Vierailija

Kelan iltapalvelu ei osannut auttaa.....

Siis olen nyt ollut kotona Espoossa yhden lapsen kanssa ja saanut siis kotihoidontukea ja kuntalisää. Olen kuiten aloittamassa työt syyskuussa ja koska kaupungilla ei ollut osoittaa päivähoito paikkaa vasta kun 4kk kuluttua (mulla siis uusi työpaikka tiedossa enkä tiennyt saanko paikan vai en ja aloittaa pitää heti joten en voinut aiemmin laittaa jonoon).

No, yksityinen paikka maksaa 660 euroa/kk ja nyt ihmettelen mitä tukia saamme? Siis pitääkö hakea yksityisen paikan tukea vai voinko jatkaa kotihoidontuella? Lapsi on 2v2kk vanha?

Auttakaa te paremmin tietävät kun ei edes Kelan virkailija tiennyt :)

Kommentit (6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vantaalla ainakin on kaikki tuet eri hoitomuotoihin lueteltu nettisivuilla. Jos lapsi menee yksityiseen päiväkotiin, perhe saa tukea, joka maksetaan suoraan hoitopaikkaan. Vantaalla tuen suuruus riippuu lapsen iästä ja hoitopaikasta (pk, pph..) alle 3vuotiaalle tuki on huomattavasti suurempi kuin yli 3 vuotiaalle.

Ihme, ettei Kela osannut tätä neuvoa, itse sain aikoinaan Kelalta jopa kopiot mukaan kaikista "sivuista" ja kertoivat tarkastimillä hakemuksella haetaan mitäkin tukea. Kelassa siis oma hakemus yksityisen hoidon tukea varten.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat