Vierailija

Tilanne on tämä; meillä on 2 alle 3v lasta, nuorempi on vajaa 1,5v. Mies on vakitöissä ja minä kotiäitinä. Minulle tarjottiin töitä muutamaksi kuukaudeksi ja epäröinnin jälkeen suostuin. Hoitopaikkoja ei meidän kunnassamme ole hyvin tarjolla, hoitopaikan saa tietää varmaan vasta viikkoa ennen töiden ja hoidon aloittamista.

Nyt minulle on iskemässä paniikki. Epäilyttää hirveästi viedä lapset hoitoon. He joutuvat joka tapauksessa ylimääräisille paikoille, eli täyttä tulee olemaan. Ei ole edes tietoa pääsevätkö samaan paikkaan. Minä pelkään että he eivät pärjää, että heillä on hirveä ikävä ja että varsinkaan pienempää ei ehditä pitää tarpeeksi sylissä ja hoivata. Hänellä on nyt vielä jokin äiti-kausi, ja hän tahtoo olla todella paljon minun sylissäni.

Mieheni on sanonut, että hänelle on ok jos menen töihin, mutta myös ok jos jatkan vielä kotona. Miehen tuloillakin pystymme elämään, koska osaan käyttää rahat järkevästi. Minun palkkani toisi hoitomaksujen jälkeen muutaman ylimääräisen satasen käytettäväksi.

En ole kirjoittanut vielä mitään työsopimusta, joten en ole sitoutunut mihinkään. Haluaisin ilmoittaa, että en pääsekkään tulemaan, mutta pelkään miten se vaikuttaa tulevaisuuteen. Mitä jos pomo laittaa juoruja liikkeelle siitä, miten epäluotettava ihminen olen? Mitä jos hän täällä pienellä paikkakunnalla mustamaalaa minut niin, etten tulevaisuudessa saa mitään työtä?

Mitä mieltä olette? Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Minulla sydän itkee verta ja haluan perua koko jutun, mutta onko se enää mahdollista tässä vaiheessa? Olenko minä vain höyrähtänyt kotiäiti, joka ei osaa ajatella järkevästi ja joka pelkää itse töihinmenoa ja alitajuisesti kääntää sen pelon koskemaan lapsia?

Mitä hittoa minä teen, että teen oikein?????

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pelkäät, että lapset eivät sopeudu hoitoon. No eivät kyllä parissa kuukaudessa ehtiskään. Kyllä siinä vähintäänkin kuukausi menee totuttelussa.

Molemmat oli avoimia ja sosiaalisia, ja pääsivät hyvään paikkaan ja sopeutuivat mielettömän hyvin, pienempikin reilussa viikossa! Mutta minä kadun että lähdin töihin. Harmittaa, vaikka kaikki sujui loistavasti!

Uran kannalta työllä ei ole merkitystä, työ on ihan hanttihommia pienellä palkalla, aikomuksissani on ollut opiskelu kunhan lapset ovat isompia. Olen käynyt tuossa paikassa tekemässä keikkahommia monta kertaa, joten uutta työkokemustakaan siitä ei merkittävästi kerry.

6, voisitko kertoa vielä tarkemmin miksi sinua kadutti silloin?

Ja vielä lapsista... En kerta kaikkiaan voi kuvitella jättäväni heidät itkemään hoitoon viikko toisensa jälkeen. En pysty siihen, en varsinkaan tällaisen työn takia.

Harmittaa että he edes kysyivät minua! Alan olemaan aika varma, että ilmoitan etten voi ottaa työtä vastaan. Ja sitten toivon parasta, ettei pomo suutu... Itseänikin ärsyttää tällainen sehlaaminen, mutta en luvatessani tiennyt mitään kunnan päivähoitotilanteesta yms.

Mikä on hyötysi työssä käynnistä?

Jos näet sen uran kannalta tärkeäksi, menet töihin. Siitä hyötyvät lapsesikin tulevaisuudessa, koko teidän perhe.

Itse kävin 2 kk töissä ja lapsi 1 v 4 kk oli 3 vkoa hoidossa ja loput isä hoiti kotona. Oli aivan sairas paniikki, joka osoittautui aivan turhaksi. Kyllä sitä kotona ollessa kuvittelee, että mitenkään muuten tämä perhe ei elä yhtä hyvin kuin niin, että äiti on kotona. Mutta kovasti teki mielelle hyvää työssä käynti. Huomasin, että elämähän jatkaa kulkuaan kivasti, vaikka äiti ei olekaan 24/7 paikalla.

Siis jos haluat mielummin olla lasten kanssa kotona, niin ole, koska se on taloudellisestikin mahdollista.

Voithan työnantajalle sanoa, että on niin vaikea järjestää hoitoa noin pieneksi ajaksi. Sanot, niinku asia on eli lapset joutuisivat olemaan ylim. paikoilla. Eli anna ymmärtää, että kyse on enemmän siitä hoitojärjestelyistä, kun työaikakin on vain pari kk kuin, että sinä olet alkanut epäröidä

Minä olisin kotona! Lapsesi ovat vielä kovin pieniä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat