Seuraa 

En tosiaankaan tiedä enään mitä tehdä 5-vuotiaan poikani kanssa...Hän kiusaa 3-vuotiasta veljeään päivittäin...puree,tönii,potkii,vie lelut käsistä, repii hiuksista jne...Velipojan naama on koko ajan mustelmilla ja hampaan jälkiä joka puolella...käsissä,selässä jne.Meno on välillä niin kauheaa etten tiedä mitä tekisin. Oon kokeillu ihan kaikkea...jäähypenkkiä, yrittäny jutella asiasta jne...mutta tuntuu ettei mikään auta. Pelottaa että satuttaa vielä kunnolla velipoikaansa kun en voi koko ajan olla vieressä vahtimassa. Puolivuotiasta velipoikaa kohtelee tosi hellästi. Nyt on alkanu tuleen myös sellasta että yrittää purra ja potkia myös mua kun kiellän. Käytiin keväällä perheneuvolassa juttelemassa asiasta ja pojalle tehtiin kehitystasotestejä ja niissä jotain ilmeni mutta sieltä en saanu juurikaan mitään ohjeita tms.

On myös tosi levoton...ei jaksa keskittyä mihinkään ja leikkimisestä ei taho tulla mitään...

Tää on tosi raskasta koko perheelle ja itellä on voimat ihan loppu pojan kanssa. Päiväkotipaikkaa jonotetaan mutta eivät pidä mitään kiirusta kun oon kotona ja ei vissiin meän paikkakunnalla kauheesti vapaita paikkoja ole edes...

Jos jollakin on neuvoja tai kokemusta tällaisesta niin otan ilo mielin vastaan vinkkejä...

Kommentit (1)

pystyykö hän ilmaisemaan itseään sanallisesti, siis tunteitaan, esim " mua harmittaa kun sä äiti et leiki mun kanssa vaan vain pikkuveljen" tms. Jos puheen ilmaisu tökkii, lapsi helposti siirtää ilmaisun fyysiseen toimintaan. Jos pystyy ilmaisemaan, mitä kertoo?

Jotenkin tässä kyllä kuulostaa siltä että ihan tälläinen vertaistuki tai nettineuvo ei riitä jos lapselle ei tosiaan mikään " tavallinen" ojennus tehoa. Eli kyllä kehottaisin juttelemaan neuvolassa/neuvolapsykologilla jne tai siis ottamaan yhteyttä sinne uudestaan jossa lasta jo tutkittu.

Vielä yksi vinkki: oletko kokeillut olla 5-vuotiaasi kanssa kaksin vaikka koko päivä? Muut muksut mummulle tai isille. Antaisit todella aikaa ja huomiota ja menisitte juuri hänen ehdoilla, hän saisi päättää esim vaikka käynnin uimahallissa tai jotain erityyistä.

Olisko kuitenkin niin että esikoinen jää arjen tohelluksessa jalkoihin ja kun negatiivista palautetta tulee koko ajan, se synnyttää kielteistä minäkuvaa.

Voimia ja viisautta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat