Kuinka kauan sinua on hoidettu koton ja imetetty vs, oletko tasapainoinen ja onnellinen aikuinen?

Vierailija

Itseäni imetetty alle 2 kk, hoitoon puolivuotiaana. Tällä hetkellä kahden lapsen äiti, ihana mies, kiva koti ja akateeminen koulutus, jota vastaava työpaikka odottamassa.

Omat lapseni olen hoitanut/hoidan kotona 2 vuotiaaksi ja toista imetin alle 6 kk ja toista 1 v 6 kk.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

olen ollut kotihoidossa kouluikään saakka. Imetetty korkeintaan muutama kuukausi. En ole kovin onnellinen. Ei koulutusta eikä työtä. Syön masennuslääkkeitä.

Vierailija

Imetyksestä en osaa sanoa tarkkaa kestoa.

Tuli sellainen aikuinen, jolla on kaikki asiat varsinkin ulkosesti tarkasteltuna oikein hyvin, mutta hirveän tasapainoiseksi tuskin voin itseäni kehua. Oman kokemukseni perusteella en pidä mitenkään itsestäänselvänä tätä, että kotihoito tuottaisi henkisesti terveempiä ihmisiä - se edellyttää että kotiolot myös ovat hyvät ja kotona hoitava aikuinen tasapainoinen. Tämä ei ole ollenkaan itsestäänselvää.

Vierailija

En kuvaisi itseäni kovinkaan tasapainoiseksi ihmiseksi. Ulkoiset puitteet voivat siltä näyttää, mutta todellisuudessa olen kärsinyt masennuksesta, huonosta itsetunnosta ja vaikka mistä. Myös alkoholin kanssa oli likellä tulla ongelmia ja parisuhteeni ovat aina olleet vaikeita ja myös avioero löytyy historiastani. Sosiaaliset tilanteet (varsinkin uudet sellaiset) olivat minulle hirveän vaikeita joskus, nykyisin olen vähän päässyt yli tuosta. Mielestäni se ainakin johtuu siitä, että lapsena olin vain kotona enkä tottunut olemaan ryhmässä, muista ongelmista en tiedä.

Merkitystä on ehkä myös sillä, että äitini halusi kontrolloida kaikkea elämääni ja haluaa vieläkin. Isäni oli aina poissa kotoa ja lisäksi muutimme koko ajan. Noiden vaikutus on mielestäni suurempi kuin kotihoidon tai imetyksen.

Vierailija

kun alkoi naurattaan, en todellakaan ole tasapainoinen ihminen, vakava masennus ja terapiakäyntejä 2/krt viikko ja äitini laittoi minut vieraalle hoitoon kun olin 3 kk:tta, imetyksestä en tiedä hölkäsen pölähdystä että onko koskaan mua imettänyt

Vierailija

Tämän jälkeen meinin hoitoon talomme alakertaan vuokraemännälle.

Tunnen itseni onnelliseksi ja tasapainoiseksi ja hyvin menee elämässä.

Itse imetin lastani 8,5 kk ja hoidin kotona 14 kk itse ja isänsä tämän jälkeen 9 kk eli vähän allle 2v meni pph:lle.

Vierailija

kotona on hoidettu kouluikään saakka. Olen kaksonen, joten imetys kuulemma tyssäsi alkujaan sairaallassa koska äitimme oli niin huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen ja me keskosia. Tämä vuonna 1975.

Tunnen olevani tasapainoinen ihminen. Ei mitää ongelmia:)

Vierailija

ei imetetty päivääkään. Olen perusterve, ei mitään allergioita, ihmisenä monesta varmaan vähän ärsyttävä. Mussa on sellaista päällepäsmärin vikaa, ,minkä tulkitsen osittain johtuvan kotihoidosta. Ryhmäsääntöjen opetteleminen koulussa on vähän myöhäistä...

Vierailija

Sen jälkeen minua hoiti isä ja mummi.

Olen suht tasapainoinen aikuinen, onnellinenkin suurimman osan aikaa. Kuitenkin äitisuhteeni on aina ollut hieman etäinen.

Huomaan myös, että äitini on nyt mummona aivan loistava, taitaa ottaa kiinni kaikkea sitä, mikä jäi omien lasten kohdalla kokematta.

Itse olen imettänyt neljää lastani vaihtelevasti 0-9kk ja hoitanut kotona 3v asti.

Vierailija

En voi sanoa itsenäni kovinkaan tasapainoiseksi. Nuoruudessa kävin monta vuotta säännöllisessä terapiassa ja vieläkin kärsin ajoittaisita paniikki- ja ahdistusoireista.

Periaatteessa olen kyllä pärjännyt elämässä hyvin: hyvät paperit yliopistosta, töitäkin riittänyt, ihana/ hyvin tienaava mies, kaksi tervettä ja nättiä lasta, omakotitalo jne.

En todellakaan syytä kaikista ongelmistani äitiäni/ vanhempiani, mutta itse olen erittäin vahvasti halunnut olla lastemme ensimmäiset elinvuodet läsnä arjessa - ehkä tämä omista varhaislapsuuden kokemuksista kumpuaa? Imettänyt en ole kauhean pitkään, mutta kylläkin täysimettänyt 4-6 kk molempia lapsia.

Vierailija

varsin tasapainoinen ja onnellinen ihminen, mutta en sitä ole todellakaan aina ollut.

Omia lapsia on 3 kpl, joista esikoinen oli hoidossa 9kk-2-v1kk välisen ajan, sen jälkeen kotona, ja tulee olemana eskariin asti. Keskimmäinen on nyt 2-v 8kk ei ole ollut hoidossa, ja vauva on 3 viikkoa. Tulen palaamaan töihin vauvan ollessa 5kk, mutta teen töitä viikonloppuisin+ 1 pvä viikolla, joten hoitoon eivät lapset mene, vaan mies ja mummot hoitaa. Tod. näk pienemmät lapset menevät hoitoon sitten kun keskimmäinen on 4-v 4kk ja kuopus 1,5 v.

Vierailija

Minua imetettiin 3 kk, koska sitten äiti lähti töihin. Kotiapulainen hoiti minua kotona.

Kaikkien psykologisesten testien mukaan olen harvinaislaatuisen tasapainoinen ihminen. Mutta kyllä minä silti imetin omiani vuoteen asti, ja laitoin päiväkotiin vasta 2,5 v.

Vierailija

Ihan tasapainoinen olen -ja vaikka en aivan olekaan, se johtuu kyllä ihan muista elämäntraumoista kuin siitä, että olen joutunut hoitoon 1v iässä. Kuulemma viihdyin hoidossa tosi hyvin!

Omani olen hoitanut kotona siten, että vanhin on nyt 3v3kk, häntä imetin 6kk. Kuopus on 1v1kk ja häntä imetin 8kk. Masussa kasvaa kolmonen jota toivottavasti saan hoitaa myös kotona vähintään 2v ikään saakka ja imettää niin pitkään kuin ikinä mahdollista.

Vierailija

Olen silti sairastanut kaikki mahdolliset lasten sairaudet, ollut pahassa korvakierteessä, no allergioilta on kyllä vältytty (paitsi maito)

Olen akateeminen, tasapainoinen ja minulla on mies ja 2 lasta. Toista lasta imetetty 4viikkoa ja hoitoon menny 1,5v ihan normaalilta ja terveeltä vaikuttaa.. toinen vielä vauva

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat