Vierailija

Tuli tuosta tekosyy harjoittelupaikkaan-ketjusta mieleen, että keksikää mullekin tekosyy, jolla pääsen mahdollisimman vähällä vaivalla ja selittelyllä eroon osa-aikaisesta työstä, jota olen tehnyt kakkostyönäni silloin tällöin.

Tiedän, kuullostaa naurettavalta että pitäisi keksiä jotain tekosyitä sille, ettei paikka miellytä ja haluaa lopettaa työsuhteen, mutta tuntisittepa tämän paikan esimiehen. Hän on periaatteessa ihan ystävällinen nainen, mutta sitä kestää vain niin kauan, kun asiat menevät hänen haluamallaan tavalla. Jos mikä tai kuka tahansa asettuu yhtään poikkiteloin hänen mieletään, niin hän on oikea drama queen, joka osaa totisesti heittäytyä hankalaksi ja olla todella inhottava. Olen nähnyt tämän niin monen muun ihmisen kohdalla, että osaan todellakin varoa. Mua ei muuten pätkääkään haittaisi lähteä vaikka ovet paukkuen, mutta tarvitsen edes suunnilleen positiivisen työtodistuksen ja mahdollisen referenssin tulevia työpaikkahakuja varten. Jos siis mahdollinen tuleva työnantaja soittaisi tälle ihmiselle ja kyselisi taustatietoja, niin on turha olettaa että hän perustaisi lausuntonsa siihen, että olen aina tehnyt työni hyvin ja että hän (tähän asti) on pitänyt musta...

Niinpä olen miettinyt hyviä tekosyitä lopettaa tämä työsuhde paljon aikaisemmin kuin oikeastaan oli tarkoitus. Ajattelin sanoa, että päätyöni on yhtäkkiä alkanut vaatia paljon enemmän, aloitan työskentelemään projektin parissa, joka seuraavina kuukausina vie todella paljon aikaa joten en tehdi tehdä mitään ekstraa tms. Muita ideoita?

Kommentit (9)

Mies on, ja kaksi lasta, toinen jo koulussa ja toinen 3v., päiväkodissa. Työpaikka sijaitsee lyhyen matkan päässä, joten en voi syyttää mitään ruuhkaa tms. joka vie niin pitkän ajan, että osa-aikaisesta työstä ei jää mitään käteen. Mietin sitäkin, että sanoisin että mulle on pysyvästi tarjottu uutta työpaikkaa joka tulee viemään kaiken aikani ja työajat ovat epäsäännölliset joten en pysty oikein sitoutumaan toiseen osa-aikatyöhön, mutta siinä on taas se juttu, että koska se ei ole totta, niin siitähän voi jäädä kiinni joskus myöhemmin...Esim. jos otan jossain vaiheessa toisen osa-aikatyön samalta alalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen edelleenkin sitä mieltä, että irtisanoutuminen on ainoa oikea teko tässä tilanteessa, mutta työkaverini (myöskin päätyönsä ohella lisähommina tekevä) ehti ensin ja irtisanoutui just tällä perusteella. En ole varma, oliko 100% oikea syy vai tekosyy sekin. Joka tapauksessa, muitakin tekosyitä otetaan vastaan...ap

Olin eilen normaalissa päivätyössäni, jossa työaika ihan normaali konttorityöaika. Välillä pääsen lähtemään neljältä, välillä tulee pidempiä päiviä, tuttu juttu varmasti jokaiselle työssäkäyvälle. Eilen oli sellainen tilanne, että mun pitää saada yksi työprojekti valmiiksi tällä viikolla, joten päätin tehdä eilen ylitöitä pari tuntia saadakseni homman valmiiksi. Eikä vähiten sen takia, että olen menossa tähän kakkostyöhöni perjantai-illaksi, eli siis tänään ei ole aikaa missään tapauksessa jäädä ylitöihin.

Kakkostyöni pomo soitti 3-4 kertaa (privaatti)kännykkääni, joka on useimmiten äänettömällä tai piippauksella töissä. Kun en ollut vastannut enkä ehtinyt soittaa takaisin, niin hän soitti meidän kotinumeroomme. Mieheni oli kotona flunssassa, ja vastasi puhelimeen. Pomo oli udellut, miksi en vastaa kännykkään ja voisinko tulla töihin tänä iltana. Mieheni sanoi ihan yllättyneenä, että töissähän tuo on, ei varmasti vain ole ehtinyt vastata ja soittaa varmasti takaisin ehtiessään, eikä hän tiedä koska tulen töistä, joskus neljän jälkeen varmaan. Pomo oli kysynyt että missä ihmeen työssä. Mieheni oli ollut ihan hmoilasena, että päätyössään tietenkin, täytyyhän sun se nyt tietää. Pomo oli ollut vain että ai jaha. (En käsitä tätä, mitä ihmettä hän sekoili??? Onko hän niin stressaantunut tai muuten vain UNOHTANUT mun olevan vain osa-aikainen ekstraaja.) No, joka tapauksessa pomo soitti uudestaan mun kännykkääni jonkin ajan kuluttua ja vastasin puhelimeen. Hän odotetusti kysyi, voisinko tulla työhön illaksi. Sanoin, että valitettavasti en, mulla menee varmasti ainakin puoli kuuteen töissä enkä siis mitenkään ehdi. Ääni kohosi varmaan pari oktaavia ja hän alkoi kiekumaan puhelimeen raivoissaan " mutta sun miehesi sanoi, että olet vain neljään, voisit kyllä tulla!" Toisinsanoen väitti epäsuorasti, että valehtelen.

Tällaisia tapahtuu tämän eukon kanssa koko ajan...en jaksa tätä jatkuvaa vääntämistä hänen kanssaan ihan naurettavista asioista.

Perhesyyt ovat aina hyvä syy, niistä ei kukaan voi vetää hernettä nenään. Sanot vaan, että vaikka kuopus tarvitsee enemmän aikaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat