Seuraa 

Eli siis mitä olette mieltä? Kehtaanko vain kävellä nyt äitipolille sisään? Siis ilman, että soitan sinne ensin..? Kun epäilen, että mikäli soitan, niin käskevät olla vaan kotona.. Mutta haluan nyt saada tietooni, että mikä tilanne masussa on, en halua enää vain olla kotona! Eli siis tiistaina vuosin hieman vaaleanpunaista verta, siis aivan tosi vaaleanpunaista. Sen jälkeen on ollut jonkin verran supistuksia ja nyt tänään on ollut enenevissä määrin, ihan kivuliaitakin. Ja nyt viikkoja siis 5+3 (ehkä). Eli jos soittaisin polille, niin sanoisivat varmaan, että ole kotona ja odota ja seuraa tilannetta. Mutta en halua enää odottaa! Ei oo kivaa elää epävarmuudessa :( Mutta kehtaanko kävellä sinne nyt vaan ja vaatia tarkistusta? Kun oon näin alussa vasta.. Nauravatkohan mut pihalle sieltä..?

-Milea + Iitu 5+3

Kommentit (9)

Jos yhtään lohduttaa, niin itse vuosin kahden kahvikupillisen verran hetkessä rv 13+? ja kaikki oli hyvin. Kuulema raskauteen kuuluu vuotoja jotka tulevat istukan reunan alta tai kohdun suulta, tai mikä mistäkin. Syy usein epäselvä. Niin kauan kuin vuotoon ei liity kipua, niin ei ole syytä epäillä km:a. Itselläni on yksi km takana ja silloin kyllä vuosin yhtä paljon kuin menkkojen aikaan.

Pirpaliina rv 16+1

kun ei siellä ultrassa vielä hirveesti mitään näy, syke näkyy vasta 6+.

mulla kans oli ihan kirkkaan punasta vuotoo alussa,todella runsaasti. mutta tänään sitten kuulin eka kerran sydänäänet rv 12+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

päivystävällä lääkärillä ja pyydä sinne lähete. Hyvällä tuurilla myös sinun terveyskeskuksestasi voi jo löytyä ultralaite jolla ultrataan alapään kautta ja ei tartte mennä pidemmälle ollenkaan jotta asia selviää.

niinkään, vaan mielikuvistasi sen suhteen, pidetäänkö sinua aivan blondina vai ei. Uskaltaisin väittää, että saatat saada melko blondikohtelun, vaikka mielestäni ei sinänsä ole mitään pahaa siinä, että ihminen on terveellä tavalla utelias ja kärsimätön.

Itse olen hoitanut uteliaisuuteni varaamalla ajan yksityiseltä. Edellisessä raskaudessa menimme yksityiseen ultraan ihan vaan saadaksemme tietää sukupuolen, kun eivät sitä julkisella kertoneet, vaikka kysyimme. Tämän nykyisen raskauden varmistin yksityisellä jo viikolla 5, kun en yhtään kauempaa malttanut odotella. Eipä näkynyt vielä lyövää sydäntä, mutta ainakin sen sain kuulla, että löytyy sikiö sikiöpussista. Sitten odottelin pari viikkoa, kunnes ryysäsin taas ihmettelemään, ja onneksi sitten näkyi jo sydämenlyönnitkin.

Onneksi meitä ihmisluonteita on moneen junaan. Ymmärrän kuitenkin sen, että äitipolilla täytyy pystyä priorisoimaan ja tarjoamaan palvelua todellisen tarpeen mukaan, joten en suosittelisi menemään ainakaan varmistamatta ensin puhelimitse, onko mahdollisesti hukkakäynti tiedossa.

kirsi-mama rv 29+

... että on hyvin normaalia vuotaa hieman juuri rv 5 paikkeilla (puhuikohan jostain kiinnittymisvuodosta?) Minäkin vuosin tässä raskaudessa juuri rv 5 paikkeilla jonkin verran. Ekassa raskaudessa en vuotanut, mutta koko alkuraskaus oli kipuilevaa, koska jostain syystä minulla oli niin piukat paikat vatsassa, että kasvukivut olivat järkyttäviä (nyt toisessa raskaudessa niitä ei ole ollenkaan). Nuo kivut olivat kyllä aika kovia, joten voisiko sinulla olla vain niitä?

Jos asia kuitenkin pahasti vaivaa tai sinulla on lisäksi kipuja, niin yksityiselle ultraan vaan. Kaikki gynekologit yksityisellä puolella osaavat sen tehdä. Missä päin asut? Ainakin pääkaupunkiseudulla jos soittaa Diacorin/ Mehiläisen ajanvaraukseen, niin hyvin luultavasti jostain päin pk-seutua löytyy joltain gyneltä peruutusaika vielä samalle päivälle.

Tsemppiä, kaikki on luultavasti ihan hyvin.

Marjo

sanottiin alkuraskauden vuodoissa (jota tuli 2 viikkoa putkeen) että koska asialle ei ole mitään tehtävissä, on turha tutkia. Siinä sitten odotin jännityksellä, mitä tapahtuu. Mulla se vuoto onneksi lopulta loppui. Olin juuri 2kk aiemmin kokenut keskenmenon ja se lisäsi pelkoa. Mut keskenmeno alkoi heti kovalla vuodolla ja kivuilla, ei pienellä jatkuvalla vuodolla. Ymmärrän hyvin et tekisi mieli mennä tutkimukseen, mutta eihän se tosiaan auta mitään, kun oot noin alussa. Jos haluat tutkimukseen välttämättä, ehkä yksityiselle?!

Itselläni tuli tuhruvuotoa moneen otteeseen rv 12-14. Äitipolilla oltiin kyllä puhelimessa ystävällisiä ja avuliaita, mutta eipä minua sinne otettu. Sitä en kyllä kokeillut, että olisin kävellyt etukäteen soittamatta sisään. Koska viikkoja oli tuon verran, kävin parilla ylimääräisellä neuvolakäynnillä ihan vain kuuntelemassa sydänäänet dopplerilla.

Kuulin yhdeltä ystävältäni myöhemmin, että tälle äitipolille voi mennä vasta rv 20 jälkeen. Alkuvaiheen vuodot ovat niin tavallisia eikä niille oikein voi mitään.

Sinuna menisin yksityiselle ultraan tai yrittäisin päästä omalle terveysasemalle. Sitä en tiedä, kuinka ystävällinen vastaanotto siellä on.

Itse olen tämän raskauden aikana käynyt äitipolilla kaksi kertaa: joskus rv 22, kun oman terveysaseman päivystävä lääkäri antoi lähetteen sinne kivuttomien ja jo muutaman viikon jatkuneiden supistelujen takia. Soittamatta menin polille muutamaa viikkoa myöhemmin, kun vuosin kirkasta verta ihan vähän.

Tiedän, että epätietoisuus on kauheaa ja asiaan haluaisi varmuuden, mutta valitettavasti ammattilaisetkaan eivät voi ennustaa, mitä tulee tapahtumaan. Vuodothan ovat kyllä kovin yleisiä ilman, että mitään on vialla. Toivon kovasti, että samasta on kyse sinunkin kohdallasi!

Olin itse samanlaisessa tilanteessa reilu vuosi sitten ja kovasti olisin halunnut mennä näytille, mutta eipä ne sinne tuollaisessa tilanteessa olevia ota. Itse soitin sairaalaan ja sanoivat, että juuri noilla viikoilla monilla saattaa esiintyä verenvuotoa (on kuulemma yllättävänkin yleistä), kun istukka alkaa kehittyä. Pyysivät tulemaan vasta, jos kivut tulevat sietämättömiksi ja verta alkaa tulla todella paljon. Mutta en siis tiedä mitä olisivat tehneet, jos olisin vain marssinut sisään.

Itselläni tihkutti verta (yhden illan verta tuli runsaamminkin) useampanakin päivänä viikoilla 5-6 ja vatsaan ja selkäänkin vähän koski. Olin ihan varma keskenmenosta. Yksityisellä gynellä kävin parikin kertaa tarkistuttamassa tilanteen ja kaikki oli hyvin ja terve vauva syntyi.

Tsemppiä kovasti!! Toivottavasti kaikki sinulla hyvin!

Monesti raskauden alkuvaiheessa kuvio-> päivystykseen joko tk lääkärille tai yksityiselle, josta laittavat lähetteen eteenpäin. Äitiyspoli ottaa vastaan usein vasta h 22 jälkeen eli alkuraskauden verenvuodot usein lähetetään gynekologiselle poliklinikalle, mutta tosiaan lähete lääkäriltä tarvitaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat