Vierailija

siksi ostaa omille lapsille paljon vaatteita ja tavaraa?

Kommentit (9)

Oli tosi vaikeaa totuttautua nuorena aikuisena siihen, ettei saanut mitä halusi. En osaa vieläkään kunnolla suunnitella rahankäyttöäni enkä osaa säästää. Mutta olen oppinut erottelemaan, mitä haluan ja mitä tarvitsen. Meillä on tosi vähän rojua enkä halua lisää, en aikuisille enkä lapsille.

Kun se munköyhä lapsuus oli kuitenkin tosi hyvä lapsuus : )

JA tässä maailmantilassa jokaisen pitäisi ajatella vähän pidemmälle niitä lapsiaan, onko järkeä ostaa tuhottomasti roinaa, kun muutenkin on tää maapallo jo aika huonossa kunnossa. Kulutustottumukset on ainoita, joilla näihin asioihin vaikutetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tosi harvoin saatiin mitään uutta..kaikki vaatteet oli kirppareilta,samoin lelut..kukaan ei halunnu koskaan tulla meille leikkiin kun ei ollut uusimpia muotileluja...nyt omilla lapsilla on aivan liikaakin leluja, en nyt kuitenkaan ole niitä mielin määrin ostellut,joskus harvoin kun on varaa..jouluna ja synttäreinä saa sitten yhden kalliimman lelun. sukulaisilta tulee sit lisäksi kaikennäköistä...

Minä olen aivan keskiluokkaisesta perheestä. Emme me kamalasti saaneet mitään tavaraa, mutta eipä kukaan muukaan 70-luvulla saanut. Mutta ei tarvinnut köyhäillä kuitenkaan.

Minä en osta lapsilleni paljoa. Mutta veljeni on aivan mahdoton. Lapset saavat vaikka kuun taivaalta. Ihan, ihan kaiken. Vaikka tavaramäärä oli meillä sama lapsena.

Haluaisin niin antaa omille lapsilleni edes jotain niistä asioista, joista itse jäin paitsi. Mutta epäonni tuntuu vaan sinnikkäästi seuraavan mua. Surettaa niin lasten puolesta tällainen köyhäily..

se, missä haluan käyttää rahaa enemmän kuin omassa laposuudessani lapsille, ovat lasten itse haluamat harrastukset, matkustaminen joskus ja se, että jos lapsi joskus itse jotain haluaa, voin sen myös ostaa.

ostan lapsillen kaiken, eikä mulla ollut lapsena varmaan kuin pari lelua. Nyt kerätään tytölle Littlest Pet Shop-sarjaa ja pojalle legon dubloa.

Kirjoja ja dvd-levyjä on satoja. Kyllä ihan varmasti on useampi tuhat euroa tuhlattu lasten leluihin.

Leluja saatiin vain jouluna ja synttäreillä, eikä sillonkaan kalliita. Muistan miten ihanaa oli kun oli kauan jotain halunnut ja vihdoin sai viikkorahasta säästettyä ja ostettua. Omalleni en halua ostaa kauheasti leluja. Vaatteitakin ostan maltillisesti, haluan kyllä käyttää uusia vaatteita lapsellani, mutta ostan alennusmyynneistä enkä merkkivaatteita. Lapselleni haluan opettaa rahan arvon sekä sen ettei kaikkea voi saada mitä haluaa. Ja tietysti että elämässä on paljon paljon tärkeämpiä asioita kuin materia.

mutta siitä opin vain sen, että en osta omillenikaan tavaraa ja krääsää, vaan annan paljon aikaani. Rahaa olisi, mutta roina ei tunnu tarpeelliselta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat