Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mulla hampaat ihan tosi järkyssä kunnossa ja lääkäriin pitäis mennä...olen monta vuotta kärsinyt jo särystä, mutta pelko voittaa senkin.

En edes kehtaa mennä enään, koska hampaat näyttää ihan 80-vuotiaan hampailta.

Taidan olla ainut tällainen suomenmaassa, tsempatkaa mua, pyydän.

Kommentit (7)

Päivää ennen alkaa paniikkioireet, vapina, hengenahdistus, univaikeus.

Sitten makaan jäykkänä hammaslääkärin tuolissa, nojaan taaksepäin niin voimakkaaasti, että lääkäri luulee minun menevän läpi selkänojasta.

Itken, tärisen. Kun hoito on ohi ja pääsen kotiin, voimani ovat ihan lopussa ja nukun loppupäivän. Huomaan aina ettei mitään kamalaa tapahtunutkaan, mutta se ei auta seuraavaa kertaa yhtään. Viimeksi sain kerrottua lääkärille vaivastani ja hän otti minut tosissaan, ei edes yrittänyt käskeä rentoutumaan. Antoi reseptin seuraavaksi kerraksi 5mg pameihin. Katsotaan onko niistä apua.

Minua hävettää ulista ja täristä hammaslääkärin tuolissa kuin joku kidutettava sotavanki. Koskaan ei ole tapahtunut mitään sellaista mistä olisi jäänyt traumoja, tai en ole varma.

Te muut jotka kammoatte hammaslääkäriä, pelkäättekö muutenkin lääkäriä, sairaalaa, verikokeita ja kipua? Mulle synnytyskin oli niin kauheaa että luulin kuolevani, repeäväni kahtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä olin 10 vuotta käymättä hammaslääkärillä, kun en uskaltanut.

Suuri häpeä oli jo ajatella mitä lääkäri ajattelee nähdessään hampaani.

Mutta ei siellä sitten ollutkaan yhtään kauheaa.

Ja puudutuksesta minulla oli kauheat muistot, totuus olikin ettei yhtään sattunut, ei puuduttaminen eikä mikään sen jälkeen. En tiedä sitten, onko puudutteet kehittyneet.

Ja positiiviset kokemukseni ovat ihan kunnallisesta hammashuollosta.

mulla ei ole ollut viiteen vuoteen reikiä ja lääkäri on sanonut että näillä pitäis mennä 100 vuotiaaksi. hah, on niitä kyllä aikoinaan paikattukin. odotushuoneessa lehti tärisee kädessä. luen muka aikani kuluksi jos olen yksin. muitten aikana en. keksin puheentynkää muitten kanssa. pakko panna side pöksyyn kun tuntuu että pissattaakin koko ajan. voi härrekyyd, oon varmaan ihan pimee...

mutta se hammaslääkärien urputus ja kysely mm. makeiden syömisestä ja mehujen juomisesta tympii - sitä tuntee 30v itsensä ihan 10 vuotta vanhaksi silloin...

Tosi hyvä sulle kuitenkin, että olet jo niin pitkällä että olet tilannut ajan ja huomenna menossa sinne!!! Huomenna tähän aikaan tuo käynti on jo ohi, uusia ehkä tulossa, mutta ainakin homma on jo hitusen paremmalla puolella. :)

Nykyään on tosi hyvät puudutukset ja pintapuudutukset eli ei satu oikeasti. Mäkin pelkäsin vuosia ihan turhaan. Sano kun menet että pelottaa, sekin auttaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat