Seuraa 

Voiko runsas limaisuus nielussa liittyä maitoallergiaan? 4,5 vuotiaalla pojallamme on maitoallergia ja sitkeää limaa on ollut nielussa jo puolen vuoden ajan.

Viikko sitten poika sai joulupukilta suklaakarkin ja söi sen ennen kuin kukaan kerkes estellä. Nyt on ollut syömättä viikon, mikään ruoka ei mene alas, pahoinvointia on. Nielussa on myös tosi paljon limaa, poika sylkee sitkeää ruskean vihreää limaa koko ajan.

Aikaisemminkin on ollut sama homma, kun on vahingossa saanut maitoa.

Voikohan tämä limaisuus liittyä allergiaan? Onko jollakin kokemusta?

Kommentit (2)

Mulle allergialaakari totesi joskus lapsena juuri etta mun limaisuus voi hyvinkin olla maitoon liittyvaa; siskollani oli paha (suolioireinen) maitoallergia, mulla ei, mutta kyllakin vuotava nena ja jatkuvasti artyneet nenan ja nielun limakalvot. Pohjois-Amerikassa ainakin oltiin muuten sita mielta etta maito lisaa limaneritysta terveellakin, eli flunssaiselle suositeltiin maitotuotteiden valttamista. Suomessa en ole tasta kuullut sanottavan (tosin suomalainen perusdieetti on niin maidon lapitunkemaa etta voisi olla paha siita sanoakaan...).

maitoallergia ja limaisuus yhteen. Ainakin meidän pojalla (pienempänä todettiin selvä maitoallergia) maito ja muut maitotuotteet aiheuttivat limaisuutta pienempänä aika paljonkin. Pahin oli nimenomaan raaka maito, mutta jonkin verran limaa tuli myös jätskistä jne. Tiesitkö, että myös sokeri aiheuttaa usein varsinkin allergisille limaisuutta? Yhä vieläkin meillä karkkipäivinä poika alkaa helposti " kurluttaa" kurkkuaan ja rykii koska karkkien sokeri aiheuttaa limaisuutta kurkkuun. Pienempänä ei tämän vuoksi esim. annettu paljoakaan suklaata syödä, koska se oli pahin limaisuuden aiheuttaja. Voisit kokeilla maidon pois jättämistä varsinkin nuhien aikaan, samoin suklaa vähäksi aikaa pois ja rajoitetusti sokerituotteita. Itse en anna pojan esim. kröhätautien yhteydessä syödä paljoa makeaa, enkä anna juoda maitoa (vettä tai vähäsokerista mehua mieluummin) koska ne pitkittävät kröhän paranemista selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat