Vierailija

Olen tavannut mukavan monta vuotta suomessa asuneen turkkilaismiehen, mutta jokin asia kuiteskin askarruttaa. Onko muilla kokemukis välimeren miehistä???

Sivut

Kommentit (75)

Mieheni diggasi myös Pizza Enricoa silloin, kun se oli uusi juttu.

Vierailija:

Lainaus:

tv-pätkän, jossa Suosalon näyttelemä suomalaismies suivaantui elämäänsä ja pukeutui turkkilaiseksi? Rupesi pitsayrittäjäksi. Kova oli homma ja flaksi. Naurattiko? Mua kyllä.:)

Tuttavani pääsi kaksi vuotta sitten Raumalle opiskelemaan liiketaloutta englanninkieliseen koulutusohjelmaan turkkilaisen lukion todistuksellaan. Jätti tosin opiskelut kesken, kun perusti pizzerian. =) Mutta monessa amkissa on englanninkielisiä koulutusohjelmia ympäri Suomea. Kannattaa yrittää, jos tradenomin koulutus kiinnostaa. On lisäksi oikeutettu opintotukeen, jos olette naimisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

palestiinalainen ja hänellä on pakolaispassi mitä siis Venäjä eikä Viro hyväksy omien kansainvälisten pakolaissopimustensa takia, mutta eism. kun kävimme Italiassa hänen ei tarvinnut edes viisumia koska hänellä on tänne oleskelulupa.

-57.

Ei siis poikkeushaussa vaan englanninkielisten koulutusohjelmien haussa. Sinne olis varmaan hyvät mahdollisuudet päästä. Ja sitten vois hakea suomenkieliselle puolelle, jos se tuntuu mukavammalta...

Siis työkaverin mies oli Turkin kurdi, ja ainakin tämä mies hakkasi vaimoaan. Rouva oli raskaana 6kk:lla ja käsivarret mustelmilla. Kesken työpäivän mies kävi tarkastamassa, että rouva varmasti oli töissä, ja rouva ilmoittautui joka päivä puhelimella miehelleen, että " moi kulta, täällä ollaan" . Hirveetä oli katsoa vierestä herttaisen työkaverin peiteltyjä mustelmia.

Kun taasen muu eurooppa kyllä hyväksyy ja hän saa matkustaa vapaasti näihin maihin, mutta Viroon ei saa edes viisumia.. Se on kiinni millaset sopimukset ao. maitten välillä on.

Jo kymmenen vuotta ja kovin on tavallinen työssäkäyvä perheenisä. Illat makoilee sohvalla ja katsoo urheilua niinkuin kai aika iso osa suomalaismiehistäkin. Ei mikään ulkoilmaihminen, eli lasten kanssa ulkoilut on enemmän minun heiniä, mutta eihän kaikki ole muutenkaan. Puuhaa lasten kanssa kiitettävästi muuten, tekee hyvää ruokaa jne.

Tunnen jonkinverran maanmiehiään ja ihan laidastta laitaan löytyy tyyppejä (näitä Suomeen asetuneita), on eronneita ja karanneita, on pettureita ja uskollistakin uskollisempia, on lauhkeita lampaita ja tulisempia tempperamentteja. Siis ei kai auta kuin ottaa selvää, yleistämällä ei mitään selkoa saa.

Vierailija:

Lainaus:

Eihän suomesssa venäläisiä lääkäreitäkään päästetä suoraan potilaita hoitamaan. Ensin joutuu käymään perehdyttämisen, joka kestää vuosia. Tuskin kukaan meistä haluaa mennä tälläisen venäläisen lääkärin potilaaksi ilman tietoa suomen terveydenhoidon tilasta ja tehtävistä.

Sama juttu turkkilaisten kanssa. Turkissa koulutukset ovat erinlaisia kuin suomessa ja esim sähköjen vetäminen on vähän erinlaista.

Turkissa ei ole niin tarkkoja vaatimuksia asioiden suhteen.

Vierailija:

Lainaus:

Tunnen myös 11 turkkilaisen vaimoa ja 4 entistä turkkilaisen vaimoa, joista yksikään ei ole kertonut väkivallasta.

Johtopäätös: kurdimiehet hakkaa enemmän, tai sitten kurdien vaimot kertovat väkivallasta paljon avoimemmin kuin turkkilaisten =o)

Tai sitten tänne tulee niemomaan nämä parempaa elintasoa tavoittelevat taivaanrannan maalarit joilla on ollut kova elämä jo kotimaassaan, kurdien koulunkäynti mahdollisuudet millasethan ne Turkissa oikeen on?

Eikö kurdeja ole jokatapauksessa enempi kuin Turkkilaisia täällä? Tiedän myös yhden Turkkilaisen vaimon joka on menestyvä liikenainen, hän myös suhtautuu vähän nurjasti kurdeihin. Mutta eiköhän sekin molemminpuolista.

hyviä sängyssä ja erittäin mustasukkaisia ja väkivaltaisia. Turpaan tulee helposti. itse olen saanut kaksi kertaa turpaani ex-mieheltäni, turkkilaiselta.

Oma aviomieheni on kurdi Turkista. Yhdessä ollaan oltu 15vuotta ja edelleen hyvin menee. Kertaakaan en ole turpaani saanut, eikä ole miestä tarvinnut millään lailla pelätä.

Tunnen kymmeniä perheitä, joissa mies on ulkomaalainen. Suunnilleen saman verran ystäväperheistämme on täysin suomalaisia. Ulkomaalaisista ystävistämme en tiedä kenenkään hakkaavan puolisoaan. Suomalaisista ystävistämme 3 naista on lähtenyt useaan otteeseen lasten kanssa turvakotiin väkivaltaista miestä karkuun. Ystävistämme 3 miestä on humaltuneena mustasukkaisia/uhkaavia.

Oman kokemukseni perusteella minun pitäisi sitten varmaan yelistää, että kaikki suomalaiset miehet hakkaavat vaimojaan? Ovat alkoholisteja? Mustasukkaisia paskoja?

mun naapuri rouvan(ei nro 7) hakkaaja turkkilainen oli kurdi ja se toinen raskaana olevaa vaimoaan kuuroksi hakannut oli turkkilaista valtaväestöä.

vaikka onhan se selvää että jos heillä on siellä niin huonot olot ja lähdökohdat on mitä on, niin välttämättä ei voi kovin kummosia voi odottaa. Mutta sehän ei automaattisesti merkitse että kaikki sieltä tulevat ovat huijareita, joten otetaan ihmiset yksilöinä. Se on tervettä..

niiltä joilla ei ole eikä ikinä tule olemaan ulkomaalaista miestä! kumma kyllä, näillä naisilla tuntuu kuitnekin olevan varoittavia esimerkkejä yllin kyllin lähipiirissään..

itse olen sistä mieltä että vaikka väkivalta ei olekaan naisen vika, on olemassa naisia jotka hakeutuvat tietämättään suhteisiin hakkaavan miehen kanssa. itse en näihin naisiin kuulu ja mieheni saisi välittömästi kenkää mikäli hän koskisi minuun sormallaankaan niin että sattuu. minulla ei myöskään tee tiukkaa jäädä taloudellisesti yksin, eli en ole riippuvainen miehestäni.

tunnen kyllä yhden naisen itse jolla on suhteessaan vaikeaa ja mies lyö aina kun nainen on ollut todella " tuhma" (eli käynyt ulkona baarissa ja tulee humalassa kotiin).. olen yrittänyt keskustella tämän naisen kanssa, mutta hän nyt vaan pyhittää juomisensa sillä että mies on väkivaltainen ja että ei anna lyömisen enää koskaan toistua. kunnes taas..

joillain miehillä nainen on kunnian jatke ja he häpeävät kun nainen käy ulkona juhlimassa ja omat kaverit näkee ja muistuttaa siitä jatkuvasti. kenen vika? naisen joka juhlii ja jättää miehen kotiinsa vai miehen joka yrittää kontrolloida naistaan jottei oma maine tuhriinnu?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat