Vierailija

Hölmö aloitus, mutta nyt en parempaakaan keksinyt :)

Siis onko mitään merkitystä, onko kuukautisvuoto runsasta vai niukkaa?

Kommentit (15)

No.. mulla on runsaat menkat ja odotan neljättä lastani. Raskaudet on aina alkaneet 1. tai 2. kierrosta.

Äidilläni on runsaat menkat, hänellä on 7 lasta ja kaksi aborttia. Kolmesti on tullut raskaaksi ehkäisystä huolimatta.

Ystävälläni on runsaat menkat, hän odottaa 5. lastaan ja kaikki raskaudet alkaneet viimeistään 3. lla kierrolla.

Toisellakin ystävälläni on runsaat, todella runsaat menkat, hänellä on nyt 4. raskaus meneillään kaikki raskaudet alkaneet todella helposti (en tiedä montako kiertoa).

Sitten.. kolmella ystävälläni on todella niukat menkat (kadehdin teininä heitä toden teolla).

Ensimmäinen heistä on saanut nyt yhden lapset vaikeiden hoitojen jälkeen. Toista ei ole kuulunut hoidoista huolimatta. Hän ei ovuloi luomusti, eikä alkiosiirrotkaan onnistu millään.

Toinen heistä ei ole tullut raskaaksi 7 vuoden yrittämisestä huolimatta. Ei tepsi mitkään hoidot.

Kolmas on luovuttanut, ei enää kymmenen vuoden ja tuloksettomien hoitojen jälkeen halua enää edes yrittää.

Näillä kolmella on niin niukat menkat, että ovat pärjänneet aina pikkuhousunsuojalla.

Nää runsasmenkkaiset, kuten minä, emme pärjää edes yösiteen ja tamppoonin yhdistelmällä paria tuntia pidenmään ilman ohivuotoja.

Vierailija:

Lainaus:

runsas vuotaminen koetaan elämää rajoittavana ja haittaavana tekijänä.

mutta ajattelin asiaa lähinnä lapsen saannin ym kannalta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ikävä tuottaa pettymys, mutta minulla on ollut aina kivuttomat niukat menkat ja pärjään pikkuhousunsuojalla. Kaksi lasta olen saanut heti ensi yrittämällä yli 30 iässä.

Eikös kuukautiskivut ole yleensä yhteydessä endoon ym. lisääntymisen kannalta hankaliin vaivoihin?

Hedelmällisyys oli sana jota hain! *idiootti minä*

Mulla on aina ollut runsaat menkat ja kipuja ekoina päivinä kiitettävästi :( Kolme lasta olen maailmaan aika helpolla saanut, kiitos ilmeisesti myös runsaan vuodon?

Nyt kun olen löytänyt kuukupin, voin olla edes hetken ajattelematta vuotoa. Kunhan vain ensimmäisinä päivinä muistan tyhjentää sen vähintään kolmen tunnin välein...

ap

eikä se silloinkaan ole täynnä. Vuoto kestääkin vain kolme päivää. Aina olleet helpot menkat, (en tosin ihan pikkuhousunsuojilla ole pärjännyt) ja aina raskautunut heti ekasta kierrosta (neljä kertaa). Ei siis vähäisempikään vuoto aina pahaa merkitse, mutta voihan tuossa keskimäärin olla hyvinkin perää.

asiahan on päinvastoin eli gynekologit suosittelevat popsimaan pillereitä tai ottamaan kierukan jolloin runsas vuotokin vähenee=runsas vuotaminen koetaan elämää rajoittavana ja haittaavana tekijänä.

Lainaus:

Jos aiemmin kivuttomat kuukautiset muuttuvat kivuliaiksi, syynä voi olla kohdun limakalvon esiintyminen normaalin sijaintipaikan ulkopuolella (endometrioosi)

Eli ei hätää, kun kivut olleet aina.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat