Seuraa 

Nyt uutta pinoa ja tein nyt kahden viikon pinon ainakin kun ollut niin vähän kirjoittelijoita.

Juho tosi itkuinen ja tuntuu etteikö nyt antibiootti ja särkylääkekään enää auta,toivokaa tekin että se aika korvalääkärille tulis ja pian,ei tätä jaksa enää...

Katsotaan miten meidän synttärien juhlimisen ees käy,27.11 on Seinäjoella 1-v kuvauskin ja neuvola sitten 29.11.

äityliini jolla muuten -1kg viikossa,jee!!yhteensä -18kg!!

+kipeä Juho viikon päästä 1-vee

Sivut

Kommentit (23)

kopsaan tekstiä toisesta pinosta liittyen Juhon syöntiin:

Meidän sihtikurkku muutenkin taitaa ikuisesti vauvan sileitä soseita syödä,eilenkin oksensi vaan ruoat lopuksi kun tuputin spagettia ja jauhelihaa=(

apua,mitä teen?

tuputan vaan?

eli Juho söis vaan 6kk sileitä soseita,8kk ruokia en ees anna enää,oksentaa ne ulos niin tehokkaasti,samoin nokkamuki ei kelpaa että tuttipullolla ja sileillä ruoilla jatketaan vaikka haluisin alkaa syöttään muun perheen kanssa ees osittain samaa mutta...hermot menee..

Pitkästä aikaa kerkiän jotakin kirjoitella, vaikka kyllä tuolla olisi kymmenen hommaa pinossa odottamassa...

Se olis sitten enää neljä viikkoa ja työelämä kutsuu, hirvittää jo. Ei oikeastaan työ tai lapsen hoito vaan se, että juuri aloitin äitiysloman ja nyt se koko vuosi on jo mennyt. Todella nopeasti, oikeastaan liian nopeasti..Eli mun mielestä ollaan täällä vaan, edes ihan pieni hetki vielä, äityliinikin! Onnea Juholle ja muille jo vuoden täyttäneille!!

Nyt on kyllä muksu taas todella ihanassa iässä (ei oikeastaan huonoa ikää vielä ole edes ollut), mutta siis ihana seurata kun tyttö oppii kommunikoimaan. Tulee osoittelua ja äänähdyksiä ja eri äänenpainoja, ja jopa sanoja. Tai no meillä tulee vain hauva, mutta usein juuri silloin kun hän näkee jonkun eläimen kuvasta tai vaikka telkkarista. Kävely onnistui tänään tukea pitkin jo aika ketterästi. Patteria pitkin meni eteenpäin, mutta sitten laskeutui lattialle ja vaihtoi lipastoon, vaikka matka oli lyhyt, ei uskaltanut vaihtaa seisaaltaan tukea. Mukaan on tullut myös reuhoaminen, me kontataan tytön kanssa kilpaa ja nauretaan ja kiljutaan. Naapurit ovat varmaan mielissään ;)

Kauhean painava tuo on jo. Taitaa 10kg mennä rikki jo. Autosta kun tulee kotio, tyttö ja kauppakassi mukana, meinaa voimat loppua kesken matkalla. Neuvola on ensiviikolla, mielenkiinnolla odottelen.

Hampaita on nyt viisi, tänään tuli viimeisin. Ylhäällä edessä on yksi ja sen viereen sivulle puhkesi tänään toinen. Ylä etuhammas on kyllä ihan puhkeamaisillaan. Kauheasti vaivaa ei ole tullut, hiukan levottomampia öitä, mutta ei pahasti...

Niin, ne hommat odottaa tuolla edelleen, joten paras kai mennä sitten.. Ostin tänään suklaata isoveljen finaalin seuraksi, mutta nekin meni jo massuun, ei itsekuria yhtään täällä!

Hyvää viikonloppua!

tähti ja tyttö 121205

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Päivät vaan hujahtaa nopeeta jonnekin,taas perjantai!

vettä sataa ja joulumielikin kateissa,onneksi huomenna ystävä ala-aste ajoilta yökylään ja biletystä tiedossa=)että siksi hiljaiseloa mahdollisesti.

Sunnuntaina joulunavaus täällä,kenties vesisateessa=/

kohta loppuu lääkekuuri taas!!Juho paran mahakin aivan sekaisin jo ja miten kauan lie joutuu aikaa odottaan korvalääkärille=(

hyvää viikonloppua mamit ja joulutonttuset!

äityliini ja Juho kohta 1-vee

Juholla menee antibiootista maha sekaisin eikä ihme kun koko ajan sitä syö,neljät kakat tuli eilen ja kolmet tänään ja aika löysää.huh huh.

että kakkatarinaa tähän alkuun=)

Onkohan kuudes hammas jonnekin tulossa kun kuola valuu metrisinä vanoina=)

Mä niin koitan houkutella Juhoa ottaan askeleita kun seisoo mutta ei se vielä uskalla..mieli tekis mutta sitten vaan laskeutuu ja konttaa luo=)

taas sisällä kökötetty,voi tylsyyden tylsyys..mutta Katrin jumppa klo 18 että pääsen ees hetkeksi pois täältä!!!

huomenna Kikeron typy 1-vee,onnea!!!

äityliini ja Juho 281105

En ole kovin ahkerasti kirjoitellut, taustaillut kyllä! ;o)

Meillä olis perjantaina miehen kanssa Tallinnaan lähtö viikonlopuksi ja Olivia menee sitten mummon ja ukin luokse hoitoon. Ekan kerran lähdetään nyt Olivian syntymän jälkeen kaksin ja kyllä minua jännittää miten Olivia " pärjää" viikonlopun! ;o) Siis varmasti pärjäävät, mutta pärjääkö äiti?? Voi voi, mahtaa se olla kova ikävä koko viikonlopun!

Olivia kävelee tukea vasten ja taaperokärryllä ajelu on kivaa! Sanoja ei vielä tule, mutta eiköhän nekin aikanaan. Hampeja on 3 ja lisää näyttäsi olevan tulossa ihan useampi ja voi sitä kuolan määrää!! Miten teillä muilla ruokahommat? Eli mitä teidän " vauvat" nyt syövät? Olivia syö kaupan 8kk:n purkkeja, mutta omatekemät, " oikeat ruoat" eivät oikein uppoa. Sais jo ruveta tottumaan, että kävis koko perheelle sama ruoka.

Minä olen hoitovapaalla siihen asti, kunnes Olivia täyttää 3-vuotta. Välillä kyllä tuntuu, että miten sitä pärjää (rahallisesti), mutta jospa tuota jotenkin selviäis. " Pikkukakkonen" on haaveissa ja saa tulla, jos vaan on tullakseen...! ;o)

Mutta jatkampa nyt vähän aikaa vielä surffailua, kohta Olivia varmaan herääkin päikkäreiltä.

Sarkkali + Olivia 11kk

Onnittelut 1-vuotiaalle Juholle!

Meillä on kanssa ensiviikolla synttärit,mutta en ole yhtään suunnitellut niitä.Ja täytyy myöntää etten ole joulun hyväksikään tikkua ristiin laittanut.Viimevuonna oli tähän aikaan lahjat ostettu ym..

Jotenkin niin masentaa tämä pimeys,ettei huvita mikään.JA on tämä rahatilannekkin nyt sen verran huono,ettei ole pystynyt etukäteen juuri mitään ostelemaankaan,niin jää sitten kaikki viimetippaan.

Aada on ollut kaks viikkoa nyt flunssassa ja viime keskiviikkona sai lääkekuurin,kun nyt se korvatulehdus sitten tuli.Eikä oikein taida lääke tehota,koska eilen sitten puhkesi toinen korva itsekseen.Märkää oli valunut kovasti,kun heräsi päikkäreiltä.

Saa nyt perhekahvilat jäädä meiltä ainakin jouluun asti,kun sieltä tuntuu joka kerta jonkun pöpön saavan.Pysytään kotona piilossa säkki päässä...No ei vais.

Eipä meille sen ihmeempiä. Mukavaa joulunodotusta joululapsosille- ja mammoille!

t.Liinuksi+Aada 11kk+risat

Voi jee tätä meidän elämää,Juho aloitti huutokonsertin n.klo 5:45 ja siitä asti kaikki ollaan hereillä oltu =( haukotus!!!!!

Mun ystävä tulee klo 17 junalla ja illalla bilettämään ja hän on yötäkin,Ypäjältä tulee meille,se on ihanaa.

Mutta Juho,ei taida antibioottikuuri purra enää ...=(

Mulla ja Katrilla nimipäivä ja jos muillakin,niin onnea!

Meillä ei muuten nimppareita vietetä mutta Katri on saanut lahjan ja kortin,nyt sai kirjan ja kortin.

Mua ahdistaa ajatus Juhon synttärien peruuttamisesta...mulle 1v juhlat,ekat synttärit olis tärkeät...

meinaa päänsärkykin tulla,höh...

koitan saada Juhoa nukkumaan,tää itku ja huuto alkaa väsyttämään todella ja mies töissä...

on muuten viimeisiä päiviä meillä enää vauvapuolella,haikeus iskee ja ihmetys,juurihan Juho syntyi=0!!!!

äityliini ja Juho 281105

Liili,toivottavasti ei haittaa kun huomasin sun vanhaan pinoon kirjoittaneen ja kopioin sun kirjoituksen jotta saa pudota toi vanha pino.

Meillä on laitettu lähete korvalääkärille 10.11 eli ei voida kuin ootella aikaa postissa ja sen jälkeen luultavasti/toivottavasti pian tulisi aika korvien putkitukseen.

Yhtään en muista kauanko Katrin aikana odotettiin aikaa korvalääkärille.

Yksityinen on käynyt mielessä mutta me nyt toistaiseksi odotamme vielä mutta jos ei kohta ala kuulumaan,mennään sitten kun ei tästä tuu mitään...

Liilille kans jaksamista,kokemuksesta tiiän että ne auttaa ne putket,meillä Katrilla ainakin auttoi!

Onpi hiukan kiirusta mutta koitan lukee myöhemmin paremmin teidän kuulumisia eli sori omanapaviesti nyt vaan.

Olen tässä koko päivän pohtinut että voiko Juho tosiaan olla vuoden!!

Mun iso poitsu!!

1-vuotispäivän kunniaksi Juho otti perhekahvilassa askeleita =)

ensin peräti kaksi(mikä ennätys heh) ja sitten kaatui ja myöhemmin kahteen kertaan yhden askeleen,onhan se jo liki kuukauden seissyt ilman tukea että kun vaan uskaltais,alkaa varmaan pian käveleen.

Oltiin tosiaan perhekahvilassa ja mukavaa oli.

Jumppa olis Katrilla toiseksi viimeinen klo 18 ja mä olen apuohjaajana siellä.

Juholta loppuu taas vaihteeksi antibioottikuuri tänään,kunpa se viimein se kierre loppuisi !!!!*hiljaa mielessään huokaa ja toivoo*

kynttelikön laitoin palamaan Juhon synttärin kunniaksi,pojua juhlitaan sitten viikonloppuna.

ISOT HALIT JA ONNITTELUT MYÖS 1-VUOTIAALLE AAMULLE!!

Äityliini ja 1-vuotias Juho

On kyllä hiljaista. Mulla on kyllä aina aikaa hetki tähän aikaan päivästä kun Milja nukkuu. Aina ei vaan jaksa kirjoitella... Nyt ollaan oltu tosi paljon kotosalla flunssailujen takia. Mutta tällä hetkellä aika terveitä. Pitää nyt sitten yrittää kylästellä lapsipaikat yhteen syssyyn, kun kohta on jo kuitenkin seuraava nuha. Ei pessimismiä vaan realismia ;) Eilen käytiin kavereilla, huomenna mennään siskolle ja perjantaina tulee mammakaveri kylään.

Miljan kolmas hammas on nyt tullut. En ihan ota selvää, vieläkö siinä on " nahka" päällä, mutta kyllä se läpi kuitenkin on. Tuntuukin jo. Kohtalaisen hyvin neiti silti syö, mikä on hyvä asia. Meinaa äitiä niin hermostuttaa jos ei ruoka maistu :D

Liinuksille vielä pottailusta: Kirjoitit että voisi olla vaikea saada kakkaa pottaan tulemaan, kun ei ole säännöllistä kakkausaikaa... Ei Miljallakaan ollut silloin, kun pottailu aloitettiin. Mutta ajateltiin kuitenkin, että kokeillaan ja katsotaan, suostuuko neiti edes siinä istumaan. Meillä on potallakäynti jokaisen ruoan jälkeen. Silloinhan yleensä mahakin toimii aktiivisimmin. Ja joka tapauksessa se on merkki siitä, että nyt on taas tämä hetki kun potalla istutaan ja silloin mahakin siihen ikäänkuin oppii... Useimmiten Milja kakkaa lounaan ja päiväruoan jälkeen. Aamulla tulee aina pissa ja muilla kerroilla sitten satunnaisesti mitä milloinkin tai ei mitään. Mutta eihän tässä vielä kuivaksi opita varmaan pitkään aikaan, mutta pääsee siinä vähän helpommalla kun ei kakka pääse liiskaantumaan peppuun :/

Imetän tällä hetkellä vielä aamulla ja illalla, mutta kyllä viikon päästä jätän iltaimetyksenkin pois ja jätän vain aamun mahdollisesti siihen saakka, kun Milja on vuoden. On tuo aamutissi neitille niin tärkeä... Ja heti kun 11kk tulee täyteen, aletaan opetella tavallisen maidon juontia. On ne niin isoja jo nämä joulupiiperot. Kohta syö jo tavallista ruokaakin! Kyllä toisaalta tulee niin haikea mieli, kun kattelee kuvia ja videonpätkiä Miljasta ihan rääpäleenä... Mutta en kyllä vielä millään jaksais toista pientä... On jo niin ihanan helppoa tämä arki. Vaikka siltikin meinaa välillä niin kovin väsyttää. Pimeys kenties... Ja nyt onki tosi synkkää ja kurjaa kun kaikki lumetkin sulas pois, vaikka sitä oli jo aika paljon!

Milja edelleen tyytyy seisoskelemaan tukea vasten. Välillä ottaa muutaman askeleen siinä, mutta aika laiskasti. Konttaamalla menee hurjaa vauhtia ja aukoo kaikki laatikot mihin yltää. Mutta hirveän reipas ja suloinen tytteli on <3

Nyt häivyn jaarittelemasta. Voikaa hyvin!

Äippä ja Milja 10kk3vko

PS. Mulla ei ainakaan paino pääse putoamaan. Olisi niin ihana laihtua, mutta itsekuri vaan on karannut jonnekin todella kauas...

täällä on juostu tukka putkella kaksi viikkoa joka suunnassa, joten kiirettä on pitänyt. joulu pukkaa päälle ihan hirveesti ja taas kun on kotona on ihana ostaa ja laittaa kaikkia joulukoristeita yms. lahjojakin olen ostanut jo melkeen kaikki ja melkeen harmittaa, kun niitä vois vaan kokoajan ostella :) aina löytyy muka jotain kivaa just jollekin....

äityliinille: tosi kurja tuo teidän korvakierre ja kaikki muutkin antibiootti kierteet, voimia vaan! ja, myös veetille kelpaa pelkästään ne 6kk:n sileät soseet, karkeammat oksentaa heti. myös isosiskonsa oli vauvana samanlainen, hiukan hävetti syöttää julkisesti yli 1 vuotiaalle niitä vauvojen purkkeja, mut kun hän meni hoitoon 1v3kk niin siellä mallista oppi muilta miten syödään. eli veetin kanssa ajattelin et taitaa mennä samallalailla.

töihin lähtö lähenee, 4 kuukautta olen vielä kotona, ja pikkasen jännittää, tosin on kyl ihana palata töihinkin. ja esikoisen kohdalla olin kyl tosi tyytyväinen kun oppi hoidossa tosi itsenäiseksi, ja muutenkin tuli paljon rohkeemmaksi.

hampaista oli puhetta, meillä on täällä oikeen hammaskeiju, jolla on ollut 8 hammasta jo puolenvuoden iässä, nyt on lisäksi 4 poskihammasta ja lääkäri näki maanantaina jo kulmahampaiden alkuja. ihan mieletön vauhti niissä.

veeti harjottelee kovasti kävelyä, ja ottaa 2 askelta, mut sitten loppuu rohkeus.

eipä kummempia, pakko lopettaa kun tuo puuhapete tulee painelemaan nappuloita... niinkun oli muillakin ongelmana.

lilay ja veeti kohta 11kk

Tervehdys kaikille ja hyvää alkavaa viikkoa. Kohta se jo joulukuu alkaa ja jokapäiväinen kalenterin avaaminen=) Ihanaa, me jo tänään lasten kanssa pistettiin koti täyteen koristeita. Kyllä on ihana katsella kaikkia kauniita koristeita vaikka ulkona sää ei kovin jouluinen olekkaan.

Olivia onnistui vahingossa tekemään kakat pottaan perjantaina. Voi sitä ihmettelyä ja kummastelua mitä siitä seuras ;) Olivia varmaan ajatteli, että muu perhe on tullut täysin hulluiksi.

Kohtahan ne varmaan tämänvuoden joulukuiset " ajaa" meidät pois täältä vauva-puolelta. Eiköhän me siirrytä tämän viikon jälkeen tonne isompien puolelle, vai mitä olette mieltä?

Huomennahan on Juholla synttäripäivä!!!! Onnittelen jo etukäteen, jos en huomenna koneelle ehdi.

Tulkaahan sitten kertomaan, miten juhlat meni.

Heikk@ ja päiväuniaan nukkuva Olivia 11kk

Vihdoinkin muksut petissä! Jotenkin tuntuu raskailta nämä synkät lumettomat päivät, kun ei meinaa keksiä mitään tekemistäkään. Mies lähti taas viikon reissuun toiselle pallonpuoliskolle, eilen sille vähän kiukuttelin kun aina pitää olla poissa. Nea (3v) jo selvästi ikävöi isäänsä, Niklas ei vielä osaa kaivata.

Joululahjoja ei ole vielä ostettu, mutta valmiiksi mietitty kuitenkin mahdollisimman pitkälle. Ostoksille ei juuri jää aikaa, kun isännällä on vielä tämän jälkeen 4 reissua ennen joulua. Ja kun pitäisi vielä päästä kaupoille ilman tyttöä, se jo viime jouluna ihmetteli lahjojen ostoa, kun pukkiha niitä tuo... Jotenkin tuntuu että kukaan ei nykyään enää tarvitse mitään, ennen keksi aina jotain käytännöllistä lahjaa.

Niklas on nyt muutaman päivän harjoitellut kävelyä siihen malliin, että nyt lähtee. Ensimmäiset askeleensa otti siis pari kuukautta sitten, mutta ei ole kävellyt kahta-kolmea askelta enempää tähän asti. Nyt sitten yritetään juosta siskon perässä, ja tänään yritti kerran jopa hypätä! Pottailua meillä on koitettu pari kertaa, mutta Niklas ei suostu siihen istumaan. En viitsi pakottaa, vielä sitä ehtii.

Meilläkin on sairasteltu, flunssaa pukkaa toisen perään ja vuoroitellen kaikilla. Minä olin viimeviikolla mahataudissa, nousi kuumekin 39 asteeseen. Nyt Niklas on ripuloinut parina päivänä ja on vähän lämpöä, mutta syö ja touhuaa ihan normaalisti. Nea on pysynyt onneksi terveenä, pääsee päiväkotiinkin taas huomenna.

Nyt täytyy mennä järkkäämään tupa kuntoon, että pääsee itsekin nukkumaan. Ja iltapalaakin vois tietty syödä, ettei vain pääse laihtumaan...

Mukavaa viikkoa, muistakaa että tontut kurkkii jo!!!

T:Emppu, Niklas 11kk 2pv ja Nea

Tuli tuossa mieleen,että monikohan jouluäippä on alkanut työt.Ajattelin että onko sen takia täällä niin hiljaista nykyään...vaikka onhan nämä myös touhukkaita vauvoja nyt.

Meillä oli kerhokuvaus tänään ja olin niin ajatellut kuinka hyvään saumaan tuli,saadaan Aadasta yksivuotis kuva.No tämähän siellä sitten konsertin järjesti,oli niin kovin pelottavaa.Jonkinlainen kuva sitten tuli,mutta siinäkin taitaa kyyneleet valua ja rinnukset kuolaa täynnä.

Täytyy tyytyä kotona otettuun kuvaan.

Kyllä vaan harmitti,kun toisten lapset siellä nauraa rätkättivät hauskalle kuvaajasedälle ja tämä senkun itkee...Saisi kyllä vähän reipastua tuolla ihmisten ilmoilla.Kotona sitten kyllä ollaan nauravaisia ja touhukkaita.

Eipä meille sitten ihmeempiä kuulukkaan.Kai me ollaan täällä kohta äityliinin kanssa kaksin kirjoittelemassa,pistäkää nyt muutkin kuulumisia!!!!

t.Liinuksi+Aada 11kk ja risat

Huh mikä päivä! Molemmat muksut ovat itkeneet ainakin 20 kertaa tänään, ja Nea on ollut oikea riiviö. Niklas on kaatuillut ja kopsinut itseään koko ajan ja joka paikkaan, mutta eihän se riitä, sisko on vielä kaatanut lelujen päälle ja runttasi säkkituolissa päälle, en tiedä mikä jäi väliin mutta Niklaksella on silmän alla ikävä jälki. Onneksi ei kuitenkaan mitään vakavaa ole sattunut. Päivä oli kaikille raskas, joten Niksu nukahti kahdeksan aikaan, sitten menin silittämään Nean poskea ja kuorsaus alkoi sielläkin ennen kuin kello oli kymmentä yli :)

Mua rupes hymyilyttämään kun luin Tähden kirjoituksen.. ei millään pahalla!!! Mutta kun Niklas painoi jo 8kk yli 10kg, ja mulla on yleensä 2 kauppakassia kun tulen kaupasta. Koitan ajoittaa kauppareissut niille päiville kun Nea on päiväkodissa, mutta aina sekään ei onnistu, ja sitten on vielä kantamuksien päälle yksi komenneltava. Isäntä on nykyään saa sanoa aina työreissussa (nytkin), joten pakko käydä muksujen kanssa kaupassa, apuja kun ei ole saatavilla.

Nyt on pari viikkoa kovasti koitettu keksiä joululahjoja. Ihan hulluksi mennyt tämä meininki! Kaikille pitää antaa jotain, ja muksuille on tulossa ihan tajuton määrä paketteja. Ensi jouluksi kyllä kiellän kaikkia ystäväperheitä hommaamasta mitään (itsekin säästää kun ei ole lahjanvaihtoa joka tuttavan kanssa) ja kummit, isovanhemmat jne saavat yhdessä sopia lahjat niin, että tulisi noin 5 pakettia per muksu. Eihän meillä mahdu edes lahjat kotimatkalle mukaan, kun ollaan joulu muualla!!!

No joo, tästä tuli taas tämmönen valitus, joten taitaa olla parasta mennä nukkumaan. Joulufiilis on ihan kateissa, kun on vain synkkää ja märkää, ja jotenkin tuntuu arki niin raskaalta kun aina joutuu olemaan yksin lasten kanssa. Mutta eiköhän tämä tästä taas kirkastu.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille, ja paljon onnea tämän viikon 1-vuotiaille!

T:Emppu ja Niklas, 11½kk

pikaisesti tulin katsomaan,mitä tänne teille kuuluu :) enpä ole pahemmin netissä seikkaillut,joten olen jäänyt paljosta vaille..

meidän kassumassu kasvaa ja toheltaa hirveää kyytiä. tuen kanssa on kävellyt jo parin kuukauden ajan ja muut taidot on hallussa (nyt on hieman kiire,en ehdi kaikkia luetella..). seitsemäs hammas on juuri puhkeamassa ja hieman haittaa yöunia. kaksi unikoulua on takana ja vihdoin voin sanoa,että minä tein sen!! ja yksin ! ette muuten voi uskoa,miten ylpeä olin,kun ukko nukkui ekan yön vain kaksi kertaa heräten ja kun vaan kaadoin takas sänkyyn,nukahti uudelleen :DDD rinnasta vieroitus tapahtui siinä samalla ja oli muuten aika kivuton homma loppujen lopuks. minulle ehkä vaikeampaa,kun rinnat meinas räjähtää :)

erokin oli ja meni,nyt sentään puhutaan exän kaa puhelimessa kuin ihmiset ilman rähinää.. edelleen tosin omat menot on tärkeämpiä,eikä siis ole nähnyt poikaansa kahteen kuukauteen,ehkä tulee vasta jouluksi,minä luulen ettei sittenkään. mutta omapa on häviönsä,näin ainakin ajattelen.. pientä ihastuksenpoikasta on ollut parin viikon ajan ilmassa.. ja voitteko kuvitella,että tapasin tyypin leikkipuistossa !*virn*

saas nyt nähdä,josko siitä jotain tulee,mutta kunhan päästään edes treffeille ilman kassimassia,niin sittenhän sen tietää.. kun toi unikoulukin on nyt tehonnut noin hyvin,niin voisinpa kuvitella että parin viikon kuluttua viimeistään uskallan minäkin EKAA kertaa lähtee ulos :) tämä kai se yh-kirous on,ei voi jättää lasta isälle hoitoon,enkä uskalla toisaalta ihan vain kavereille jättää,kun kassu on aikas vierastavaa sorttia nyt kun on toi eroahdistusvaihe päällä.. oma äitini siis joutuu kärsijäksi,kun lähden baanalle :) mutta..kyllähän se kassu (kai) silloin nukkuu jo yönsä ilman pahempia herätyksiä..

nyt on sitten mun äidin asunto TUHOTTU ihan täysin tällä visiitillä..täytyy lähtä korjailee jälkiä.. oikein hyvää joulukuun alkua kaikille ja lämmintä jouluakin,minä en varmaan taas ihan heti tänne kirjuuttele.. ehkä sitten uudestaan tuolla taaperopuolella (vai mikä puoli se nyt olikaan..)

-annukka ja kasimir 11kk-

Meinaan saattaa olla tää mun viimeinen pinoutuminen VAUVAPUOLELLA!haikeus iskee mutta tavataan ja tehdään uusi pino taaperopuolelle vai voinko vielä täällä olla?milloin tehdään pino taaperopuolelle,eihän montaa meistä ole vielä 1-v mutta mä oon täällä jos sopii,niin kauan että pinoudutaan muualla.

Nyt meillä synttäriviikonloppu enkä tiiä avaanko ees konetta,nytkin pitää jatkaa siivousta ja kakku pitää leipoa ja toinen kakku sunnuntaina.

Tikru ei oo taas pinoutunut mutta Tikrun typsy täytti eilen 1-v,onnea!!!!

äityliini ja Juho 1-v ja risat

Tuossa juuri puhuttiin,että Aadan mielestä hänellä ei ole mitään oikeuksia,kun kaikki kiva on aina kielletty.Kyllä niin monet itkut tulee päivässä,kun ei ikinä mitään saa tehdä....kun lapsi haluaa...

Mutta äitin mielestä ei ole kovin mukavaa,kun esim.vessanpyttyä mennään tutkimaan.

Mun täytyy myöntää,ettei meillä ole vieläkään pottaa.Aina unohtuu ostaa.Kakka olisi varmaan vaikea saada sinne onnistumaan,kun ei ole mitään säännöllistä kakkausaikaa.mutta pitäishän sitä alkaa jo harjoittelemaan.

Käytiin typyn kanssa päivällä muorilassa taas pitkästä aikaa.Olis tarkoitus tämän mamman lähteä perjantaina bilettämään ja Aada sitten menis mummulle.Vähän kyllä säälittää,kun on niin kova vierastamaan.Mutta yritetään nyt kumminkin.Niin kovasti menojalkaa vipattaa :)

Tämä toisen kierroksen flunssa on likalla kestänyt nyt reilun viikon.Päivät menee ok,mutta öisin on aika tukkoinen.Toistaiseksi on silti vielä korvatulehdukselta säästytty.KOP.KOP....

Pakko pistää kans itekkin vähäks aikaa vaakatasoon soffalle,niin jaksaa taas illan riekkumiset.Meillä Aada menee yöunille kl.23jälk. ja sitten meilläkin nukutaan kymmeneen asti.Itse tuleekin valvottua tosi myöhään,kun saa niin pitkään nukkua.

t.Liinuksi+Aada 11kk+2,5vko

mä roikun täällä vielä enkä siirry taaperopuolelle ennenkuin muutkin siirtyy tai suurin osa=)

Juho kävi 1v neuvolassa

8630g ja 75.8 cm,py: 47.4 cm

neuvolatäti kirjoitti:

Hoikistunut paljon.Useita korvatulehduksia peräkkäin.antibioottikuurin aikana maha löysällä.Iho normaali.Muutaman sanan sanoo.Kävelee tukea vasten.seisoo tuetta.Touhukas poika.

Elikkäs paino ei ollut 2kk aikana noussut=0,mutta se luultavasti johtuu jatkuvasta liikkumisesta ja kun maha toiminut useasti lääkekuurin aikana.

Mutta varalta painokontrolli tammikuussa,päänympäryskään ei ollut juurikaan kasvanut.

Äitiä huolettaa mutta luultavasti turhaan.

semmosta tänne ja mulla selkeitä flunssan oireita...=(

äityliini ja hoikka poika Juho

Heippa vaan kaikille kohta 1-vuotiaiden äiskille...hitsi että aika on mennyt nopeasti. Äskenhän me itkettiin täällä, että miksi ne eivät synny =)

Meillä on tapahtunut paljon, Jasi lähti kävelemään 10kk aivan yhtäkkiä, otti viikkoa aikasemmin kolme askelta ja seuraavaksi menikin jo 20, ja nyt vaan kävellään kamalaa vauhtia. Ollaan aloitettu kotiruoka ja tavallisen maidon totuttelu ja tosi hienosti on mennyt. Ei mitään vatsaoireita. Silloin tällöin vielä yöllä herätään ja vaaditaan se maitopullo mutta aika harvoin. tutti ei auta tähän vaan vaatii sen maidon.

Vielä ei olla aloitettu potta treenejä, pitäs kyllä aloittaa...

Tänään laitoin synttärikutsut postiin, hitto mitäköhän sitä tarjoais??? No tilasin yhdeltä ystävän ystävältä kolme kakkua, ison vaaleansinisen nalle kakun, leppäkerttukakun ja glögijuustokakun. Jää vähän sitten äiteillekin =)

Asuko muuten kukaan jouluisista Vantaalla? Ollaan muutettu tänne ja olisi kiva jos hiekkalaatikon reunalle löytyisi kamuja....

Meilläkin se talo valmistuu hirveätä vauhtia ja muutto ois suunniteltu tammi/helmikuulle. IHANAA!!!

Joku muukin jouluisista rakensi, olisi kiva kuulla miten teillä tämä rakennusarki sujuu?

Meillä ois edessä turva istuimen osto. Oletteko hankkineet vast ikään uutta istuinta? Otan mielipiteitä vastaan.

Täytyy tästä lähteä laittamaan karjalanpaisti uuniin ja lupasin esikoiselleni juusolle 3,6v että tänään leivotaan joulutorttuja ja pipareita, joten eikun touhuamaan.

Kaikille jouluisille ihania 1 vee synttäreitä

Myy ja Jasi 251205

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat