Seuraa 

Nyt on niin kamala olo etten tiedä mitä tekisi. Vauva väärän imuotteen vuoksi sai minun rinnanpääni haavaumille. Tekee niin kipeää kun syöttää ettei millään meinaa sitä pystyä tekemään. No, olen yrittänyt antaa terveenpää vähän enemmän ja seurauksena kipeä alkaa pakkaamaan ja tervekin alkaa haavautua.

Olen laittanut Bepanthenia rintaan ja pitänyt puuvillaista pehmyttä liivisuojaa päällä. Ihan ilman mitään ei voi olla kun palelee. Siis apua mitä minä teen, tätä jatkunut jo kolmatta päivää eikä mitään muutosta ole tapahtunut!

Kommentit (3)

Hei,

oletko jo katsonut vinkkejä imetystukilistalta? Tästä linkistä löytää ainakin jotain apuja: http://www.imetystukilista.net/faq/nannikipu.php

Kuten edellinenkin vastaaja sanoi, rinnoille kannattaa antaa paljon ilmakylpyjä. Liivinsuojien sanotaan repivän rinnanpäät uudelleen auki. Itse olen laittanut maidonkerääjän suojaamaan rikkinäistä rintaa tai sitten kuljin vanhassa mahdollisimman ohuessa puuvillapaidassa, jotta rinnat eivät hautuisi. Imetyksen jälkeen rintaa suojaamaan voi puristaa muutaman tipan maitoa, minulla ainakin tuntui auttavan.

Jos toinenkin rinnanpää alkaa rikkoutua, imuote kannattaa tarkistaa vielä kerran. Tuolta imetystukilistalta saa vinkkejä siihenkin.

-Tintti

Hei Valkyria. Et todellakaan ole yksin tämän ongelmasi kanssa. Monet ovat sen kohdanneet ja monet yrittävät sen selättää. Sait jo hyviä vinkkejä yllä, mutta tässä vielä pari lisävinkkiä.

Arkoihin ja rikkoutuneisiin rintoihin voi sivellä myös Lansinohia, jota saa apteekista. Sitä ei tarvitse pestä pois ennen imetystä. Minulla se auttoi.

Rintatulehduksen kanssa ei ole leikkimistä. Vältät sen jo edellisten kertomalla vinkeillä: lämmitä rintaa, että maito heruu ja pumppaa sitten rinta tyhjäksi.

Imetystukilista on tosi hyvä. Jos haluat henkilökohtaisempaa neuvontaa esim. vauvan imuotteen korjauksessa (jos sitä enää korjata tarvitsee), voin suositella imetysneuvojaa. Meillä hän auttoi oikeille raiteille. Täällä on hyvää tietoa imetyksestä ja täältä voi myös tilata imetyksen ohjaajan kotikäynnille pääkaupunkiseudulla: http://www.silkkipaa.fi

Jaksamisia!

Mupsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Anna myös ilmakylpyjä. Näin minä sain paranemaan haavat. Tuskaa on imettää, mutta yritä silti hampaat irvessä imettää kummaltakin puolelta ettei maito keräänny toiseen liikaa. Voithan myös koittaa lypsää toiselta puolelta maitoa.

Jotkut ovat käyttäneet rintakumia tässä tilanteessa, itsellä ei siitä kokemusta. Mutta ei pitäisi ainakaan imetyksen sattua silloin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat