Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

millä annostuksilla käytätte puregonia?pitääkö sitä pistää joka päivä?moneksikkohan kerraksi (noin) riittää nämä mulle määrätyt puregonit? (oon raukka aivan tahvo näitten kanssa kun "hieman"aikaa kulunut kun viimeksi tuikkaili itseään ja silloin oli vielä itse sekoiteltava kaikki...eli mun resepti on :

Puregon 300IU/0.36ml

Puregon 900 IU/1.08ml

Olen oikeasti ihan pihalla;)kammottaa jo hintakin,vaikka eihän tätä rahalla mitata ja kela maksaa takasin,mut kuitenkin,pakkohan ne ensin itse on maksaa...paljonko muuten irrotuspiikki maksoi?

Kommentit (3)

enää pistellä mitään vaan saat +++++++ :)

Vielä kysysin ,et montako päivää jouduit käyttämään puregonia? tietty se riippuu ihna miten kroppa reagoi aineisiin,mut vähä niinku osviittaa:) tilasin aamulla tuon 900IU apteekkiin kun meinas hoitaja et ei kannata ottaa tuota 300IU vaan jättää se varalle.et ennemmin ottaa se kaks pakettia 900IU minkä lääkäri oli kirjottanut kans.mut tilasin nyt ens alkuun yhen paketin.

Eli mullaki on ollu molemmilla kerroille eri annos puregonia.

Tällä kertaa mun piti pistää 250UI per päivä koko jakson ajan, eli tarvii pistää kerran päivässä tuo annos. En oo kuullu että joku pistäis enemmän ku kerran päivässä.

Eka kerralla annos oli ekat kolme päivää eri ja siitä edespäin eri annos. Kannattaa tarkistaa lääkärin antamasta ohjelmalappusesta mihin on merkitty päiväannos.

Mulla oli reseptissä 4 laatikollista 900UI Puregon ampulleja, eli 4x900UI=3600UI. Yksi 900UI kestää esim 250UI annoksilla noin 4 päivää (ampullissa on yleensä vähän ylimääräistä lääkettä).

Viime kerrasta mulla jäi yksi 900UI käyttämättä joten käytin sen nyt, ja otin silti koko reseptillisen Puregoneja apteekista. Apteekin täti kyllä tarkisti että paljonko mulla on jäljellä koska Kela on tarkka siitä. Niitä jäi nyt 2 laatikkoa käyttämättä ja jääkaapissa ne säilyy seuraavaan kertaan, jos tarvii vielä pistellä.

Mulla ei oo kuittia tallessa paljonko se irrotuspiikki makso ja tällä kertaa maksoin vaan omavastuut lääkkeistä, joten ei tarvinu maksaa koko lystiä ite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sillai, että alotin pistämisen heti kierron 2. vuotopäivänä ja lopetin pistämisen 3 vrk ennen punktiota eli 10 päivää yhteensä täytyi pistää.

Mulla meni siis 10 päivän aikana 10x250UI=2500UI Puregonia, eli kolme ampullia (á 900UI) meni ja yks niistä siis on vajaa ampulli, joka jäi ja jonka nakkaan mettään ku ei se säily enää.

Eka kerralla pistelin muistaakseni kans sen vajaan 3 kpl 900UI ampullia.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat