Vierailija

Esikoinen nyt ekaluokkalainen. Jos ikäero on noin suuri, kannattaako haaveillakkaa toisesta? Mielipiteitä otetaan vastaan, ja kokemuksia!

Kiitos!

Kommentit (10)

Uskon että esikoisesta on jo apuakin, osaa jo viihdyttää vauvaa eikä heitä tarvitse joka hetki vahtia. Meillä on myös 5 vuotias lapsi, mutta hän on vielä sen verran pieni, että saattaa tehdä typeryyksiäkin joten häntäkin on vielä vahdittava. On siis hyviä puolia tuossa isommassa ikäerossa. Isompi jaksaa leikkiäkin kuopuksen kanssa vielä vaikka kuinka monta vuotta kun siihen on hyvä " tekosyy" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poika otti tosi innostuneesti pikkusiskon vastaan. Kun on noin paljon ikäeroa, niin lapset tavallaan painivat eri sarjoissa, eikä mustasukkaisuudesta ole tietoakaan. :-) Nyt kun pikkuinen on vähän kasvanut, niin sisarukset ovat alkaneet riitelemäänkin keskenään.

jotka iältään 2-20v ja ajattelen juuri kuten joku aiemmista, että leikkikavereita eivät kaikki ole eivätkä ole olleet keskenään. Sisaruus onkin elinikäinen juttu ja elämää on lapsuusvuosien jälkeenkin ja ikäerolla on silloin vähemmän merkitystä. Itsestään oppii paljon uutta, kun on eri-ikäisenä pienen lapsen äiti ja se on opettavaista ja antoisaa. Välillä raskastakin, kuten kaikilla äideillä. Isona plussana on lastenhoitoapu omasta takaa, kun on selvästi isompia sisaruksia. Summa summarun KANNATTAA!!!

Mun lapsilla on seitsemän vuoden ikäero. Nyt mulla on kotona teini ja sitten tää meidän " vauva" , joka on sekin on jo eskarilainen. Kuopuksen vauva-aikakin oli kiva, kun esikoinenkin odotti innolla ja tykkäsi auttaa vauvan hoidossa, siis sellaisessa mitä nyt sen ikäinen pystyy tekemään.

Esikoinen kun oli koulussa, niin saattoi antaa vauvalle kaiken ajan ja sitten oli ihana kun sai olla kotona kun koululainen tuli kotiin.

Vaikka sisaruksilla on " iso" ikäero, niin kyllä he löytävät yhteistäkin. Meillä vanhempi opettaa nuoremmalle " juttuja" , käy sen kanssa ulkona, pelaa ja vaikka mitä. Sunnuntaina he leipoivat yhdessä. Tappelee ne myös niinkuin sisarten " kuuluukin" .

Mä olen ollut tyytyväinen tähän ikäeroon lapsilla.

ja muistan pikkutyttönä miten olin ihan tajuttoman ylpeä isostaveljestäni, joka teki mun kanssa kaikkea coolia, kuuntelutti suomirockia kun muut kuunteli mörköoopperaa jne.

En osaa siihen sanoa, että mitä veljeni oikeasti tykkäsi siitä, kun joutui 10-15-vuotiaana säännöllisesti vahtimaan muutaman vuoden ikäistä pikkusysteriään :)

Leikkikaveria kaipasin pienenä kotiin, mutta kyllä isoveli oli silti ihana, vaikka olikin " liian iso" leikkimään kanssani!

Kaikissa ikäeroissa on puolensa, hyvät ja huonot. TUossa tilanteessa hyvä puoli on ainakin se, että kun esikoinen on jo noin iso, on luultavasti innokas vauvanhoitaja ja leikittäjä myös.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat