Seuraa 

Otanpa varaslähdön näin torstain puolella..

Tuossa torstain pulinat

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8970111&p=&mpage=1&tmode=1...

Kommentit (15)

Näin meidän laskettuna aikana voin suurella ilolla ja riemulla ilmoittaa, että mönkään meni laskut!

Meille syntyi tyttönen 25.11 mitoilla 50cm ja 3170g. Itse synnytys eteni hurjan nopeasti ja jos voi sanoa " helposti" , viimeisen tuskaistakin tuskaisemman tunnin ehdimme olla sairaalassa ennen kuin tyttö syntyi. Istuminen ei vielä onnistu :(, joten pidempiä kirjoituksia joskus myöhemmin...

Tsemppiä Ladielle ja muille joulukuisille!!

LillSis ja tyttökaveri 6vrk

Just tuli eteisen kaapit ja oli herättävä niitä vastaanottamaan. Mutta mikäpä siinä, saadaan " vaatekasa" lattialta eteisestä pois ja kaappiin:)

Heini, SUURET onnittelut!! Vaikka ette nyt sit jouluksi päässeet muuttamaan niinkuin halusit, niin pääasia että saitte just sen mitä halusitte. Onnea:)) Oliko käytössä " 3 päivän väsytystekniikka" vai käytittekö pidempää aikaa??

Miten sä noin aikaisin olit hereillä viiden jälkeen?!

Neuvolakäynneistä oli kans puhetta. Mulla ollut nyt 6 neuvolakäyntiä tähän rv27+6 mennessä + np- ja rakenneultra ja 12-14 ja 26-28 vkon lääkärintarkastukset ja sit yksi ylimääräinen kontrollikäynti. Eli neuvolat 4 viikon välein mulla rv 7+2 alkaen ja sit rv30 eteenpäin 2 viikon välein ja sit lopuksi sen viikon välein.

Nyt lähden takaisin kirpparitavaroiden pariin, että saan ne ajoissa hinnoiteltua:)

Aurora

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ladie, AA, Retu, Keinis, Heini... Jaksamista vikoihin päiviin! (Ja kai siinä vielä jokunen muukin on ennen omaa napaa?)

Suppareita jaetaan täältä niitä kaipaaville; vaikka mä aina tästä raskaudesta narisenkin, niin voisi se pikkuinen vielä ainakin viikon pysyä masussa :) Appiukko oli eilen puolisoinensa kylässä, ja tämän puolison mukaan vauva ei kyllä pysy mahassa laskettuun aikaan saakka. Näytän kuulemma siltä, että ennen joulua jo pääsen synnärille! Vähän ahdistaa nuo kaikkialta tulevat (rohkaisevat) kommentit siitä miten Muhku varmaan jo kohta syntyy, kun kuitenkin tietää miten todennäköisesti raskaus kestää yli 40 viikkoa... Möröttimellekin povattiin synnytystä jo vaikka kuinka aikaisin, ja täällähän sekin oli vielä vähän aikaa sitten. Mutta katsellaan.

Tikru pääsi avaamaan kalenterinluukun :) Mä en aamuhässäkässä sitä muistanut, täytyy nyt kohta avata. Muista vihjailla simppikselle miten merkittävä kuu nyt alkoi: synttärit tulossa! ;)

Mutta sänky kutsuu, tulen illemmalla takaisin.

Kandi & Muhku 36+1

Pikaisesti kyselen, että eihän hiusten värjäyksestä voi olla haittaa näin 8. viikolla?? Tuli vain yht' äkkiä mieleen...

Palailen myöhemmin paremmalla ajalla.

Mukavaa perjantaita kaikille!

*greetas*

siis ensimmäinen luukku joulukalenterista avattu:):):) mies ei ois halunnut vielä aukasta " eikös se ehdi illallakin" kun " aattelin ennen ruuhkia ehtiä töihin,menee tohon avaamiseenkin aikaa" :) mut ei, kun se luukku kuuluu aukasta jo aamulla:) ei ois hän kuulema ees kalenteria tarvinnut, mut tietty mä hällekin ostin, etten yksin suklaata aamuisin mussuta:)

(.) simppis on selvästikin asemiaan muuttanut. liikkeet, paine jne tuntuu selvästi alempana massussa kun vielä esim viikonloppuna. kun ennen potkut, muksautukset jne tuntu tossa ihan kylkiluiden alla (tai niiden " sisällä" :P) niin nyt ovat keskittyneet tuohon keskimasuun. eli tiistain lääkäriä odotellessa.

mammis: tuossa vaiheessa ne tiitiäisen liikkeet ei välttämättä vielä joka päivä tunnukkaan. mä en ollut tainnut tuntea vielä yhtään. mut kyllä se siellä polskuttaa, usko pois:) näillä viikoilla se on sitten jo niin iso, et tulee välillä kiusaus herätellä kaveria kunnolla, kun tietää missä jalat, peppu jne on. ja toisaalta on jo sen verran kokookin, että liikkeet vähän laimenee. eli tossa joskus 30 tietämillä on siitä hauskin aika, kun liikkeet tuntuu parhaiten. näin ainakin mun mielestä. ja jos nyt muuton jälkeen jaksat, ja sussa on YHTÄÄN ompelijaa, niin toi pinnarin suojus on ihan sairaan helppo tehdä ite. ei tartte kun yks kankaanpala ommella putkeks ja ja sit ommella toinenkin pää kiinni. mulla on noi kiinnitysnauhat jäänyt vähän vaiheeseen. ja mä tosiaan boikotoin käsitöitä koulussa (en hirveen innolla ollut mukana) kun olisin puukäsitöihin halunnut, mut opettaja ala-asteella päätti että kaikki tytöt tekee tekstiilitöitä. PAH!!!

poppis: purkautuuko sulla jännitys nauramisena? kun mä olin kans tikahtua tuolla valmennuksessa un se synnytysvideo katsottiin. eihän se nyt niin hauska ollut, mulla jotenkin se purkautu ensin tirskahteluna ja sit kyynelinä (kun se pikkunen tulla plupsahti ulos). se on kyllä kauheeta kun joskus toi jännitysnauru tulee ihan väärässä paikassa... tai ehkä toi nauraminen on joku puolustautumiskeino, kun aina kun mies hieroo, niin jos on tooosi kipeet lihakset, niin alan silloinkin kikattaan, ja sit taas mies ei voi enää hieroo.

ninca: tännehän sitä saa purkautua jos jokin mieltä painaa! usein samanlaisia asioita kuin mitä jollain muullakin on pyörinyt päässä. mäkin vähän pelkäsin vikaa työpäivää, koska työkaverit niin ihania. mut sit se menikin helposti, vaikka tiesin olevani vikaa päivää, niin silti se jääminen tuli silleen yllätyksenä. eli en vielä perjantaina asukkaille tms puhunut että jään ainakin hetkeks pois, kun maanantaina oli lääkäri. ja töissäkin vikana osuvasti työnohjaus, niin sai purettua pään viime töikseen.

leenaliinulle onnittelut poikakuvista:)

toivottavasti aa:n tauti nyt hellittäis kun on dropit ja kaikkee!

ladie: ei, kivahan se on että joku palauttaa maan pinnalle:) eli et ne viikot ei oikeesti oo pysähtynyt sinne tonne 25-30 vaan mennyt eteenpäin. sainpa sit oikeen puhtia illalla ja synnärilevyn " miksasin" eli poltin biisit levyltä läppärille ja sitten läppäriltä md-soittimelle.

neuvoloista ollut puhetta: mulla on ollut neuvolat rv 9, 11 (lääkäri), 15, 19, 22, 26, 27, 29, 30 (lääkäri), 32 ja 34. seuraava lääkäri ens tiistaina eli rv 36. tossa 26 taisin jäädä saikulle, et oiskohan siinä yks ylimääräinen käynti, en oo ihan sata varma. ja sit se kunnan ultra oli 13 viikolla, rakenteessa kävin 18 viikolla. meilläkään ei pitäisi olla säästösyistä noin usein aikoja, mut mulla kiva täti joka on halunnut pitää kiinni siitä " oikeasta" rytmistä. lehden mukaan meilläkin pitäis olla eka käynti joskus 12 viikolla ja ennen 20 viikkoo maksimissaan 3 käyntiä. mut tälleen ekaa oottaessa on ollut kyllä kiva kun on ollut tiheemmin.

kandi: mulla alkaa tiistain jälkeen tuleen viikon välein noi ajat, siis sen vikan lääkärikäynnin. mut en sit tiiä et onks toi rv 36 se maaginen raja.

mäkin nään lauantaina miehen kaverin avokin jolla on la kaks viikkoo mua ennen. hän on sellanen sirorakenteinen, että varmaan massukin sen mukainen, et kumpihan tässä ensin menossa synnyttään...

heini: onnea uudesta kodista:) toivottavasti saatte muuttoapua, ei oo susta välttämättä hirveesti muuttajaks:) minä paraskin puhumaan kun miehen veli osti kämpän ja alkaa tammikuussa remppaan, on ihan lähellä mun porukoita niin mähän oon jo simppistä sinne hoitoon kuskaamassa että pääsen tapetteja repiin ja maalaan;)

tikru ja simppis 36 tasan (DADAA!)

Viimeinki joulukuu, tosi jannittavaa kun tietaa etta meidan vauva syntyy varmuudella vajaan viiden viikon sisalla!! Ei muuten kylla yhtaan tunnu joulukuulta, kun ulkona ollut lamminta 12-13 astetta joka paiva ja sataa ja tuulee melkein joka paiva.

Tanne palstalle on tupsahdellut uusia enskaodottajia vaikka miten paljon. Toisaalta tuntuu etta siita on jo ikuisuus kun oli ite samassa tilanteessa, mutta toisaalta taas tuntuu etta aika mennyt tosi nopeesti... Naa miun viestit tuppaa olemaan tosi omanapaisia, kun saan aikaseksi kirjoitella niin harvoin (vaikka kaynkin lukemassa joka paiva). Nyt naa vikat tyopaivat on raahautuneet eteenpain etanan vauhdilla, viela ois kymmenen aamua jaljella. Mutta sentaan jo sormilla laskettava maara :-) Kylla aika vasynytta, tyomotivaatio nollassa, pomo arsyttaa aarettomasti, ja iltasin jalat ihan turvoksissa, mutta jospa sita viela naa kymmenen paivaa jaksais (jos siis vauva ei synny sita ennen, ei ole kylla ollut mitaan merkkeja siihen suuntaan).

Maanantaina oli tokavika neuvola ennen laskettua aikaa, kaikki oli ok, paineet 60/110, virtsa puhdas ja sykkeet ja liikkeet tuntu. Muuta taalla ei ole katottukaan koko raskauden aikana (paitsi hemppa pariin kertaan). Seuraava neuvola on 38+5 eli 11. joulukuuta, se onkin sitten vika ennen laskettua aikaa. Ja seuraava menee sitten joulun yli, eli todennakoisesti vasta tasan rv41. Eli ei hirveen tiuhasti taalla seurata ns. normaaliraskaudessa. Ihan mielenkiintoista ois kylla tietaa esim. kohdunsuun tilanne, ja jotain kokoarvioita, mutta kuulemma neuvolassa tehdyt kokoarviot on niin summittaisia, ettei taalla lahdeta niita tekemaan. Ei ole kylla supistellut (ainakaan en tunnista niita supistuksiksi) eli eikohan tama yliajalle mene. Sen tosin sanoi neuvolassa etta vauva on " op" tarjonnassa, eli paa alaspain mutta naama eteenpain (eli selka miun selkaa vasten), kun normaalisti pitais olla selka miun mahaa vasten, eli naama taaksepain. Onko kenellakaan kokemuksia tasta, ja mita se vaikuttaa?

Meilla remontti edistyy viimeinkin. Putkimies tuli asentamaan uutta kylpparia eilen. Kylpyamme on jo toimintakunnossa ja suihkunkin putket seinassa, mutta pitaa odottaa laatottajaa, joka tulee puolentoista viikon paasta, etta suihkun voi lopullisesti asentaa vasta sen jalkeen. Mutta hyva tietaa kuitenkin, etta on joku paikka missa voi peseytya, jos jotain tapahtuu jo nyt. Tanaan pitais lavuaarin ja ponton olla asennettu, mutta ei kiinnitetty lopullisesti paikoilleen, etta laatottaja pystyy laittamaan lattiat ja seinat.

Hankinnoista oli ollut puhe. Keskiviikkona kaytiin ikeassa, ja ostin hoitoalustan, ammeen ym. pienta tilpehooria. Vaatteita ei ole tullut ite osteltua, pikkusiskolta sain melkein kaikki suomen aitiyspakkauksen sisallon ja jonkun verran vaatteita on tullut kavereilta lahjoina. Miehen vanhemmat osti vaunut (johon kuului turvaistuin) ja pinnis ja matkarattaat on saatu kaytettyna tutuilta.

Ei taida olla enaa hirveen montaa enskaa jonossa ennen minua, Ladie ja onko viela keta muita?

La-su ollaan menossa kaveriporukalla jarviseudulle " mokkeilemaan" , kun mies on koko viikonlopun kuitenkin toissa.

Retu ja " joku" rv37+2

[color=#8B0000]Nyt voi sitten sanoa, että räpsy syntyy ensi kuussa! =)

Me siivottiin miehen kanssa (mä siivosin ja mies lähti kaupungille) tossa aamupäivällä ja nyt on ihanaa kun on taas kaikki valmista viikonloppuun! Enää kaksi koneellista pyykkiä ja sit saa alkaa löhöileen..=) BB-finaalia odotellessa..Outoa, että sekin loppuu! Huh! =D

Leenaliinulle on tulossa poika! Onnea vaan! =) Mun mama jaksaa vieläkin ihmetellä noita kaikkia ultria ja hömpötyksiä mitä ei ennenvanhaan ollut mitään! =D Ihanaa, että on nyt! =)

Toivottavasti AA:n röhä alkais jo pikkuhiljaa helpottaa! Jessus-pari viikkoa, HÄH?! =D

Ladielläkin viikko laskettuun..Huhhuh! Jännittääkö jo ihan homona? Kun vaikutat ainakin kovin rauhalliselta! =)

Kandille jaksuja suppareiden ja kipuilujen kanssa! Ei tiedä vaikka se muhku innostuis tulemaan vähän ennenaikaisesti kun niin muistuttaa olemassaolostaan tuolla lailla! =) Jaksamista vielä opintotöihinkin! =)

Keinuhepo: mäkin kuvittelen oman menemiseni sinne synnärille vähän erilaiseksi kun siinä videossa! =D Ja joo..siitä kätilön kommentista tuli vähän mieleen, että sen puolesta kaikki vois synnyttää luomuna ilman mitään kivunlievitystä..TYKS:issäkin kuulemma 96% ensisynnyttäjissä valitsee epiduraalin..Toisaalta eihän sitä tiedä vaikka yllättäisi itsensäkin ja sisseilis vaan jollain pienemmällä läpi tms. Saas nähdä! =D

Ninca oli mietiskellyt sanoma asioita kun varmasti ihan jokainen..Kyllä mulle on tullut rehellisesti sellasia hetkiä, että oon miettinyt: " voi perkele kun ei ois päästäny tätäkään tapahtumaan.." ym., mutta kyllä se vähitellen on pakko kasvaa ajatukseen! =D

Aurora: ne kirppispöydät on kyllä tosi loistavia keksintöjä..Ja sanontahan kuuluu, että toisen roju on toisen aarre eli varmaan joku on sit taas iloissaan kun löytää sun pöydältä jotain itselleen! =)

Heinille onnittelut talokaupoista! Varmaan ihanaa kun pääsee omaan kotiin aloittelemaan uuden perheenjäsenen kanssa! =)

Greetas: kyllä mä oon värjänny koko raskauden ajan. =)

Tikru: mähän en ikinä jännitä niin en tiedä miten se purkautuu! =D Se Tomppa tuli vaan mieleen kun mies on siitä asti kun siitä luki päivitellyt asiaa ja jupisee aina välillä, että pitää muistaa ottaa istukka sit talteen niin saa ekalla viikolla safkaa kun mä oon vielä laitoksella..=D Sit kun se istukka-kommentti tuli niin mies alko vähän hytkyyn ja mä sit hervottomaan nauruun =D Sehän tarttu sit melkeen kaikkiin..saivat muutkin vähän rentoutua kun oli se tunnelma niin hiljainen ja kireä ensalkuun..=D Mut sekin on totta, että kun oikein vetää suonta tai muuta ja sattuu niin tulee sit puoliks paruttua ja puoliks naurettua..=)

Bejpille onnea loman alkamisesta ja mukavaa iltaa herkkujen parissa! =)

Mä meen vielä hösään hetkeksi noita pyykkejä ja sit voikin alkaa jo penkoon JOULUKORISTEITA!!! =)

Ihanaa perjantaita ihan jokaiselle!

t. poppis ja räpsy rv32+2

Itse värjäsin kampaamolla hiukseni rv 6, ja lopputulos oli ok.Tosin en tiedä vaikuttaako se, että mulla on rastat. Mutta en usko, että hiustenvärjäyksestä vaaville olisi haittaa...

Makkara, mä oon ostanut sen mustan paidan stockalta ja merkki oli joku Mama lecious tms. malli on tullut niille jo kesällä ja hyväs lykyssä niitä saattaa siel velä olla :)

Tikru, sulla tota energiaa todella löytyy, kun siellä vaan siivotaan ja leivotaan :) taitaa se nyrkkeily antaa sulle jotain extraenergiaa :)

Mammikselle oikein kivaa perjantai iltaa miehuksen kanssa ;))

Ja Poppis sai taas täälläkin naurun aikaiseksi, kun niin hauskasti kerroit kokemuksista synnärivalmennuksessa :))

Han, olit kokeillut sitä fikkarijuttuu...mäkin aattelin jossain vaiheessa testata, josko masuasukki siihen jotain reagoisi. Sullekin oli puhuttu tosta kääntämisestä, mullekin täti siitä mainitti...jos ei tosiaan toi Hippis malta jossain vaiheessa asettua aloilleen. Se on joskus viihtynyt siellä jopa muutaman päivän.....hiukka tietty jännittää miten lopulta käy x)

Ninca, kovin tutulta sun tuntemukset kuulostaa. Kyl ne hormoonit tekee tehtävänsä joka suhteessa ja välillä sitä vaan tuntuu olevan todella maassa. Toki sitä osaa sitten nauttii niistä hyvistäkin päivistä, kun kaikki on vaan niin ihanaa :))

Leenaliinulle onnittelut pojasta, kiva kun tietää jo sukupuolen :))

AA, toivottavasti sulla ne lääkkeet ovat ottaneet jo yliotteen pöpöstä ja alkaa helpottaa oloa =)

Kandi, ootko saanut jo nukuttua vai kiusaako ne supparit vaan?

Aurora, onnekas oot jo hankkinut kaikki joululahjat!! Mun ei pidä montaa hankkia, mut ahdistaa ajatuskin, et pitää alkaa miettii vähän ees ideoita :) joo ja me taidetaan olla sellaisia " alakäyräilijöitä" ...eiköhän täs kohta oteta jotain spurttia ja käyrät lähtee huimaan nousuun =))

Treffeille en välttämättä pääse, jos hippis päättääkin tulla vähän etuajassa (toiveajattelua) =))

Heini, onnea teille talokaupoista :)) kävitkö siellä ystävämyynnissä?

Ladie ja Retu siis seuraavina lähtökuopissa :)) jänskää tuleeko jouluksi pienokaiset ulos.

LillSisille ja perheelle kovasti onnea tytöntylleröstä!!

( . ) eilen oltiin sit illalla syömässä työpaikan yksikön matkassa. Ihanaa ruokaa ja paikka oli tosi kiva...masu vaan ei oikein tykännyt ku sitä edelsi sellainen 4 tunnin seminaari ja istuminen sit alkoi puuduttaa. Yöllä heräsin masusärkyyn ja piti ottaa särkylääke, joka onneksi helpotti oloa.

Ukko onkin sit viikonlopun Luostolla hurvittelemassa (menköön nyt ku pääsee :) joten olen sitten viikonloppuleskenä. Menenkin huomenna kaverin kanssa käymään muutamassa huonekaluliikkeessä, Ikeassakin poiketaan. Joten tämä mama pörrääkin netissä sitten koko viikonlopun =)) välillä täytyy niitä villapöksyjä hippikselle neuloa....kohtahan ne on jo valmiit, kun puolivälissä mennään. Niin ja jos sais vaikka niitä sämpylöitäkin tehtyä, oliko jollain jotain herkullista ja helppoa ohjetta?

Nauttikaa viikonlopusta enskattaret!!

Mykis ja Hippis 30+6

taas oli kauheesti luettavaa eilisessä pinossa..

Mammis, TODELLAKIN Sarille peukut pystyyn, en oo kertaakaan kattonu muuta ku sivusilmällä joskus tota extraa, mutta siinä jo on tullu selville miten yyyyököttäviä noi miespuoliset kilpailijat on...yyööök.. :/

Pidä kiva yö ;)

Ihanaa, Heini pääsee muuttamaan omakotitaloon...Se olis mun suurin toive, inhoon kerrostalo asumista...No, ei auta nyt muutamaan vuoteen..Eikä muutenkaan meinata jäädä pk.seudulle lopullisesti...

Tänne ei pahemmin mitään uutta, syömässä käytiin ystäväpariskunnan kanssa chicosissa, nam! :)

Oon muuten huomannu sellasen jutun, että työmatkoilla junassa, aamulla ja iltapäivällä, d alkaa potkimaan ihan hirveesti :o Eiköhän se tykkää sitten junalla matkustamisesta vai mikähän sille aina tulee...Aika jännä..

Joo, nyt aivot narikkaan ja simpsoneita kattoo!

Riikka ja pikku d 22 tasan!

Vielä torstaita elellään mutten viitsinyt enää tuonne torstaille kirjoitella. Olittepa saaneet pitkän pinon aikaiseksi:)

Tänään onkin ollut vipinää. Käytiin mummini kanssa laittamassa vaarin hauta talvikuntoon ja samalla kävin ostamassa miehen ja kummilapsien lahjat. Eli nyt kaikki tarvittava hankittu:)) Tosin saattaa vielä muutama paketti miehen pinoon löytyä. Muiden kanssa sovittu ettei ostella mitään. Onneksi!!

leenaliinu kyseli bebesistä, kyllä se joo kampissa on. Ja taitaa toinen myymälä olla Forumissa, pienenmpi sellainen, en ole ihan satavarma kylläkään. Kiva kuulla että kaikki oli hyvin Brunolla!

Kiitoksia sf-mitoista. Ei mua toi mietityttäiskään ellei neuvolatäti ois siihen takertunut. Ihmetteli sitä vähän ja sanoi että nyt seurataan tilannetta. Mulla siis 27+3 22cm juuri ja juuri, kun kandilla jo 25+0 25cm, keiniksellä 27+2 25cm, poppiksella 28+5 28cm, hanilla 27+3 25cm. Mut seuraillaan tilannetta... Mykis tais olla kans tälläinen " alakäyräilijä" :))

Ninca oli miettinyt elämän muutoksia ja samoin heini. Mä olen kans käynyt aikamoista taistelua itseni kanssa; työn menetys hetkeksi, kotiin jääminen, kropan muutokset, oman ajan väheneminen, parisuhteen muuttuminen ym ym.. Lista on vaikka kuinka pitkä. Välillä ollut päiviä että tehnyt mieli peruutusnappulaa painaa ja välillä taas tosi ihana " fiilis" . Mut kuulunee asiaan ja mitä enemmän ikää, sen mukavuudenhaluisemmaksi tulee. Meilläkin kohta 11 vuotta yhteiseloa takana, joten elämä tulee muuttumaan PALJON. Mutta varmasti vain parempaan suuntaan:=)

Hankinnoista oli kans ollut puhetta. Me alettiin ostella vaatteita ja muita tarvikkeita rakenneultran rv17+4 jälkeen. Kun sukupuoli selvisi ja että kaikki hyvin, sitä uskalsi jotain hankkia. Siihen mennessä ei siis ostettu yhtään mitään. Nyt hankittu vaunut, hoitopöytä, pinnasänky, vaatekaappi, autoistuin, sitteri, hoitoalusta + vaatteita aivan LIIKAA;=) Vielä pitäis hakea pinnikseen patja ja ostella tutit, rätit sun muut pikkutilpehöörit... Onneksi vielä aikaa.

Tänään varasin pöydän tollaselta itsepalvelukirppikseltä ja nyt olen illan hinnoitellut tavaroita. Jotenkin sitä uuteen kotiin muuton myötä ilmestyi jostain paljon myytävää. Halusin uusia lakanat, pyyhkeet yms joten nyt menee vanhat myyntiin niin pääsee uusia shoppailemaan. Samoin keittiön pienet kodinkoneet menee vaihtoon. Ja tietty vanhoja vaatteita on aika paljon myytävänä. Eli rojua on ja paljon mitä hinnoitella. Ei siis vapaa-ajan ongelmia muutamaan päivään:( Toivottavasti menevät kaupaksi kun viikkomaksu on aika kallis.

Taas tulee romaani, eli täytyypä lopetella. Huomiseen!!

Aurora + Poitsu rv27+6

Hurjan kiire ollut töissä. Tänään lähdenkin vähän aikaisemmin kun mennään sitä meidän keittiötä suunnitelemaan. Näin jo ekat ehdotukset ns. 3D-kuvina ja aikasta hyvälle näytti. :) Kyllä on jännää. Illalla sitten ravintolaan ja leffaan ¿ Bond pläjäys. Huominenkin on aika tiukkaan buukattu menoihin heti aamusta lähtien mutta josko sunnuntaina saisi sitten ottaa rennosti ja nukkua pitkään jos unta riittää.. :)

Aurora laittaa kamoja kirppikselle. Mullakin oli se tarkoitus tehdä, mutta nyt kun muutettiin ei yksinkertaisesti ollut voimia moiseen ja laitoin surutta läjät kuteita UFF:lle. Oishan siitä saattanut vähän rahaa saada, mutta ei vaan jaksanut..

Heinille onnea uuden kodin löytämisestä!!! :))) Ihanaa! Mekin haaveillaan omakotitalosta, mutta ehkä sitten joskus muutaman vuoden päästä. Kunhan nyt ensin päästään tuohon vähän isompaan.. :)

Greetas ¿ mä oon nyt raskausaikana käynyt 3 kertaa kampaajalla ja ekalla + toisella kerralla värjäsin ihan normaalisti (rv 9 + 14), viimeksi kun kävin vajaa pari vkoa sitten (rv 20) laitettiin vähän raitoja (ei päänahasta asti) ja sellanen kevytväri.. Ja ihan ns. samanlainen lopputuloskin on tullut. Ei siitä kuitenkaan pitäisi olla mitään haittaa siitä ¿normaalistakaan¿ väristä..

Tikrullakin on viikot vaihtuneet! :)) (Niin on muuten mullakin :) 22+0!!!) Juu, eiköhän ne liikkeet vielä sieltä tule esiin.. malttamaton mammis taidan olla. ;) hih!

Bejpille mukavaa lomapäivää ja leipomista yms! Eihän se Öttiäinen nyt vielä malta yksiöstään luopua.. :)

Poppikselle mukavaa BB-finaalin seuraamista. :) Mä taidan pitää Sarille peukkuja. En oikein tykkää niistä poitsuista.. Mäkin sen varmaan muuten katsoisinkin, mutta mies vie mut taas treffeille! ;) hih syömään, leffaan ja sen jälkeen menen hänen luokse ¿yökylään¿. lallatilaa.. ;) ihanaa!

Leenaliinu mainitsi suklaakalenterit. Ai nami nami ne on herkullisia! :) Ehkäpä ostan sittenkin itselleni sellaisen vaikka olin jo päättänyt että en osta.. Pidähän kivaa kuitenkin Tukholmassa vaikka ahertamaan " joudutkin" !

Jepulis, nyt on jatkettava hommia jotta pääsen ajoissa lähtemään. IHANAA VIIKONLOPPUA kaikille masuille, pienille ja isoille!!!

Mammis (+ tietty Tiitiäinen jolla viikot vaihtui 22+0 JEE)

Tässä sitä on ensimmäisen lomapäivän aamu tullut istuttua koneella. :D Tilailin miehelle ensimmäisiä osia isyyspakkaukseen. Jos ensi viikon aikana saisi hommattua lisää, mutta kun mies on ma-ke kotona, niin vähän hankaloittaa asiaa. Mut kuitenkin tiistaina mennään yhdessä shoppailemaan Hyvinkäälle, pääasiassa haetaan kaukalo, mut aattelin samalla hakea kunnon harsoja.

Välikommentti, ai miten niin leikin nörttiä, kannettavalla kirjoitan tänne ja toisella koneella juttelen mesessä.. :D

Asiaan, kommentointi on vielä vähän hakusessa, yritän taas rueta lukemaan tarkemmin ja ajatuksella.

Joulukalenterin oli joku maininnut, ja mä muistin eilen illalla et se unohtui ostaa.. :( Tänään se on pakko ostaa, muuten ei tunnu joulukuulle.

Tänään mies lähtee Hämeenlinnaan firman pikkujouluihin. Annoin luvan kun olen täysin varma ettei Öttiäinen ensi yönä aio syntyä. Mä voisin vuokrata leffan, tehdä joulutorttuja ja juoda lämmintä glögiä. :)

Katsotaan pitääkö tulevan kummin uni paikkaansa että Öttiäinen syntyy 14.12.

Mut nyt pitää lähteä kaupungille!

bejpi ja öttiäinen 37+5

Näitä perjantaipäiviä ei vaan voita mikään!! :) Tämä mamma lähtee Tukholmaan koulutukseen koko viikonlopuksi. Vähän mietin etukäteen että miten sitä jaksaa tsempata kun se on totista totta ja työtä tä illasta su klo 15:00 saakka. Mutta kun kaikki on hyvin eikä ole supistuksia tm kipuja ollut niin ajattelin että ehkäpä se menee ihan hienosti. Ens viikolla on sit kuitenkin ke vapaa joten ehtii silloin hengähtää viikonlopun sijaan.

Noista sf-mitoista. Onko niin että ensimmäinen mitta otetaan joskus 25 - 27 viikoilla? Tuntuu jotenkin niin hassulta että vielä reilut pari viikkoa taaksepäin vatsaa ei juurikaan ollut ja nyt se yhtäkkiä jostakin puun takaa ilmestynyt ihan kunnolla...

Hankinnoista jutustelua... Kävin myös eilen katselemassa / kartoittamassa vaunuja ja matkarattaita. Onko tietoa, onko Joulun jälkeen tulossa jotakin alennusmyyntejä näiden tuotteiden osalta? Vaik ei ne nyt mitään sesonkituotteita ookkaan... Jotenkin kuvittelis, että liikkeet saattais myydä 2006 malleja ja värejä edullisemmin vuoden vaihteen jälkeen.

Heinille onnittelut talosta! Te ootte saaneet lyhyessä ajassa hyvän pinon muutoksia aikaan :) Hassua, miten elämässä joskus menee niin että yksi muutos tuo toisen, ja kolmannen, ja pian sitä huomaa että melkein kaikki on muuttunut!

ninca ja tikru (ja muitakin vissiin oli..): masennusta / pohdintaa on varmaan itsekullakin raskauden aikana siitä mitä kaikkea se tulee elämään vaikuttamaan. Melkein jokainen oma tuttuni joilla lapsia on, on sanonut että jossakin vaiheessa (etenkin ensimmäinen kanssa) tulee se peruutusnappi-ajatus päähän. Vaikka heti perään tuleekin sit huono omatunto et edes miettii sellaista... Kai se on aika inhimillistä. Mä aloitin kesällä harrastksena kasvatustieteiden opinnot ja siellä ollaan paljon keskusteltu naisen roolista äitinä, naisena, kasvattavajana ja ura-ihmisenä. Ei o helppoo! Oikeasti. Jotekin just naiset ottavat niin paljon vastuuta ja paineita siitä että heidän tulee suoritua loistavasti äitinä olemisessa ja sen lisäksi olla loistava vaimo, loistava työntekijä, jne... Kai sitä jotenkin raskauden aikana, muutenkin herkässä olotilassa, alkaa sit korostetusti miettiä kaikkea ja kyseenalaistaa onko tehnyt oikeita päätöksiä ja jaksaako tai pystyykö suoritumaan kaikesta. No, onpa syvällistä... mutta on ollut tosi valaisevaa itselle puhua näistä asioista muiden kanssa ja tuossa meidän kasv.tiet.ryhmässä vanhempienkin naisten kanssa joilla on paljon kokemusta asioista.

Joulukalentereista: Onko teillä suklaisia sellaisia ? :) Voiko tällaista herkkua ollakaan että voi luvan perästä joka aamu syödä enskana suklaata! ;) Mä muistan lapsuudesta että meillä ei koskaan ollut suklaakalentereita vaan äiti raahas pankista (olis siel töissä) jotakin mainos kalentereita ja me lapset oltiin kadeita niille joilla oli suklaiset. Oon sittemmin ottanut ne vuodet takas.... :)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille mammoille!

Leenaliinu & jr

Huomenta enskattaret. Kävin juuri tuonne joulukuisten pinoon hehkuttamassa joulukuun alkua. Vilkutuksia kaikille joulukuisille enskattarille :-) Pian rupeaa joulukalenterin luukut aukeilemaan toden teolla, jos eivät vielä ole aukeilleet.

Aurora, me saatiin se talo! Muutetaan tammikuussa kerrostalosta omakotitaloon :-) Kiitos tosi paljon neuvoista, ne oli loistavia!

On unirytmi aika sekaisin, en tiedä johtuuko raskaushormoneista vai tästä isosta kaupasta, mutta täällä vaan kukutaan. Tekis mieli herättää mies ja puhua hänen kanssaan, mutten raski kun hänellä on huomenna taas raskas työpäivä.

Makkara nyt oikeasti puhu neuvolassa väsymyksestä. Turha kasata itselle liikaa taakkaa ja venyttää ehkä huomaamatta voimiensa äärirajoille. Sullakin on odotus jo niin pitkällä, että saa ja täytyy ajatella ennen kaikkea omaa jaksamista, vaikkei siihen ole ollenkaan tottunut. Sitäpaitsi pieni huili voi ehkäistä sen, että joutuis sitten huilimaan kauemmin. (Nim. mielessä pyörinyt, että jos olisin ymmärtänyt löysätä aikaisemmin olisinko saanut olla töissä kauammin.) Nykyään vaan työpaikoilla ei helposti saa mahdollisuutta ottaa yhtään kevyemmin, kun hommia vaan tulee ja tulee. Se on tyyliin joko kaikki tai ei mitään. Kysäise myös siitä loman siirtämisasiasta teidän luottamushenkilöltä.

Onpas tämä pää nyt jotenkin sekaisin...

t. Heini ja masumyllertäjä rv 36

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat