Vierailija

Joulupuu on hyväntekeväisyysprojekti, jonka tavoitteena on antaa joululahja niille helsinkiläislapsille, jotka todennäköisesti jäisivät muuten ilman Joulupukin tuomisia.

Keskuspuiston nuorkauppakamari toteuttaa projektin yhdessä kauppakeskus Forumin, yhteistyöyritysten sekä Helsingin kaupungin sosiaalitoimen kanssa. Helsingin sosiaalitoimisto varmistaa lahjojen jakelun niin kodin ulkopuolelle sijoitetuille lapsille ja nuorille kuin avohuollon piirissä oleville lapsiperheillekin.

Paketteja odottaa tänäkin vuonna moni lapsi ja nuori.

Yksistään pääkaupunkiseudulla lastensuojelun piirissä oli vuonna 2005 yli 7 650 lasta. Sijaishoidossa näistä lapsista oli yli 2 500, pääosin 6-12 -vuotiaita. Koko maassa lastensuojelun piirissä oli yli 56 350 lasta, joista kodin ulkopuolelle sijoitettuna oli lähes 15 000 lasta. Viimeisten vuosien aikana huostaanotot ovat kasvaneet vuosittain 2-5 %. Joulupuu haluaakin saada ihmiset tiedostamaan laajemmin lähiympäristönsä tarpeet ja miettimään, mitä juuri minä voisin tehdä lasten hyväksi.

PROJEKTEJA ON MUISSAKIN KAUPUNGEISSA! AUTA!!!!

Sivut

Kommentit (54)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse olen laittanut Pelastusarmeijan joulupataan paketteja, joissa on ollut vähän käytettyjä leluja. Niihin kirjoitetaan kortti, minkä ikäiselle lapselle ja tytölle vai pojalle lahja sopii. Kannattaa kuitenkin olla rehellinen itselleen sen suhteen, kuinka hyväkuntoisia ne omat vanhat tavarat ovat. Esim. duplot eivät paljon käytössä kulu, mutta joku pehmolelu voi nuhjaantua äkkiäkin todella käytetyn ja ikävän näköiseksi. Ei ole kiva köyhänkään lapsen saada lahjaksi likaista/rikkinäistä tavaraa.

Vierailija:

Lainaus:

Eiköhän sijoitetut lapset saa lahjoja niiltä sijaisvanhemmilta? He saavat siis lahjat sijaisvanhemmilta, ehkä joiltain sukulaisilta ja sosiaalitoimistolta tämän projektin kautta. Suomessa on paljon ydinperheitä, joilla ei ole varaa ostaa lahjoja lapsille, mutta heitä ei tällaiset projektit saavuta.

Vai tunnetko lahjansaajia kohtaan kenties kateutta? Anna osoite, niin lähetän sinullekin paketin.

ihmiset saavat itse valita minkäikäiselle ostavat lahjan. Se viedään keräyspisteeseen josta ne kuljetetaan sosiaalitoimeen. Sosiaalitoimistot jakavat tarvitseville lapsille.

Meidän pienemmässä kaupungissa sossu on antanut listan lapsista (vain sukupuoli ja ikä) jotka tarvitsisivat lahjan. Tämä tieto roikkuu puussa ja ihmiset saavat valita minkä niistä ottavat. Meillä ei toivota tiettyjä lahjoja vaan kaikki käy.

Vierailija:

Lainaus:

Eiköhän sijoitetut lapset saa lahjoja niiltä sijaisvanhemmilta? He saavat siis lahjat sijaisvanhemmilta, ehkä joiltain sukulaisilta ja sosiaalitoimistolta tämän projektin kautta. Suomessa on paljon ydinperheitä, joilla ei ole varaa ostaa lahjoja lapsille, mutta heitä ei tällaiset projektit saavuta.

Kuusi sijaitsee Koskikeskuksen Keskusaukiolla

9.-17.12.2006

arkisin kello 16-19

lauantaisin 11-17

sunnuntaisin 12-17

Lisätietoa löytyy Tammerkosken Nuorkauppakamarin sivuilta

Olen jo osallistunut pienellä summalla toisenlainen lahja keräykseen, mutta tekisi mieleni auttaa myös kotimaassa avun tarpeessa olevaa perhettä.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Vai tunnetko lahjansaajia kohtaan kenties kateutta? Anna osoite, niin lähetän sinullekin paketin.

Minulla ei kuitenkaan kantti kestä ottaa lahjoja vierailta ihmisiltä. Meillä onneksi joulumieli tulee muutenkin kuin vain lahjojen kautta. Viime vuonna tyttäreni näki sellaisen lahjojen keräyspisteen ja ihmetteli, miksi me emme tai siis meidän lapset saa sieltä lahjoja. Sanoin vain, että minä en tiedä, miten lahjan saajat valikoidaan. Yleisin selitykseni lahjattomuudelle on, että meillä vain nyt ei satu olemaan rahaa ostaa lahjoja. Ostamme sitten, kun taskussa on jotain, millä voi ostaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat