Vierailija

Mä saan useimmiten. En välitä BB-jutuista tai maajusseista. haluasin keskustela enemmän lastenkasvatuksesta, sairauksista noin syvällisemmin jne. Yleensä suuret yleisöluvut tulevat trolleille tai provoille.

Minne palstalle siis siirryn? Vauvaoista, taaperoista ja kouluikäisistäkään en löydä samanhenkistä seuraa. Täällä vaan pilkataan ja ivataan toisia ;(

Kommentit (19)

Mulla ei nyt ihan sama, mutta vanhin tyttöni oli neljä vuotiaana todella ujo, ei sanonut kenellekään vieraalle sanaakaan ja melkein pelkäsi muita lapsia. Nyt vuotta myöhemmin huomaa kuinka hän on reipastunut ihan hirveästi - vastailee esim. kaupassa vieraiden mummojen kysymyksiin, painelee leikkimään vieraidenkin lasten kanssa jne, hyvä kun uskoisi samaksi tytöksi! Anna siis sinäkin ajan tehdä tehtävänsä! :) 5v neuvolassa voit sitten kysellä lääkäriltä neuvoja jos asia vielä on sinun mielestäsi sellainen.

ei o vastannu... ainaki tuolla koululaisten puolella. kauaa en o kirjotellukkaa..ennen vaan lueskelin.

Välillä on kiva jutella van hömppää kuten bb:stä...mutta yhtälailla on kiva osallistua kasvatuksellisiin ja vakavampiin aiheisiin.

ja mitä tuohon keskittymiskyvyn parantamiseen tulee, niin musta hyvä keino on esim. se, että kotona harjoittelee lapsen kanssa keskittymistä johonkin asiaan intensiivisesti. kannattaa aloittaa asioista, joista lapsi pitää. Esim jos lapsi ei normaalisti jaksa keskittyä askarteluun mutta tykkää autoista, niin askarrelkaa yhdessä autoa. kun lapsi oppii keskittymään mukavien asioiden parissa niin pikku hiljaa alkavat sujua myös vähemmän mukavat keskittymistä vativat tehtävät. Ja onhan eskariin vielä aikaa muutama vuosi, joten suuresti en huolestuisi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei, otetaan oma tunnari, joka löytyy hausta 0 koodilla otsikossa.

Tänään esimerkiksi minua mietityttää oma lapseni, jota hoitotädit lempeästi kutsuvat pelleksi , Kyseessä on 4-vuotias poikaviikari, joka ei jaksa keskittyä viittä minuuttia kauempaa mihinkään juttuun. Miten siis parannan turnauskestävyyttä ja " valmennan" eskariin ja kouluun?

Laita nollapalsta otsikkohakuun, niin pääset tänne omaan ruutuun. Olkoon tämä nollapalstan oma BLOGI

Mulla on kaksi päivähoidossa olevaa lasta, jotka nyt ovat olleet jo muutaman tunnin unilla ja mamma on netissä. Mieskin nukkuu ja kuorsaa autuaasti, joten roikun vielä vartin netissä ja menen kainaloon ;0)

Minua mietityttä6 v poika, joka pyrkii kaikessa toiminnassaan täydellisyyteen. toisaalta piirre on ok, mutta jos esim. leikkausviiva menee pikkuisen pieleen, siitä seuraa hillitön itku - kun kaikki menee pieleen tyyliin. Kuinka voisin kannustaa " teet tosi hienoa työtä" ja vähän laskea rimaa " sinulla on määrtty aika, kun homman pitäisi olla valmis" . Miten nämä sovitetaan yhteen, etei koulu tuota hillittömiä pettymyksiä?

...4-5-vuotiaana tapahtu ihan hirvee muutos, sitä ennen oli siis TOSI ujo...nyt ekaluokkalaisena ei vois kyl mitenkään päin ujoks sanoo. Että niin ne lapset muuttuu... =)

tuulta purjeisiinsa ja saanut useita kymmeniä vastauksia. Yhteen aloitukseeni tuli muutama päivä sitten ainakin 80 vastausta! Tosin silloin juttu oli eksynyt varsinaisesta aiheestaan jo kilometrien päähän ja loput viestit olivatkin yhtä taistelua.

Olimme muskarissa siihen asti. kunnes lapsi täytti 3 v ja siirtyi kunnolliseen =kunnalliseen päivähoitoon ja mä lähdin töihin. Lapsella on myös 2 v vanhempi sisarus, joten ainoa lapsemme hän ei ole.

Olin kotona 5 vuotta, joka oli todella mukavaa aikaa. Nyt vaan 4-vuotias Pelle Hermanni vaatii todella pitkää pinnaa. Illalla hän esimerkiksi oli valloittanut sänkymme ja rakentanut sinne majan, vaikka hänen piti olla omassa sängyssään. Ihana viikari, mutta todella VILKAS.

Meillä oli juuri keskustelutilaisuus päiväkodissa ja hoitajat puutuivat kovasti tuohon lyhytjänteisyyteen. Postivistakin lapsessa löytyy on kaikkien kaveri, iloinen ja ottaa muut huomioon. Tuo peleihin ja leikkeihin keskittyminen on heikkoa. Olimme 3 v muskarissa ja nyt 1 1/2 vuotta lapsi on ollut liikuntaleikkikoulussa. Siellä menee kivasti, koska se on niin toiminnallista koko ajan. Piirtäminen, askartelu ja saksilla leikkaaminen ei vaan oikein innosta.

Silloin kun leikkikavereita on 1-2 niin kaikki menee hyvin, mutta isommassa porukassa hän ei jaksa keskittyä eli siis päiväkodissa. Kuinka kotona voi harjoitella - kutsumalla kaikki päiväkotikaverit mukaan, vai?

Nollapalsta

apuakaan antaa, mutta mielelläni kuulen, jos jollakin on jotakin hyviä vinkkejä. Oma lapsenikin lievästi tollanen, mut välil kyl myös melkonen huithapeli. Mutta mun yhdessä liikuntaryhmässä on tuollainen poika ja esim. viime kerralla, kun harjoiteltiin kuperkeikkaa niin hän ei ollut lainkaan tyytyväinen omaansa (joka oli tosi hyvä!) vaan ois halunnut vaan koko tunnin treenata sitä. enkä oikein enää keksi et mitä sanois, kun vaikka kuinka kehuu, että on hyvä niin eipä auta.... toivottavasti joku osaa antaa vinkkejä sulle mikä auttais...

Oikein tympii, kun yritä aloittaa jonkun itsestäni kiinnostavan aiheen ja siihen tulee vain pari vastausta. Pari päivää sitten aloitin keskustelun lasten nukkumisvaikeuksista ja sain vastaukseksi, että " OPETA LAPSESI NUKKUMAAN!"

Ootko kokeillut lapsellesi jotain harrastusta? Harrastuksen pitäsi tietysti olla lapsellesi mieluinen. Itse käymme muskarissa, jossa on ylivilkas lapsi, jolla on keskittymisvaikeuksia. Tämän lapsen äiti on kertonut, että muskari on hyväksi lapselle, koska lapsi tykkää siitä ja siellä on ohjattua tekemistä. Hyvä konsti harjoitella keskittymistä.

Lisäksi, kun kirjoitan joihinkin tosi mielenkiintoisista aiheista oleviin ketjuihin, niin ketjut hyvin usein loppuvat siihen minun kirjoitukseen.

Olenko sitten todella tylsä vai liian asiallinen?

Aika harvoin oon alottanu mitään, enimmäkseen täällä vaan lueskelen juttuja.. Minuakaan ei BB:t sun muut kiinnosta, yleensä vaan täällä palstalla tylsistyy ja tulee pahalle tuulelle. Joku parempi palsta ois mukava keksiä, ni pääsis tästäki.:)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat