Vierailija

Perkele, en jaksa enää yhtään kuunnella sen höpötystä jostain fakin imuista ja totsipotseista ja imssevimsseistä ja muusta paskasta! ämmä vaan ostelee kaiket päivät jotain kestovaippoja kersalleen!! Tekis mieli huutaa että hanki elämä ja käytä sekin aika mieluummin lapses kanssa seurusteluun!!

Oikeesti kaikki kestovaippailijat ketä tunnen kestovaippailee siks kun ne sairaan paksut ja epämukavat kestovaipat ON NIIN VITUN HYVÄNNÄKÖSIÄ ja aivan sama miltä ne tuntuu vauvan päällä; senkin vauva on niissä paksuissa vaipoissaan ja villahousuissaan niin tukala ettei osaa vielä kymmenkuisenakaan kontata saati nousta pystyyn! Voi elämänkevät!

Sivut

Kommentit (49)

Meidänkin taloyhtiön biolaatikkoon joku tunkee ruuantähteitään leipäpusseissa ja jonkun mielestä jugurttipurkit ovat biojätettä. Voiko noin pässejä ihmisiä olla? Samoin pahvin, metallin ja sekajätteen tunnistaminen toisistaan on joillekin mahdotonta. En tarkoita että jokainen roska pitäisi ehdottomasti osata laittaa oikeaan laatikkoon, muta jos siihen ei pysty pitää laittaa ne sekajätteeseen eikä mihin sattuu omien mielihalujensa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tässä ketjussa ei ollut alunperin kyse siitä, kummat ovat parempi vaihtoehto, kestot vaiko kertikset.

Kyse oli siitä, miten uskomattoman rasittavaa ja ärsyttävää on kuunnella kestoja käyttävän ihmisen puhuvan vain ja ainoastaan kestoista, ei mistään muusta.

Kai kestojen käyttäjillekin on yhä sallittua jutella jostain muustakin kuin siitä, millaiseen vaippaan heidän Tähkä-Pihlansa tai Ukri-Okkonsa torttunsa vääntää?

Pesuainetta (mahdollisimman ekologinen) kuluu siis vajaa 2 annosta enemmän kuin muuten. Kuivausrumpua ei ole.

On tämä minun mielestäni edelleen ekologisempaa kuin viedä vaipat kaatopaikalle. Eihän mikään ole täysin ympäristöneutraalia.

retrovaatteet suoraan 70-luvulta, keikkuivat kantoliinassa ja olivat täysimetyksellä. Kun minä menin paikalle H&M-vaatteisiin puetun 8 kk ikäiseni kanssa, juotin hänelle pullosta maitoa (imetän yhä, mutta lapsi saa korvikettakin, en pidä imettämisestä ventovieraiden edessä), vaihdoin hänelle Liberon housuvaipat jalkaan niin sain aivan uskomatonta mulkoilua osakseni. Laitoin lapseni upouusiin rattaisiin ja poistuin paikalta hyvinkin äkkiä, jättäen nämä liinavauvat ja heidän äitinsä jauhamaan ekologisuudestaan aivan rauhassa ;)

(on meilläkin kantoliina, muutama kestovaippa, ja imetän siis vieläkin, mutta mikään fanaattinen eko-viherpiipero en ole)

a) liikkumaan oppimisen ja b) kuivaksi oppimisen kanssa.

Jos jätetään ekologiset asiat huomioimatta, niin vaippa kuin vaippa. En tykkää kummankaan vaihtoehdon puolesta vouhkaajista.

oli se sitten uskonto, ideologia, harrastus...kestovaippailu, imetys, kasvissyönti, ihan mikä tahansa...jos siitä asiasta puhutaan joka ikinen päivä, ihmiselle joka ei ole asiasta todellakaan kiinnostunut, eikä suostuta ymmärtämään että eri ihmisillä on eri mieltymyksiä ja kiinnostuksen kohteita, eikä se oma mielipide suinkaan ole aina se ainoa oikea mielipide. Sääliksi käy niitä, joiden koko elämä pyörii vain yhden asian ympärillä (uskonto, kestovaippailu...) ja päivät menevät siinä kun yritetään saada kaikki muutkin kääntymään saman suuntauksen kannattajiksi.

Mitä kestovaippailuun tulee, itsekin olen 3 kk kuopuksella käyttänyt jonkin verran kerran kestoja, pääasiassa kyllä kertiksiä. Esikoinen oli pelkissä kertakäyttövaipoissa, ja oppi päiväkuivaksi 1 v 7 kk iässä (jo 7 kk ikäisenä teki päivittäin pissan ja kakan pottaan), täysin kuiva oli jo alle kaksivuotiaana. Kun taas kestoista jatkuvasti jauhavan ystäväni samanikäinen (nyt 3 v) lapsi ei vieläkään ole täysin kuiva, vaikka ei ole käyttänyt kertakäyttövaippaa edes synnytyssairaalassa. Kestojen käyttö ei siis aina tee lapsesta nopeammin kuivaa, eikä kertisten käyttö tarkoita sitä että lapsella olisi vielä 3-vuotiaanakin vaippa.

Kirjoittajalle numero 5 vielä: jos et ole aikaisemmin tajunnut, myös kertakäyttövaipan voi vaihtaa kuivaan kun se likaantuu. Silloin lapsi ei " kulje omissa lioissaan päivät pitkät" .

Kertakäyttövaippojen käyttö ei tuhoa maailmaa, se ei aiheuta maailmanloppua. Kestojen käyttö ei paranna aidsia ja syöpää, se ei poista maailmasta kärsimystä ja pahuutta, se ei takaa maailmanrauhaa. Siksi ihmettelen miksi siitä jaksetaan jauhaa niin paljon, kyseessä on kuitenkin VAIN vaippa!

Oletteko fanaattiset kertisten vastustajat ajatelleet, että myös kestoilu kuluttaa luontoa? Vaippojen pesuun käytetään aika lailla vettä, sähköä ja pesuainetta, ja jos vaipat vielä kuivataan kuivausrummussa kuten moni tuntemani kestoilija tekee (eivät toki kaikki) niin menee energiaa moninkertaisesti.

Vaippa kuin vaippa. Pääasia, että lapsella olisi siinä hyvä olla. Mitä väliä silläkään loppujen lopuksi on, minkäväriseen tai mistä materiaalista tehtyyn vaippaan JONKUN TOISEN LAPSI kakkii ja pissii?

Jokaisella on mielipiteitä, jotka saa toki sanoa ääneen, mutta niiden jatkuva toistaminen ja se, että ei osaa puhua mistään muusta asiasta, on todella ärsyttävää ja säälittävääkin.

Hämmästyn joka kerta, kun käyn ystäväperheessäni, jossa sanomalehdet ja maitopurkit heitetään suoraan roskikseen. Heillä olisi mahdollisuus laittaa erikseen energiajäte, biojäte ja kaatopaikkajäte. Lasinkeräykseen on matkaa noin 200 m, samoin paperinkeräykseen. Mutta ei...kaikki menee samaan roskikseen. Asuvat omakotitalossa, joten joutuvat maksamaan jätteensä itse. Heilläkin kaatisjäte on kalliimpaa kuin energiajäte tai biojäte. Ei siis kannattaisi olla kierrättämättä.

Mistä välinpitämättömyys johtuu? Onko se laiskuutta?

Kamalaa, kaikenlaisia meitä on. Kuka voi vetää palkokasvin poskionteloon vain jostain kestovaipoista? Hanki kuule elämä ja äkkiä. Olet menossa sekaisin!

" en mä vaan tajuu miksi joku käyttää kestovaippoja."

" en mä vaan tajuu miten joku jaksaa pestä kestovaippoja."

" en mä vaan tajuu mitä järkee on kestovaipoissa."

" en mä vaan tajuu, en mä vaan tajuu..."

OLKAA tajuamatta! Jos joku haluaa suojella ympäristöä käsittämättömältä määrältä PASKAA, antakaa se tehdä, jotta itse saatte tuottaa tuplamäärän sitä paskaa.

Yritän sensijaan käyttää mahdollisimman vähän muita turhia muovituotteita, esim. muovipusseja jne.

Mun mielestä Suomessa kuitenkin aika hyvin ajatellaan näitä ekologisia asioita

t. Jenkeissä asunut

Kyllä ne silti vei voiton kertiksistä, reilusti.

Käytetään olosuhteiden pakosta kertiksiä nyt, mut haluisin käyttää kestoja. En mä silti paasaa niistä kenellekään, kerron kyllä, mut jos ei kiinnosta niin en tuputakaan. Jokainen saa tehdä valintansa itse, kunhan vaan on tietoa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat