Vierailija

ei ole varaa hankkia lapsia? Kellä ja missä olosuhteissa?

Kommentit (9)

Me ollaan ihan persaukisia ja meillä on kolme lasta. Sossusta saadaan tukea ja luottoja on 20 000e ja hyvin pystytään maksamaan. Minä äitiyslomalla ja miehellä surkean pieni palkka.

Kauppalehdessä oli jopa kolumni aiheesta tällä viikolla. Kuulemma alhainen syntyvyys johtuu siitä, että enempää kuin kahta lasta ole juuri kenelläkään varaa saada, koska tuet ovat niin heikot.

Se taas on eri asia, onko kenelläkään varaa saada yhtäkään lasta. Kyse on pitkälti omista arvoista. Jos toisella puolella vaakakupissa painaa monet ulkomaanmatkat, uusin kodinelektroniikka jne, niin pakkohan niistä on luopua jos lapsi tulee perheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nimenomaan tämä on arvokysymys! Meilläkään ei ole miehellä mitään isoja tuloja, ja minulla kotihoidontuki, ja rohkeasti meilä on neljäs lapsi tulossa. Olemme kuitenkin sitä mieltä, että omat läheiset ja perhe on tärkeintä mitä voi olla, olemme onnellisia näin.

Myönnetäkkön, että uskon köyhyyden olevan pitkälti itse aiheutettua.

Uskon kyllä silti, että on köyhiä perheitä, niinhän ne tilastotkin sanovat.

Mutta, kuinka moni on köyhä siksi, että

- vanhempi/ vanhemmat opiskelevat (täysin vapaaehtoinen tilanne)?

- liikaa kulutusluottoja tai muuten vaan huono rahankäytössä?

- liikaa turhia menoja, tupakointia tms.?

- ei jaksa / halua mennä töihin?

Jos vanhemmat osaavat hoitaa raha-asiansa kunnolla ja tekevät töitä leipänsä eteen niin kaikilla on varaa tehdä lapsia. Ja töitä kyllä riittää kaikille jos vain tosissaan haluaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat