Vierailija

Teetkö tämän vuoksi valintoja? Eli oletko jättänyt vaikka sian tai broilerin pois lautaseltasi jne?

Muutamien kymmenien vuosien päästä ihmetellään kuinka julmaa toimintaa ihminen on harjoittanut. Ettekö huomaa sitä vääryyttä mitä eläimille tehdään Suomessakin?

Sivut

Kommentit (70)

teurastus ole millään tavalla " miellyttävä tilanne" . Sikakin on niin älykäs, että varmasti tajuaa mitä tuleman pitää. Ja lintujen murhaamista ei voi edes ajatella....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minua säälittää ne miljoonat lapset jotka tahtomattaa kärsivät tässä maailmassa. Ihmisiä kuolee turhaan joka päivä, se on mielestäni enemmän säälittävää. En toki silti myöskään tykkää että eläimiä kohdellaan huonosti.

en jotenkin osaa inhimillistää eläinyksilöitä sillä lailla että mua kauheasti koskettaisi niiden kurjat kohtalot. nuorempana olin herkempi (ja vegaani), sittemmin olen kai kyynistynyt ja oma elämäni on helpompaa.

mutta joo, en säälintunteen puuttumisesta huolimatta pidä tuotantoeläinten kohtelua ja oloja asiallisina, ja teen sen vuoksi joitain valintoja ruokakaupassa. en osta broitsua (vaikka mieli tekeekin) enkä sikaa (no se nyt on vaan pahaa). maito ja munat ostetaan luomuna. kalan suhteen yritän tehdä kriittisiä valintoja, mutta multa kerkes mennä paperinkeräykseen se vihreen langan numero jossa oli jotain suosituksia kalan suhteen mainittu.. joten oikeesti ostan mitä sattuu.

tai sikojen kasvatus? Kannattaisi vähän miettiä mitä tukee ja pitää hyväksyttävänä.

Itse söisin mieluummin sen naapurin koiran, mutta onneksi ei ole pakko syödä eläimiä.

t. ap

Ei eläimiä tuoteta tässä määrin, jos ei ole kysyntää. Onneksi ajattelevia yksilöitä vielä löytyy. Ja aina ei ole mielessä vain se oma napa.

Vierailija:

Lainaus:

lihatuontantoon kuluu ihan älyttömän paljon peltoalaa, sen myötä myös kasviravinteita, lannoitteita ym. Jos kyseinen ala käytettäisiin kasvisten tuottamiseen, olisi ympäristörasitus kaikkineen huomattavasti pienempi, vaikka ne tuotaisiin lentorahtina maailman ääristä.

Toisekseen, kyllä sitä voi kotimaistakin ruokaa ja kasviksia valita , aina niitäkin on tarjolla.

Ja jos luit aikaisemman viestisi, niin tiedät, että kehotan ihmisiä eettisen ravinnon nauttimiseen (luomu- ja lähiruoka, kotimainen ruoka, suoraan tuottajilta ostettu ruoka, myös omaehtoinen pienviljely jos siihen on mahdollisuus). En näe mitään syytä, että minun olisi lopetettava oma eettisyyteen perustuva, lihaa sisältävä ruokavalio, vaikka muu ruoantuotanto on ympäristöä rasittavaa. Yritin tuolla esimerkillä ajaa takaa sitä, että myös kasvisten tehoviljely ja kuljetukset rasittavat ympäristöä, mikä jostain syystä aina tuppaa kasvissyöjiltä unohtumaan.

t. 22

ruuaksi kasvattamisessa on. On noloa huomata toimivansa julmasti ja väärin. Onneksi on myös ihmisiä, jotka haluavat miettiä tekojensa seurauksia ja valitsevat toisin kuin valtaosa.

t. oloonsa tyytyväinen kasvissyöjä

sitä saisi luomuna. Munat sentään saa. Kalaa syön, mutta maaeläinten liha (paitsi se kana) yököttää.

Maitotuotteita käytän... Mitenkäs maitolehmien olot? Pitäisikö siinäkin vaihtaa luomuun?

sanon siksi koska ärsyttää moinen " olen muita parempi ihminen kun syö lihaa" asenne. jos yrittäis vaikka vähän neutraalimmalla tavalla muuttaa ihmisten kantoja niin voisit jopa saavuttaa jotain. nyt saat aikaan lähinnä ärtymystä. mieti.

Että jos kaikki maailman ihmiset olisivat kasvinsyöjiä niin aika moni eläinlaji kuolisi sukupuuttoon, tai ainakin vähentyisi radikaalisti.

Vai olisitko sinä valmis pitämään pariakymmentä tonninpainoista härkää lemmikkinä?

Vai annetaanko niiden vaeltaa vapaasti luonnossa

tietää että ovatko nämä tehotuotannon kauhistelijat juuri niitä jotka haluavat ruokansa mahdollisimman halvalla? Viljelijätkään eivät voi loputtomasti laittaa rahaa eläinten hyvinvointiin jos se ei näy esim. maidon ja lihan hinnassa. Maidonkin tuottajahinta on laskusuunnassa, se panee miettimään että onko meidänkin uusi navetta vanhanmallinen parsinavetta pihaton sijaan. Ei kannata sijoittaa pariasataa tuhatta euroa kalliinpaan pihattoon kun pitää tuottaa maitoa aina vaan halvemmalla ja halvemmalla kaupunkilaisille.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat