Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei!

En tiennyt minne pinoon olisin vastannut, joten laitoin kokonaan uuden aloituksen.

Hienoa, että sait lääkärin vakuutettua!!! Itse aina päätän olla tiukkana ja pitää oman puoleni, mutta sitten kuitenkin jänistän loppumetreillä ja en väitä mistään vastaan..:) Kyllä itseoppineena olen sitä mieltä, että sinun TSH oli kyllä aika korkea.. Olikos sinulta otettu se T4V? Ja TPO:ta suosittelevat myös otettavaksi.

Se on jännä miten lapsettomuuspuolella tutkitaan niin pintapuolisesti nämä asiat, vaikka esim. minulla oli suurentunut kilpirauhanen (se todettiin myös Väestöliitolla) ja omilla sisaruksilla muita autoimmuunitauteja. No, minulla kävi onni siinä mielessä, että tämä löydettiin jo näin alkuvaiheessa hoitoja.

Minulla aloitettiin lääkitys puolikkaalla lasten tabulla (0,025) ja sitten kahden viikon päästä annosta nostettiin yhteen kokonaiseen. Kuukauden päästä lääkityksen aloituksesta tuli takapakki olossa ja arvoissa, joten annosta nostettiin ensin puoleentoista ja siitä kahden viikon kuluttua kahteen kokonaiseen (=puolikas aikuisten annosta). Tätä annosta syön nyt jo viidettä viikkoa ja olo on pysynyt hyvänä. Oletan siis että tämä on hyvä annos. Se nyt kyllä selviää vasta seuraavissa verikokeissa. Tammikuun alussa minulla onkin seuraava aika endolle.

Kävitkös sinä nyt työterveyshoitajalla vai lapsettomuuspuolella? Itse suosittelen kyllä myös yksityistä endokrinologia. Foorumilta löytää aika hyviä kokemuksia esim. ketjusta pk-seudun lääkärit (tai joku vastaava..) Itse sen ketjun perusteella päätin seuraavan lääkärin, kun edellinen jäi äitiyslomalle.

Toivossa elän, että päästäisiin jatkamaan hoitoja tammikuussa. Ja ajattelin kyllä lunastaa paikkani siellä alkuvuoden plussajunassa..;) Ja kyllä meille tuonne Hoidokkeihin mahtuu lisää tammikuun piinailijoita, jos kiinnostaa!

-Tuittu-

Sivut

Kommentit (33)

Sinun edellinen viestisi olikin vilahtanut ohi silmien.. Pahoittelut! Kiva kun kävit piipahtamassa sitten tuolla toisessa pinossa!

Joo, olihan se testi aikaisin, mutta meillä on tänään juhlat joita varten ajattelin testata. Tosin olen kyllä 100% varma, että ei tuolla vatsassa sitä vauvanalkuakaan ole.. Kai nyt testi olisi edes haamun antanut. Kuten jo tuonne Hoidokkeihin ja Ensikoihin kirjoitin, niin ei kyllä ole yhtään luottavainen olo näiden hoitojen onnistumiseen. Miksi me oltaisiin niin onnekkaita että onnistuttaisiin? Tosi valoisia ajatuksia siis täällä tänään..:)

Hienoa että TSH oli noin kivasti laskenut ja pääsette jatkamaan myös hoitoja!! Täällä on kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että teille noi hoidot toisivat sen ikioman vauvan. Olitkin laittanut oman pinon viikon 6 IVF:läisille.. Seurailenpa sitä sitten ahkerasti! Ja vielä kerran jaksan sinua kosiskella tuonne Hoidokkeihinkin..;)

Me oltaisiin haluttu mennä ensi perjantain (2.2.) Interpedian infoon, mutta se oli täynnä..:( Seuraava on 30.3. ja ollaan nyt sitten ilmoittauduttu (tai mies ilmoitti) itsemme sinne. Mikä info PELAlla on 13.2.? Yritin etsiä niidenkin infoja, mutta löysin vain sellaisen joka on 1.2. ja tarkoitettu lähinnä neuvonnan jo aloittaneille. Heti alkoi kiinnostaa..:)

Hyvää viikonloppua!!

-Tuittu pp12, kp28-

Siis aivan ihanaa!!! On pakko lähettää tämä nopeasti sillä kone on taas heittänyt minua ulos joka kirjoittelulla.. Palaan huomenna kommentoimaan enemmän!!

Siis aivan MAHTAVAA!!!!!! OnneaOnneaOnneaOnneaOnnea!!!!

-Tuittu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen ollut tässä hiljaisena taustailemassa pitkän aikaa. Opiskelujen aloitus ja äidin sairaus ovat pitäneet aikataulun kiireisenä, ettei kamalasti ole jaksanut tänne kirjoitella.

Sinäkin Tuittu olet jo piinailemassa, toivotaan nyt peukut ja varpaat sikkuralla että plussaatte! Koskas pääset testailemaan? Ai niin, lueskelin mietteitäsi tuolla toisella palstalla siitä, kuinka kamalalta tuntuu kun ei ole varma voiko miehelle antaa sitä omaa, biologista lasta.

Olin ihan samoissa mietteissä muutama kuukausi sitten. Itkin sitä ihan avoimesti miehelleni. Kerroin hänelle ettei minua itseäni häiritse onko lapsi oma vai adoptoitu, koska tiedän että minussa se vika on, mutta kun tuntuu että riistän mieheltäni sen ilon, joka hänellä olisi ihan mahdollinen... Siksi lähdinkin näihin IVF-hoitoihin, jotta tiedän ainakin yrittäneeni. Mies kuitenkin vakuutti, että oli ollut täysin tietoinen siitä, ettei biolasta välttämättä meidän perheeseen tule. Hän kuitenkin on valinnut minut lastensa äidiksi ja tapa, jolla lapsemme tullaan saamaan, on toisarvoista. Se kyllä hieman lohdutti, vaikka en ihan täysin päässyt eroon ajatuksista.

Mutta nyt taas alkaa tapahtumaan myös hoitosaralla! Kuukautiset alkoivat tänään, joten huomenna alkaa Gonal F-pistokset. Sen verran olin ehtinyt tästä maailmasta vieraantumaan, että olin kokonaan unohtanut käydä lääkärissä kierron puolessa välissä! Meinasi iskeä paniikki viime perjantaina kun asia valkeni. Onneksi lääkäri kuitenkin antoi luvan aloittaa pistokset, ultraan mennään ensi torstaina.

Punktio on sitten ilmeisesti vko 6 alussa, joten pitänee avata tänne uusi piinapino kun ei sellaista näytä vielä olevan, mikä kyllä sinänsä on outoa...

-Marvik-

ei sitä vielä uskalla täältä kokonaan irrottautua. Sitä paitsi olen etsiskellyt kuulumisiasi!

Kävin veritestissä keskiviikkona, maanantaina lääkäri soittaa tuloksen. Luulisin että annos tulee nousemaan tuplaksi, kahteen lastentabuun. Sitten vain kuukausittain seurantaa ja mahdollisia lääkesäätelyjä. Mihin pohjautuu tuo lukema 2? Mitä riskejä voi tulla jos arvo ylittyy? Pitäisi varmaan kirjautua sivustoille, en ole sitä vielä tehnyt...

Ultra on 12.3 ja ensi viikko onneksi lomaa! Aika ainakin kuluu hauskemmissa merkeissä. Otin myös ultrapäivän lomapäiväksi, saa sitten rauhassa sulatella tuloksia, on ne sitten mitä tahansa... Joo, kuten ehkäpä huomaat, vielä on pieni varaus päällä. On niin vaikea käsittää että minä, joka olin asennoitunut siihen etten koskaan saa biologista lasta, olenkin plussannut! Välillä mietin että oireetkin ovat vain jotain flunssaa, ei siellä vatsassa mitään ole, pelkkä tuulimuna... Sit taas välillä mietin sopivia lasten nimiä. Poikien nimet ovat vain hakusessa, vielä ei ole löytyny lähellekään mieleistä. Joo, nyt mentiin taas vähän liian pitkälle!

Et ole käynyt HCG-veritestissä ollenkaan? Sehän maksaa muistaakseni VL:ssa sen 38 egee, mutta antaa ainakin varmemman tuloksen kuin r-testi. En sitten tiedä rauhoittaako se vai aiheuttaako vain enemmän paniikkia ;o)

En vielä huomannut pinouduitko jo, sen kyllä huomasin että sua kutsuttiin jo joukkoihin mukaan! Joten sinne mars!

Anteeksi hiljaisuuteni. Pari päivää on ollut niin hässäkkää töissä ja iltaisin en ole jaksanut netin ääressä olla.

Mainitsin lääkärille näistä uusista TSH-arvoista, jonka mukaan yläraja olisi 2,5. Hän on entinen neuvolalääkäri, joten luulen hänellä olevan normaalia parempi ymmärtämys " naistenvaivoihin" ja hormonien aiheuttamiin oireisiin elimistössä. T4V oli 15 ja TPO:ta ajattelin pyytää seuraavan testin yhteyteen. Olen viikon päästä maanantaina menossa vastaanotolle, jolloin sovitaan seurantaverikoe. Kyseessä on siis työpaikan lääkäri. Ajattelin samalla tiedustella häneltä endokrinologin tarpeesta, ehkäpä ensin kuitenkin seurataan alkaako lääkitys vaikuttamaan.

Aloitin myös näillä lasten tabuilla, kuten sinäkin. Otan tosin kokonaisen tabletin aamuisin. Kaksi pilleriä otettu ja lymfaterapiassakin kävin ensimmäistä kertaa. Oli aika jännä kokemus. Hoitajan ote oli niin hellä ja lämmin, kädet tuntuivat ihan kissanpoikasen pehmeältä turkilta kun hän hoiti vatsaani. Hoidon tavoite siis on palautta oma hormonitoiminta mahdollisimman hyväksi ja samalla kiihdyttää aineenvaihduntaa. Mietittiin hoitajan kanssa mahtaako lääkitys ja hoito olla toisiaan tukevia asioita, toivottavasti!

Olen menossa seuraavan hoidon suunnittelukäynnille ensi perjantaina VL:n. Otan silloin esiin lääkityksen aloituksen sekä lymfaterapian, jotta hänkin saa tietää missä mennään. Vähän jännittää tuleeko se lykkäämään seuraavan hoidon aloitusta, siis lääkityksen aloitus. Voihan olla että halutaan että lääke on ehtinyt kunnolla vaikuttaa ennen kuin seuraavaan hoitoon mennään. Saa nähdä...

Kuinka nopesti lääkkeet vaikuttivat väsymykseesi? Tapahtuiko se päivissä vai viikoissa? Toivottavasti arvot ovat nyt sinulla kohdillaan, jotta pääset aloittamaan hoidot.

Minusta kaikkein turhauttavinta näissä lapsettomuushoidoissa on odottaminen. Itse hakeuduimme hoitoihin vajaa 2 vuotta sitten ja nyt olemme ehtineet tehdä vasta kaksi IVF:ä ja yhden keskeytetyn inseminaation. Hoito keskeytyi koska minulta löytyi 6x6 senttinen kysta oikeasta munasarjasta, se leikattiin muutamaa kuukautta myöhemmin. Samalla poistettiin endometrioosia, jota tosin ei ollut paljoa. Tämän jälkeen Papa-kokeessa ilmeni solumuutoksia ja jouduin Loop-hoitoon kohdunkaulan syövän esiasteen vuoksi. Nämä hoidot ovat nyt tehonneet ja nyt sitten ilmeni tämä kilpirauhasjuttu. Tai oikeastaan kilpirauhasen lievä vajaatoiminta on ollut tiedossa jo monta vuotta, mutta nyt vasta heräsin aiheeseen. Joten varmaan ymmärrät ettei kärsivällisyyttä riittäisi enempään odotteluun.

Taidat olla Tuittu-nikillä myös tuolla kilpparifoorumissa? Nyt en varmaankaan kovin aktiivisesti pinoudu, mutta hoitojen jälleen alkaessa olen varmasti aktiivisempi. Joten seurailen kuulumisiasi ja laitan välillä omiakin kuulumisia.

Jään kyllä odottelemaan vastaustasi tähän viestiin :o) Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Kiitos kysymästä, loma meni tietysti liian nopeasti, mutta oli oikein mukava. Oltiin miehen vanhempien luona hemmoteltavana joulu ja uusi vuosi meni kotona ystävien kanssa.

Sulla onkin pian inssi tulossa, onneksi olkoon! Nyt sitten varpaat ja peukalot pystyssä että teitä onnistaa.

Emme sitten pääse samaan aikaan piinailemaan :o( Laskin että oma punktio osuu vasta tuohon viikon 5-6 tienoille. HCG-arvo otettiin pari viikkoa sitten ja se olikin neljän viikon jälkeen hitusen pudonnut TSH:n osalta 3.7:n (aiemmin oli 3.9). T4V oli ennallaan, edelleen 15. Yksi seuranta tulee vielä ennen uutta IVF:ä, silloin pitäisi lääkkeen vaikuttaa jo solutasolla saakka. Ei siis mitään huimaa pudotusta, mutta parempaan suuntaan kuitenkin.

Vaikka sanotaan että hoitotauko tekee hyvää pääkopalle, en ole ihan varma siitä omalla kohdallani. Olin vielä joulukuun alussa varma että tämä seuraava IVF-hoito voisi onnistuakin, nyt on mieli muuttunut asiasta. Ajatukset ovat suuntautuneet enemmänkin tuohon adoptioon sillä asenteella, että kokeillaan nyt vielä tämä viimeinen, kolmas IVF, jotta ei jää mieltä painamaan.

Onkohan tämä jotain itsesuojelua, jotta mahdollinen tuleva pettymys ei tuntuisi niin kovalta? Sinulla on onneksi vielä aikaa yrittää omaa vauvaa (jos tuo nickisi luku 78 on syntymävuotesi?), minä taasen täytän ensi kuussa 37 ja haluaisin saada lapsen kotiin ennen kuin täytän 40. Siksi olemmekin päättäneet, ettemme käy lapsettomuushoitoja vuosia eteenpäin, vaan keskitytään adoptioprosessiin. Siinä kun saa varautua odottamaan muutaman vuoden ennen kuin lapsi on kotona, aina vain lisää odottelua...

Äh, meni vähän synkistelyksi, ei ollut tarkoitus. Mieli on muuten ihan ok, tässä on vain ehtinyt näitäkin asioita pohtia lomien aikana enemmän. Sitä paitsi, eihän sitä tiedä vaikka olisikin vuoden päästä se oma nyytti!

Pistä vinkkiä mihin pinoudut, niin tulen seuraamaan sinua sinne :o) Ilmoittelen kun tiedän omasta aikataulustani enemmän.

-Marvik-

Jo toinen huonosti nukuttu yö takana.. Toivottavasti tilanne normalisoituu tässä lähipäivinä, muuten en jaksa noita uhmaikäisiä töissä..:)

Uusintatesti on tehty ja olihan se viiva siitä vahvistunut, tosin ei yhtä vahvaksi kuin kontrolliviiva. Mieskin sanoi nyt uskovansa!!! Torstaiaamuna ajattelin tehdä sen viimeisen testin. Tuskin olen menossa veritestiin kun tuo viiva vahvistui noin kiltisti.

Mielessä on tuhat asiaa ja mielellään yhtäaikaa.. Siksi ei tuo unikaan nyt maistu. Mutta kai tässä nyt sitten raskaana ollaan..Hui..

-Tuittu pp13, kp29 ja rv 4+0-

Tsh 1,2 ja T4V 17.. Sama lääkitys jo kahdeksatta viikkoa ilman notkahduksia olossa. Lupa Väestöliitosta jatkaa hoitoja ensi kierrossa. Ai että olen helpottunut ja onnellinen!!

-Tuittu-

Joko olet testannut uudemman kerran vai ehtikö täti tulla kylään?

Olen yrittänyt kurkkia pinoja jos löytyisi uutisia, mutta ei ainakaan vielä ole silmään osunut... Jos se kiinnittyminen olisi tapahtunut vähän myöhässä db

Se PeLan info on 13.2. ja sain tietää siitä kun soitin sinne. Netissä ei näyttänyt olevan mitään tietoa, en tosin ole viime aikoina siellä käynytkään. PeLa lähetti meille kirjeen, jossa oli tarkemmat tiedot ja meiliosoite, mihin voi ilmoittautua. Joten kannattaa varmaan soittaa ja kysyä onko vielä tilaa.

(.) Eilen kävin ultrassa ja hyvin oli follikkelit lähteneet kasvamaan. Ultrassa vasen puoli ei näkynyt oikein hyvin, mutta bongattiin sieltä muutama. Varmasti näkyi 3 kpl 14mm ja 2 kpl 12mm, 10mm näkyi myös, mutta lääkäri ei kertonut paljonko niitä oli. Oli kuitenkin positiivinen ja uskoi että niitä vielä enemmän putkahtaa esiin. Viimeksikin ultrassa oli näkynyt 9 follikkelia ja punkiossa saatiin 12 munasolua, loput olivat olleet piilossa munsarjojen takana.

Mutta ei se määrä vaan se laatu! Jos saisimme edes 5 hyvälaatuista alkiota, olisin onnellinen. Punktio on ilmeisesti ensi maanantaina. Nyt kyllä jo jännittää!

Voipa olla että vielä ilmoittaudun hoidokkeihin :o) Toisaalta, tämä on meidän viimeinen IVF, joten jos pakkaseen ei saada yhtään alkiota, alkaa näiden sivujen lukeminen vähentymään kun keskitytään adoptioprosessin aloitukseen...

Aurinkoista viikon jatkoa!

HCG-arvo on 172!! Tukevasti siis ollaan raskaana. Nyt pitää yrittää välttää uusia pelkotiloja seuraavat viikot ja toivoa että kaikki menee hyvin. Ihan kuin tämä tapahtuisi jollekin toiselle henkilölle... Työnteosta ei kyllä nyt tule mitään.

Olen niin sekaisin.... Tekisi mieli mennä ottamaan lasi viiniä ja tupakka hermojen rauhoittamiseksi, mut enhän mä voi :D

En siis muuten polta, mut nyt voisi maistua. On tää nii ihmeellistä, sydän hakkaa ja koko kropassa kihelmöi. Voi elämä...

Toivottavasti Tuittu sulle käy yhtä hyvin tässä piinassa.

Mitäpä kuuluu? Koskas sulla olikaan inssi?

Minulle kuuluu hyvää, olo on oikein energinen ja elämään on tullut takaisin paljon muitakin asioita kuin vain tämä lapsettomuus. Ensi viikolla aloitan työn ohella opiskelun, yritän valmistua taannoin kesken jääneestä tutkinnosta. Kolme vuotta sitten työ vei niin pahasti mukanaan, että jäi viime metrillä opiskelut kesken. Harmittavaa näin jälkikäteen ajateltuna, mutta tämä uusi opiskelupaikka vaikuttaa loistavalta ja olen saanut paljon apua sielä kun olen hakenut hyväksilukua jo suoritetuista opinnoista.

Lisäksi iäkäs äitini on alkanut sairastelemaan eikä itse osaa hakea apua. Yritän nyt löytää keinot avun saamiseksi, siinäkin riittää tekemistä.

Tässä viimeistä hoitoa odotellessa soitin Pelaan ja kyselin miten pääsee adoptioprosessin alkuun. Infotilaisuus on 13.2., johon mennessä pitäisi tietää miten tämän viimeisen IVF:n kanssa kävi - ja olisiko edes tällä kertaa jäänyt alkioita pakkaseen.

Ensimmäiseen adoptioneuvonnan tapaamiseen pääsee kuulemma puolen vuoden sisällä, joten odottelemiseen saa varautua tässä adoptioprosessissakin. Eli arviolta 1,5 vuoden päästä saamme kuulla olemmeko sopivia vanhemmiksi vai ei. No, tätä kautta ainakin se lapsi tulee ja osaa varautua odottamiseen eri tavalla. Ei ole tätä kuukausittaista odottelua hoitoihin pääsyyn ja epävarmuutta tuleeko kroppa koskaan antamaan toivottua tulosta.

Huomasin että teillä on tuolla ensikoissa samoja ajatuksia ihimisillä kuin minullakin. Voipi olla että yllätän joku päivä ja tulen mukaan ;o)

Olisi kyllä mahtavaa jos sinulla onnistuisi tämä inssi, eikä tarvitsisi miettiä tuletko samaan aikaan piinailemaan kuin minä. On se sinullakin ollut melkoista koettelemusta viime aikoina, joten tuollainen vauvapalkinto olisi paikallaan :o) Tsemppiä!

-Marvik-

Kiitos kysymästä, loma meni tietysti liian nopeasti, mutta oli oikein mukava. Oltiin miehen vanhempien luona hemmoteltavana joulu ja uusi vuosi meni kotona ystävien kanssa.

Sulla onkin pian inssi tulossa, onneksi olkoon! Nyt sitten varpaat ja peukalot pystyssä että teitä onnistaa.

Emme sitten pääse samaan aikaan piinailemaan :o( Laskin että oma punktio osuu vasta tuohon viikon 5-6 tienoille. HCG-arvo otettiin pari viikkoa sitten ja se olikin neljän viikon jälkeen hitusen pudonnut TSH:n osalta 3.7:n (aiemmin oli 3.9). T4V oli ennallaan, edelleen 15. Yksi seuranta tulee vielä ennen uutta IVF:ä, silloin pitäisi lääkkeen vaikuttaa jo solutasolla saakka. Ei siis mitään huimaa pudotusta, mutta parempaan suuntaan kuitenkin.

Vaikka sanotaan että hoitotauko tekee hyvää pääkopalle, en ole ihan varma siitä omalla kohdallani. Olin vielä joulukuun alussa varma että tämä seuraava IVF-hoito voisi onnistuakin, nyt on mieli muuttunut asiasta. Ajatukset ovat suuntautuneet enemmänkin tuohon adoptioon sillä asenteella, että kokeillaan nyt vielä tämä viimeinen, kolmas IVF, jotta ei jää mieltä painamaan.

Onkohan tämä jotain itsesuojelua, jotta mahdollinen tuleva pettymys ei tuntuisi niin kovalta? Sinulla on onneksi vielä aikaa yrittää omaa vauvaa (jos tuo nickisi luku 78 on syntymävuotesi?), minä taasen täytän ensi kuussa 37 ja haluaisin saada lapsen kotiin ennen kuin täytän 40. Siksi olemmekin päättäneet, ettemme käy lapsettomuushoitoja vuosia eteenpäin, vaan keskitytään adoptioprosessiin. Siinä kun saa varautua odottamaan muutaman vuoden ennen kuin lapsi on kotona, aina vain lisää odottelua...

Äh, meni vähän synkistelyksi, ei ollut tarkoitus. Mieli on muuten ihan ok, tässä on vain ehtinyt näitäkin asioita pohtia lomien aikana enemmän. Sitä paitsi, eihän sitä tiedä vaikka olisikin vuoden päästä se oma nyytti!

Pistä vinkkiä mihin pinoudut, niin tulen seuraamaan sinua sinne :o) Ilmoittelen kun tiedän omasta aikataulustani enemmän.

-Marvik-

Tuittu,tosi mukava kuulla että olet taas kuvioissa mukana! Tuolla fiiliksellä joulu ja uusivuosi menevät hurjaa tahtia, pian piinistelet ja ennen kuin huomaatkaan ostelet vauvanvaatteita :o)

Itse kävin tänään apteekissa tilaamassa tammikuun IVF:n lääkkeet, sain 1000 euron lääkkeet 3 eurolla kun resepti tuli vielä tämän vuoden puolella. Mulla on sen verran isot annokset, että niille tulee sitten hintaakin...

Notkahdustakaan en ole huomannus, jos ei lasketa mukaan viime yön 12 tunnin yöunia. Toisaalta, olen flunssassa ja pieni lämpöily koko ajan päällä. Väsymys voi johtua siitäkin.

Ensi viikolla sitten uusiin TSH- ja T4V-testeihin, lisäksi FSH katsotaan kierron alkupuolilla, jos vaikka lääkitys olisi tuonut sinnekin parannusta.

Olisi hauska päästä piinailemaan yhdessä, saa nähdä miten käy!

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

-Marvik-

Ei ikinä olisi arvannut, että meillä käy näin lähelle tämä onnistuminen! Tiedätkös, minulla tuli kontrolliviivaa vahvempi viiva vasta pp16, eli 18 päivää hedelmöityksen jälkeen. Joten sulla on vielä ainakin 5 päivää aikaa viivan vahvistumiseen ;o)

Sulla vissiin menee LA marraskuun puolelle? Harmi, olisi ollut kiva olla samassa pinossa.

( . ) 1. ultra edelleen jännittää... Onneksi päivät menevät nopeasti, tämä viikko menee tenttiin lukiessa ja ryhmätyötä tehdessä ja ensi viikolla on loma. Rinnat vaan kipeytyy lisää koko ajan. Tänä aamuna ei puuro maistunut, ei kylläkään oksettanut, mutta pieni etova tunne oli... Huomenna TSH- ja T4V-kokeisiin. Saa nähdä onko muutosta tullut.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat