Vierailija

Kommentit (9)

puistomainen vehreä ympäristö, väljempää rakentamista kuin nykyään, korkeat huoneet, vanha lautalattia, avarat huoneet (paitsi kylppäri), kauniit lasiovet, raikas ilma (ei koneellista ilmastointia), hengittävä ja jämerä talo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huonejako toimii, hukkatilaa ei juuri ole. Huoneet ovat tässä " mallissa" isoja, olen nähnyt kyllä ahtaankin oloisia rintamamiestaloja. Meillä on alkuperäiset ihanat portaat ja sisäovet. Säilytystilaa on yllin kyllin (iso kellari ja ullakko).

Talo on hyvällä paikalla, kuten sen ajan talot yleensäkin. Salaojia ei tarvita, koska maa läpäisee kosteutta tosi hyvin, eikä vesi jää seisomaan talon alle.

Tunnelmaa on, vaikka paikat ovat koko ajan vähän korjauksen tarpeessa. Remonttia tehdään hiljalleen ajatuksen kanssa.

laittaa myyntiin meidän 4h+k n 90 m2 Espoosta 60-luvun lopun talosta. Tämän hyviä puolia on avarat, isot huoneet, suuret ikkunat ja Tunnelma.

Todella isot huoneet ja järkevä pohjaratkaisu. Isot ikkunat, joten ihanan valoisa asunto. Täällä on alkuperäiset vaatekaapit ja keittiönkaapit yms. jotka on aika hauskat =) Aikaisemmin asuin 70-luvun kerrostalossa, joka oli aika samanlainen, mutta siinä oli pienemmät ikkunat, vaikka nekin oli isot. Huoneet oli suht samankokoiset. Mä asuisin mieluiten just 60- tai 70-luvun kerrostalossa noiden isojen huoneiden ja ikkunoiden takia. Uusissa taloissa on ahdistavan pienet huoneet ja ikkunat ja kaikkea ihme kikkailua huoneissa, joten niitä on vaikea sisustaa. Ulkoapäin nämä 60- ja 70-luvun kerrostalot on kyllä aika rumia. Ulkoisesti tykkään eniten 50-luvulla tai sitä ennen rakennetuista kerrostaloista.

70-luvun asunto, kerrostalo: Isot huoneet (suorastaan valtavat verrattuna moniin nykyasuntoihin), selkeä huonejärjestys ja helppo sisustaa. (Ehjiä seiniä toisin kuin uusissa usein.) Erillinen keittiö, saa oven kiinni ja tiskit tms eivät näy olohuoneeseen. Läpitalon asunto, vähän naapureita.

Alue rakennettu väljemmin kuin lähelle rakennettavat uudet alueet.

Uusille alueille usein muuttaa lapsiperheitä, joiden lapset ovat n. 10-20 vuoden kuluttua rakentamisesta teini-iässä, jolloin alueet ovat usein levottomampia. Täällä ne ovat ehtineet jo kasvaa " ulos" kymmenisen vuotta sitten. Vanhan maineen vuoksi asunto oli kuitenkin edullinen, vaikka nykyisin talossa/alueella asuu kaikenikäisiä ja aika paljon vanhojakin ihmisiä. (Ei kuitenkaan yhtään kyttääjää:)

Molemmat aivan ihania. 50-luvun asunnossa paljon valoa, kauniit ikkunat ja lämmin tunnelma. 60-luvun talossa taas todella isot ikkunat, paljon valoa, hyvä huonejako . En usko koskaan muuttavani 60-lukua uudempaan taloon tai asuntoon.

On hieno, ahdas tosin. Päältä ja siältä taysin remontoitu, kukaan ei arvaa niin vanhaksi. Itse olen nähnyt ne hirveässä kunnossa, joten tiedän. Huono imanvaihto ja äänieristys kummallinen. Naapurista kuuluu puhe muttei oman asunnon toisesta makkarista?!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat