ja sitten imin räät nenäfridalla. Auttoi tehokkaasti! Tein tämän rutiinin aamulla ja illalla, välillä vaan sitten käytin noita tippoja ja nenäfridaa. Pikkuniistäjä on aivan onneton, ei ollut mitään apua.

.. meillä oli kanssa pikku miehellä nuhaa ja pikkusen autto se että syötin aina niin et pää oli ylöspäin ettei maitoa menny nenään joten maito ei tukkinu lisää. Tsemppiä ja voimia.

Hei,

Toivottavasti vauvat jakselee jo paremmin. Itse olen käyttänyt kuivahöyrystintä

(http://www.lastentarvike.fi/default.aspdocId=11971&paatuoteid=64&toimitt...)

ja todennut sen todellakin hyväksi apuvälineeksi. Yöt rauhoittuvat, kun mentholin tuoksu pitää röörit auki. Pakkauksessa lukee, että 3 kk iästä lähtien voi käyttää, alle 3 kk keskusteltava lääkärin kanssa. Joku mainitsikin Nenäfriidan, joka on aivan ykkönen rään imemisessä ja se on myös hygieeninen filtterin ansiosta.

Tsemppiä sinne!

Viestistäsi on jo aikaa,mutta itse kyselin juuri terveyskeskus sairaanhoitajalta vinkkejä ja hän kertoi, että oli joskus (hänellä neljä lasta), saanut laitoksella kätilöltä vinkin, että tiputtaa sieraimiin äidinmaitoa, siinä samalla, kun imettää, heruttaa muutaman tipan maitoa sieraimiin. On kuulemma sen verran rasvaista, että irrottaa räkää hyvin ja makukin on parempaa, kuin keittosuolatipat, kun kuitenkin sitä joutuu suuhun. Hän on jaellut tätä neuvoa ja saanut kiitosta siitä. Itse yritin myös kokeilla sitä, mutta poika on jo kohta 8 kk ja hyvin liikkuvainen ja tempperamenttinen, joten ei todellakaan onnistunut, pikkumies vain kiemurteli pois sylistä. Mutta pienemmille onnistuu varmasti paremmin.

Meillä nukkuu parhaillaan 6,5kk ikäinen nuhanenä pinnasängyssään, jonka pääpuolta on nostettu (parilla kirjalla...) ylös. Lisäksi pilkoin sipulia ja laitoin kuppiin sängyn päähän. Sipulin voimakas tuoksu pitää kuulema röörit auki! Tämän neuvon sain ystävältä.

tietysti todella varovasti ettei mitään satu.. meillä lähti räkä ainakin luistamaan, sitten vaan kaikkia jo kokeiltuja ja ehdotettuja konsteja käyttöön..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat