Vierailija

Sivut

Kommentit (19)

tarkoitinkin niitä, jotka ihmettelevät, kun joku ostaa kymmenenkin lahjaa lapselleen, vaikka lapsi ei keneltäkään muulta saisi mitään. Pitävät kiinni jostain hienosta yhden lahjan periaatteesta, vaikka lapselle samaan aikaan tulisi sukulaisilta sen kolmekymmentä pakettia. 12

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on kaksi lasta, joille molemmille lahjoja ostavat vielä kummit ja isovanhemmat. Emme halua, että lapset hukkuvat lahjoihin, koska silloin mikään lahja ei erityisesti jää mieleen.

Esikoiselle:14 on jo odottamassa pukinkontissa:9

Vauvalle:14 lahjaa myös odottamassa pukinkontissa:)

Yhteisiä:Tällä hetkellä kaksi:)

Vielä aion ostaa molemmille adidaksen sisäpuvut. Ja yhteiseksi muumi-tietokoneen:D

Yks päivä pläräilin noita paketteja/lahjoja ja yllätykseksi huomasin, että molemmille on samanverran:D

Sanoisko, että molemmille ehkä sen 20pakettia ja tietty kummeilta ja isovanhemmilta tulee paketteja myös. Mutta niiden varaan en laske.

Ja kun itse olen saanut lapsena aina hukkua paketteihin, saman kohtalon haluan muksuilleni myös:D

Mutta meni vähän asia vierestä, anteeksi.

Mutta jos tarkemmin miettii, niin yksi paketti per lapsi riittää vallan mainiosti. On vaan aina pakko ostaa kaikkea:)

olen ostanut n. 5 lahjaa/lapsi. Sitten saavat vielä sukulaisilta ja kummeilta. Isovanhemmat antavat aina rahana, jonka säästän isompiin hankintoihin esim. kevätvaatteisiin tms. Jos vielä eteen tulee jotain kivaa, saatan ostaa. En kannata materialistista joulua, mutta en myöskään kanna siitä sressiä jos lapseni saa lahjoja useamman kuin kaksi. Meillä ostetaan leluja aika vähän muuten vaan, niin nauttikoon nyt jouluna!

Yleensä ollut tapana ostaa vain yksi paketti, saa kyllä ihan tarpeeksi sitten sukulaisilta ja kummeilta kamaa. Mä en halua opettaa lastani siihen, että jouluisin tulee kauhea lahjavyöry, eikä raukka enää sitten edes muista, mitä on saanut, saati osaa arvostaa niitä.

Lopputuloksena on noin 30-50 pakettia/lapsi. Suku on anteliasta ja minä en mene kieltämään ketään. Itse hukuin aina jouluna lahjoihin, mutta muuten en kaupasta saanut mitään ylimääräistä. Siksi tosiaan muistin olla kiitollinen ihan joka lahjasta. Voisi tietty olla eri juttu, jos joka kauppareisuulta olisi jäänyt lelu kouraan.

Turhaa en osta, enkä halua sitä myöskään muiden ostavan. Juuri äsken siskoni kyseli joululahdaideoita tytöilleni, laitoin toiveeksi toiselle pulkan ja toiselle yhden kirjan.

Tuskin 5v:mme kovin moisista edes ilahtuisi.

No asiaan: lapsemme saavat yhteisen PS 2:n plus kaikki tykötarpeet siihen. Siinä lahjaa kummasti! Lisäksi tulee sitten sukulaisilta ja kummeilta.

Vai pitäisikö mummoja, tätejä ja kummeja kenties kieltää ostamasta lahjoja? Kun tulee isosta perheestä, niitä läheisiä, jotka haluavat lasta muistaa, on paljon...

11

Esim. sukkahousuja, bodyja, lelun, pari.. Kaikkea hyödyllistä. Onpa sitten pois alta ens vuonna. Joulu on vaan hyvä tekosyy ostaa tavarat jo " valmiiksi" :) Eikö ole aika järkevää:) Ja koska isompi ymmärtää jo jotain, niin pitää nähdä, että saman verran saavat.. Ettei käy niin, että isompi saa 20lahjaa, eikä vauva saa yhtään:)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat