Seuraa 

Tilasin tämän kyseisen ERGO kantorepun, kun liina tuntuu meille liian " hitaalta" käyttää. Enkä koskaan oikein oppinut kunnolla sidontoja. Mutta nyt vähän mietin, josko palauttaisin sen...

Tyttöni on nyt neljä kuukautta vanha. Yritin ensin laittaa hänet reppuun eteen, hirveä huuto. Tuntui, että kädet jäivät puristuksiin (?) remmien alle. Reppu tuntui kyllä tukevalta ja leveät olkaimet tosi mukavilta. Sitten kokeiltiin selkäpuolta, huuto oli vielä kauheampi! Tuntui, että reppu täytyi kiristää todella kireälle, että neiti pysyy kyydissä. Minkä ikäisenä olette alkaneet kantamaan lasta selässä?

Kaikki neuvot niksit ja vinkit otetaan ilomielin vastaan! Reppu näyttä tosi kätevältä, mutta näinköhän on käytössä...

Niin ja ystäväni kokeili reppuun reilu vuoden ikäsitä poikaansa. Laitettiin poika selkään ja tuntui, että pojan painosta kaatuu selälleen. Jos lapsi istuu paikoillaan, ok, mutta tämäkin pikku-herra heittelehti puolelta toiselle, jolloin ei meinannut kantaja pysyä pystyssä! Repun yläreuna tulee jotenkin liian alas lapsen selkään..

Kiitos jo etukäteen!

Kirppu ja Norppa

Kommentit (5)

Kannattaa varmaan totutella pikku ajoilla ensin, ja niin kuin aimpi kirjoittaja mainitsi, lähteä samantien itse liikkeelle. Meillä vauva nukahtaa usein Ergoon niin kuin liinaankin, kun liikkeelle päästään. Minä käytän nukkuvalla myös sitä huppuosaa, niin niskaan saa hyvän tuen.

Jos tuntuu vaikealta säätäminen, kokeile ensin toisen aikuisen kanssa, niin on helpompi tavata ohjeita ja saada vauva hyvin paikoilleen. Edestä varmasti kannattaa aloittaa, niin on lapsellakin turvallisempi olo. Ja jos löytäisit paikkakunnaltasi Ergon käyttäjän / Babyidean jälleenmyyjän, voisit saada vinkkejä ja tarkistuttaa, että remelit menee oikein ja on sopivan kireällä.

Hyviä Ergoiluja teille ja onnea opetteluun!

Kävimme pariin otteeseen testaamassa reppua liikkeessä (ensin 4kk sitten 5kk iässä) ennen kun sen päädyimme ostamaan ja meille se ei tosiaan sopinut ennen kun poika oli tarpeeksi iso ja avasi lonkkansa tarpeeksi leveälle siihen reppuun.

Oli kyllä koko pienen ikänsä ollut kantoliinassa päivittäin, mutta asento on silti mielestäni ergossa leveämpi. Pojalla alkoi siis huuto kun ei siinä tykännyt olla ja omasta mielestänikään asento ei näyttänyt eikä tuntunut hyvältä. Peppukaan ei mennyt pohjalle vaan jäi jotenkin hassusti " ilmaan" . Mutta riippuu varmasti myös vauvasta ja äidistä mikä tuntuu sopivalle.

Tuossa kyseisessä liikkeessä suosittelivatkin vasta 6 kk iässä käytettäväksi, mutta sanoivat että valmistaja suosittelee 4kk iästä lähtien. Tosin ergon mukana tulleissa ohjeissa oli kyllä yhdessä kuvista hyvinkin pienen näköinen vauveli jotenkin sivuttain asetettuna.

Meillä nyt siis 7 kk ikäinen poika, viihtyy edessä ja selässä. Reppu on mielestäni tukeva ja HELPPO verrattuna liinailuun;) Muttei niin kovassa käytössä ole ollut kun kuvittelin, sillä nykyisin poika viihtyy hyvin vaunuissa ja kun tosiaan on tuota vaatetusta enempi näin talvella. Reissussa mielestäni hyvä väline, ei välttämättä tarvitse vaunuja mukaan joka reissuun.

Toivotavasti löytyy teillä käyttöä tai jos ei, niin varmasti saat melko hyvään hintaan myytyä eteen päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ostin Ergon kun vauva oli n. 3,5kk. Siihen asti olin yrittänyt liinailla, mutta liina jäi käyttämättä.

Olen kantanut vauvaa vain etupuolella. Laitan ensin vyöosan kiinni vyötärölleni, nostan vauvan syliini jalat reilusti harallaan minuun päin. Sitten nostan repun etuosan vauvan päälle siten, että vauvan olkapäät jäävät repun hihnojen alle ja kädet sijoitan rinnoille kyynärpäät koukussa. Varmistan että etuosa tukee napakasti vauvan selkää, jonka jälkeen kiinnitän hihnojen soljen niskani takaa. Sitten LÄHDEN HETI LIIKKEELLE: Tai lähdin aluksi, kun vauva ei ollut repussa istumiseen tottunut. Huuto loppui yleensä varsin nopeasti.

Vauva imee herkästi repun olkaimia, joten olen käyttänyt rättiä siinä välissä.

Ergossani on nepparikiinnitteinen kangas, jolla voi tukea niskaa tai suojata nukkuvan kasvoja, mutta en ole oikein osannut sitä käyttää.

Näin kylmällä säällä on vähän vaikeampaa toppapukujen kanssa, mutta jonkun verran olen ulkoillut repun kanssa myös nyt.

Pieni vauva tykkää istua kasvot vasten kantajaa, vielä en ole kokeillut selässä kantamista, vaikka jo 5kk ikäistä niin voisi kantaa (omani on 6kk). Ennemminkin haluan itse nähdä vauvan kasvot :)...

Suosittelen yrittämistä, sillä iloa repusta on meilä ollut!

Täytyy tosiaan ottaa selvää, josko täältäpäin löytyisi ERGOn jälleenmyyjää jolta voisi paremmin neuvoja kysellä. Ehkäpä tässäkin asiassa harjoitus tekee mestarin ;o)

Kirppu

Mekin ostimme Ergon, koska nimenomaan tällä palstalla niin monet sitä kehuivat. Emme käyneet missään sitä sovittamassa, koska täällä pohjoisessa se ei ole mahdollista. Ergo on ollut kamalan suuri pettymys:( Meidän vauvamme ei pääse siinä hyvään asentoon (vauva nyt 9 kk) - vauva repsottaa pahasti takakenossa koko ajan. Itselläkään ei ole hyvä olo - olkahihnat meinaavat koko ajan valua ja edessä oleva klik-kiinnitys painaa hirveästi. Olemme yrittäneet erilaisia säätöjä reppuun, mutta ei valitettavasti tunnu auttavan. Meinaan myydä erittäin vähän käytetyn Ergon pois pikapuoliin. Harmittaa. Ostimme reppuun myös erillisen päivärepun. Neuvoni on, että kannattaa ehdottomasti kokeilla Ergoa ennen sen ostamista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat